Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat is een KTM Rally waard?  (gelezen 3615 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Wat is een KTM Rally waard?
« Gepost op: 20-01-2011, 11:05 »
Zoals het topic al aangeeft, wat is een KTM rally waard?
Mijn mening is dat de waard is wat men er voor wil betalen en niet wat er voor gevraagd wordt.
 
Al een aantal jaren ben ik zoekende naar een rally die me aanspreekt.
Inmiddels zijn er diverse types/bouwjaren aan KTM rally's te koop en het is daarbij logisch dat hoe ouder ze zijn de prijs ook minder wordt.
Een ander gegeven is dat zo'n rally sneller in prijs daalt dan een normale fiets.
Belangrijk is ook of en hoe ze op kenteken staan. Wat is de geschiedenis?
Voor het gemak zou ik de discussie willen beperken en maximaal terug gaan tot het model 2000 naar nu.
 
Wat is jullie mening?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2011, 11:44 »
Zijn we ineens concurrenten Erik!  ;)   Ik wil op den duur ook zo'n ding!
Gewoon voor de allroadritjes, evt. op reis en bv Midsummer etc.
 
Ga na de zomer serieus op zoek naar een 690RR. Heb al een 3-tal gevonden in het buitenland (Portugal/Frankrijk), en die "doen" tussen e 9.500,- en 14.000,- Natuurlijk zonder kenteken he! D'r stonden ook 2 op Mobile.de (Hongarije en Polen)
Volgens mij moet je nog wel met een totale revisie rekening houden.. :-\
Als de muntjes d'r zijn ga ik wellicht binnen een soort vakantie ze eens bekijken.
Ik merk dat ze in Nederland (voor zover te koop) aanmerkelijk duurder zijn..
D'r heeft bij Andre in Ermelo verleden jaar een tijd een heel nette gestaan voor e 15.000 zonder kenteken..
Succes met zoeken!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #2 Gepost op: 20-01-2011, 12:20 »
Bedankt voor je reactie en je slaat de spijker op zijn kop waar ik de rally voor zou gaan gebruiken. Mogelijk ook de Heroes Legende.
Ik stond op het punt op die bij Andre te gaan rijden maar hoorde bij de het maken van de afspraak dat ze reeds verkocht was. Ik dacht voor 13k.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #3 Gepost op: 20-01-2011, 12:28 »
Bedankt voor je reactie en je slaat de spijker op zijn kop waar ik de rally voor zou gaan gebruiken. Mogelijk ook de Heroes Legende.
Ik stond op het punt op die bij Andre te gaan rijden maar hoorde bij de het maken van de afspraak dat ze reeds verkocht was. Ik dacht voor 13k.

Voor de Heroes Legend zou ik de XT500 kopen die bij RBC staat, 4500 kant en klaar :)

Een 690 Rallye lijkt me ideaal als All Road brommer maar zelfs te groot/zwaar voor Heroes Legend, maar dat is mijn mening. Meerdere mensen doen het met XTZ660's en AT's....

Prijswise, naast kenteken zal er ook wel BPM op moeten... dus 12500 en dan nog eens een 2500 aan BPM + revisie... Auw...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #4 Gepost op: 20-01-2011, 12:58 »
Groot en zwaar hangt een beetje van het terrein af!
 
Bv in de Tuareg-rally was ik blij met de 525R, Maar als je lange verbindingen hebt is een LC4 of zelfs een LC8 wel een stuk lekkerder rijden hoor! Heeft iets te maken met eigen gewicht en veergedrag hebben ze me verteld. ::)

Heb bovenstaande KTM's gehad en het verschil met een exc 525/250 en nu een 450 was (is) erg groot hoor!
 
Mijn idee; techinsche/kortere ritten een exc achtige motor. Lange afstanden; een beetje een "dikke" is wel zo lekker!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #5 Gepost op: 20-01-2011, 13:11 »
Mijn idee; techinsche/kortere ritten een exc achtige motor. Lange afstanden; een beetje een "dikke" is wel zo lekker!
Goed gezegd Marten!
Daarom heb ik een HP2 voor de lange afstanden en een EXC voor de technischer ritten en de crossbanen.
Maar een 690RR lijkt mij voor die langere afstanden ook meer dan goed geschikt.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2011, 13:46 »
Citaat
KTM 450 on dealers?
Curious! Marc Coma is in a chat and he just wrote
"felicidades!! ¿cómo de parecida es tu moto a la que se pueda comprar en un concesionario? gracias
Este año, para el Dakar, KTM ha vendido 15 motos carreras-cliente. Eso significa que ha habido 15 participantes que han disputado el Dakar con una moto casi idéntica a al mía. Ahora comenzará la producción en serie, que no llevarán algunos elementos de la mía (suspensión, centralita etc)"

Basically, he said that KTM will produce a version for public without some elements as suspensions,

Verwacht dus een 'Factory' en 'non Factory' modelletje deze zomer...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2011, 14:03 »
Bedankt voor jullie reactie's, zeer interessant.
Helaas gaat het over de gebruikswaarde... ::)  en niet over de aanschafwaarde.
 
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2011, 20:25 »
Kijk je nu toch weer vanaf het 2000 model? Dat is de mijne, en die van Corné. Zeg maar zo'n 640 Adventure uitstraling. Als je 1999 neemt, dan is het verschil met het 2000 model de voorpoten. Daar zaten WP Extreme Right Side Up op. Op 2000 de USD.
 
