Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Belgica Raid first edition 2018  (gelezen 2408 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Belgica Raid first edition 2018
« Gepost op: 16-05-2018, 14:08 »
Morgenochtend is het vertrek voor de eerste editie van de Belgica Raid. Een rit van meer dan 1200 kilometer door de Belgische bush bush. De eerste etappe zal eindigen in de buurt van de kust, om vervolgens door de Waalse "binnenlanden" en de Ardennen weer te eindigen in Oud-Turnhout.
Het zal een hele kluif worden om dit in vier dagen te volbrengen.
Enduro/Rally Team Celsa (Marcel Sannen) heeft de organisatie op zich genomen. Het heeft ze heel wat bloed, zweet en tranen gekost om deze mega rit op poten te zetten.
de eerste editie zal gereden worden door genodigden. Wellicht krijgt het nog eens een vervolg. We zullen zien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2018, 14:49 »
Dit klinkt als ....... jammie  :)
Krijgen we hier wel wat mooie foto's te zien  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2018, 15:15 »
Dat is een gave rit! Gezien de lengte zeker een opgave. Chapeau Marcel en organisatoren! Daar zit zeker heel veel werk, etc..... in
Hoop dat er nog een vervolg komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #3 Gepost op: 16-05-2018, 19:08 »
Dit klinkt als ....... jammie  :)
Krijgen we hier wel wat mooie foto's te zien  ;)
Beter geen foto's, kat niet op het spek binden,
beter lid worden van GrensLand, dan steun je de initiatief nemers,
daar GL zijn ze gelukkig ook niet scheutig met foto's
of gewoon AK ritten doen wellicht zitten er van AK ook route stukken van in.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #4 Gepost op: 16-05-2018, 19:28 »
Deze rit vertrekt vanuit mijn achtertuin en komt hier ook weer aan...spek voor mijnen bek Marcel! Veel plezier!

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #5 Gepost op: 16-05-2018, 21:58 »
Wow! Zund dat ik geen genodigde ben! :)
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #6 Gepost op: 16-05-2018, 22:29 »
Gaaf
Een belgische mudsummer  ;D 1000 is geboren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #7 Gepost op: 16-05-2018, 22:58 »
Trekt z'n motor uit een wilg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #8 Gepost op: 17-05-2018, 12:27 »
Hoe zit dat met het Bosdecreet?
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2018, 18:07 »
Hoe zit dat met het Bosdecreet?
Das in het openbare bos beter niet erin dus.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2018, 18:31 »
Hoe kun je dan door de bush-bush in Wallonie rijden?  ;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2018, 20:12 »
Hoe kun je dan door de bush-bush in Wallonie rijden?  ;)
niet erdoor
erlangs
heb er zelfs n Grenslandrit gereden op roadbook van n plaatselijke orga is alweer ff terug maar het kan dus Ardennen
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2018, 15:59 »
De mooie foto's kun je vergeten. Tijd om een mooie foto te maken was er niet. Half 8 vertrekken en dan rond 19 terug was geen uitzondering. Dit was zo'n verschrikkelijk mooi evenement. Dat kun je niet in woorden en foto's uitdrukken.
Er zijn in België nog zoveel ontelbare trackjes, bosdoorsteken,  achterompaadjes, single tracks en compleet overwoekerde passages, zodat je gerust uit de uitgestrekte Ardeense wouden kunt blijven. Niet te geloven.
Met mijn 200CC Gasgas 2 takt, goed stand kunnen houden tussen de dikkere viertakt enduros. Wat was ik blij dat de weersomstandigheden optimaal waren. Maar als je dit met allroad motoren zou gaan proberen, dan zul je een paar heel sterke mannen in de groep moeten hebben. In de kuststreek hadden we wel behoorlijk wat asfalt en beton te verwerken. Van het soort weggetjes waarover asfaltridders het nog jaren zouden hebben. Ontelbare bochten door het schitterende Belgische Land. Afgewisseld door overwoekerde doorsteken. De Ardennen van zuid naar noord was gevoelsmatig geheel onverhard. Voor het hele jaar weer genoeg zweet gelaten.
De man met de grootste offroad bibliotheek van de Lage Landen heeft er een hoop werk ingestoken. Maar het resultaat mag er zijn. Bedankt Marcel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2018, 16:07 »
Klinkt goed man.
Ben helemaal niet jalours  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Belgica Raid first edition 2018
« Reactie #14 Gepost op: 21-05-2018, 17:00 »
Thx Ad, maar als er iemand tevreden is zijn wij het wel, super leuke groep met één voor één plan trekkers maar vooral jongens die alles willen  rijden, moeilijk-vervelend-makkelijk-technische-blubber-stijle klimmen-afdalingen-diepe gleuven-grasstracks-singletracks-diep los zand,trekken-sleuren,noem het maar op, alles zat er in deze 1200km lange 4daagse. We hadden inderdaad het geluk mee wat het weer betreft, de verkenningen van heel dit gebeuren was totaal anders in de natte periode waardoor we dachten "dit komt nooit goed".
Waarom we dit deze keer enkel maar met een paar genodigden hebben gereden heeft meerdere redenen, Ik zeg altijd ik heb meer dan 1000 offroad vrienden en daar ben ik super blij mee, en OOIT kunnen jullie wel eens genieten van deze lange afstands rit, of je ze nu in 4 dagen of 6 dagen wilt rijden beslis je dan maar zelf, maar een groeps-verkenning (meerdere groepjes) kun je beter niet me TE veel groepjes doen.
EN......er zijn toch nog kleine aanpassingskes nodig, voor de enduro's lukt het best (als ik het kan met mijne Rally op mijne leeftijd) kunnen jullie dat zeker met de lichtere moto's, en velen misschien ook met hun (lichtere) allroad, maar ZEKER niet met de zware bv."dikke" bmw en zonder noppen moet je er ook niet aan beginnen. Kortom nog wat geduld jongens, de rit is nu nog voor 60% op getekende plaatjes, de rest op track, maar ik wil ze helemaal op roadbook (Tripy) maken. Zodat iedereen op "Roadbook of Track" kan rijden. Als ik met de plaatjes klaar ben, heb ik zowiso "NA-rijders - controleurs" nodig