Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Technische hulp nodig!!  (gelezen 4571 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Technische hulp nodig!!
« Reactie #15 Gepost op: 28-08-2005, 22:29 »
Corné, stuur maar toe zou ik zeggen. jeroen@jeroenopmotorreis.nl Hartelijk dank!!


Ké dan, ze zijn onderweg! Plezier d'r mee. Laat ff weten of 't gelukt is want de files zijn vrij groot.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Technische hulp nodig!!
« Reactie #16 Gepost op: 29-08-2005, 09:32 »
Oh oh jongentjes.
Het is een algemeen bekend feit dat "heren"niet naar dames luisteren als het om techniek gaat.

Ja in Eerbeek had het ding al problemen, natuurlijk ontkend Harold dat, al stond hij ook regelmatig met dezelfde problemen stil. Is ongeveer hetzelfde als dat hij zegt nooit te vallen met atb-en en motorrijden. Iedereen die met hem rijdt zegt dat hij altijd wel een keertje valt! Is zeg maar levensinstelling, altijd positief. Soms erg fijn, soms een ramp om mee te leven zeg maar.

Op IJsland was er kortsluiting, Fred verplaatst een zekering want de zekering was toch reserve. Toen de motor het begaf (in de regen) en de heren eromheen stonden te discusseren heb ik nog gevraagd, heb je niet een foute zekering verplaatst. Antwoord: natuurlijk niet.
We zijn uiteindelijk in Rijkjavik via een Harley dealer bij een Yamaha dealer aangekomen en die tot na sluitingstijd bereid was ons te helpen. Na uren gezeur en gezanik van 2 "techneuten" bleek dat de heren de zekering van het laadcircuit verplaatst hadden en dat de motor dus niet meer bij lade. Ze hadden al een dynamo en weet ik het wat willen bestellen!

Moraal van het verhaal: onderschat nooit de dame die toevallig nog wel een beetje verstand van techniek heeft!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Technische hulp nodig!!
« Reactie #17 Gepost op: 30-08-2005, 21:47 »
Citaat
Na uren gezeur en gezanik van 2 "techneuten" bleek dat de heren de zekering van het laadcircuit verplaatst hadden en dat de motor dus niet meer bij lade. Ze hadden al een dynamo en weet ik het wat willen bestellen!
Maar we hadden wel lol, en een goede bezigheidsterapie. :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!