Model te koop bij Corné voor zo'n 6500 euro. Compleet gereviseerd, origineel en lopend (en startend ;) ) als een zonnetje. En op kenteken.
 
Het 2001 RR model is idd. compleet anders. Met andere tanks enzo. Maar ook met de scherpere nokkenas, grotere uitlaatkleppen (32mm), een Keihin FCR39 (tov. een Dellorto PHM40), de dubbele uitlaten enzo. En daarom zo'n 5 pk meer. Ze (niet KTM) zeggen totaal zo'n 70 pk.
 
Wat kost dat? Die van Cees kost zo'n.... 9000? Weer op kenteken.
 
Van dat type schijnen er bij Adriaan in Potugal nog 2 te staan. Al contact gehad met hem? Of die kentekens hebben (ook al is dat een buitenlands kenteken) is niet bekend!?
 
 
En dan een 690. Van André. Zonder kenteken 13.000. Peekaa's? Wel een lekker blok. Lekkerder dan de 660.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2011, 20:51 »
als ik zo die prijzen hoor vind ik die 25000 euro voor een nieuwe nog niet eens zo duur

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2011, 22:38 »
Ik heb kort geleden een 690 op de "markt" gezien waar men 7000 voor wilde hebben. Er zat ook een nederlands kenteken op als van een ktm 600 gs.
Toen ik wat door ging vragen was hij die zelfde avond verkocht???
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2011, 00:03 »
Eigenlijk is de vraagstelling ook verkeerd, het gaat er niet om wat ie waar is maar wat ie jou waard is. En wat je er mee wilt gaan doen. En hoe dik je portemonnee is natuurlijk. Al met al is zo'n 2000 model wat Herman en Corne hebben dan volgens mij een hele goede keuze (tenzij je van plan bent de dakar te gaan winnen, maar dat zijn er niet zo heel veel hier denk ik). Uiteindelijk is het allemaal toch een hooh "toys for boys" gehalte hoor (als techneut vind ik het ook allemaal prachtig hoor, maar of je het nu allemaal echt perse nodig hebt , neh ;-)

Jos

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2011, 10:41 »
Zoals het topic al aangeeft, wat is een KTM rally waard?
Mijn mening is dat de waard is wat men er voor wil betalen en niet wat er voor gevraagd wordt.
 

Eigenlijk mag ik me er niet mee bemoeien, maar da's natuurlijk onmogelijk  :D

Ik ben het met je eens als je het subjectief (individueel) bekijkt: VOOR JOU is waard wat jij ervoor wilt betalen. Als iemand anders er meer voor wil betalen, is het blijkbaar meer waard. Hoe graag wil je het nou echt hebben?

Weet je wat een paar liter bezine kost in een dorpje ergens midden in de sahara als jouw benzine op is?  ;)

Objectiever is de wet van vraag en aanbod: hoe schaars is een goed in verhouding tot de potentiële koper.

Voorbeeld: Is een Iphone € 400,- waard? Blijkbaar zijn er genoeg mensen die die prijs willen betalen...Als er geen vraag is, gaat de prijs vanzelf omlaag. Blijkbaar willen die mensen het echt graag hebben.

KTM rally's (zeker betrouwbare) op kenteken zijn schaars en blijkbaar is er vraag genoeg.

De vraag is dus niet wat het waard is, de vraag is wat jij wilt betalen en wat je daarvoor kunt krijgen.  8)

Ik denk dat het best mogelijk is een 2000 model voor 4000,- te kopen, dan moet je er alleen niet mee willen gaan rijden  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2011, 12:03 »
Ik heb er lang naar staan kijken bij Andre een mooie 690 dat wel maar er is ook het een en ander aan opgeknapt aan kuipwerk voordat het er zo mooi bij stond .
De prijs was overigens ex dus er kwam nog aardig wat bij .
Ik heb er daarom voor gekozen een standaard 690r om te bouwen , was goedkoper , nu in een 3 uur weer terug te bouwen naar een enduro voor otr gebruik .
Mij was het dus toen niet waard , nu de 450 , wordt lastig na te maken standaard ander frame etc .
Andere overweging was voor mij onderdelen en mogenlijkheid tot repareren als je een keer ergens staat , lijk mij makellijker voor een standaard 690 .
Ook voor rally gebruik reserve delen op de plank etc .
 
 
 
Olaf

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat is een KTM Rally waard?
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2011, 12:21 »
Ik denk dat het meer emotie dan realisme is. Je vindt zo'n fiets gewoon erg mooi, punt!  (of niet dus)

Voor veel werk van wat "wij" doen, is een 640Adv natuurlijk een prima fiets. Maar als je echt belangstelling voor een Rallyfiets hebt, moet je eigenlijk niet kijken naar afschrijving ofzo. Je wilt hem pamperen na elke rit of rally, en vindt het gewoon bijzonder om erop te rijden. Je zult hem dan ook niet snel wegdoen.

Rationeel gezien kun je met een rallyfiets niet veel meer dan je met een 640Adv kunt natuurlijk, net als dat een Panerai horloge niet veel beter dan zijn zal een Citizen van 100 Eu (om maar een ander voorbeeld in de hobbysfeer te noemen).

Heb je het ervoor over? Doen!

Kun je het niet leien, geen probleem lijkt me.

My €0,02