Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: zot van de dakar  (gelezen 4539 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
zot van de dakar
« Gepost op: 21-01-2007, 21:06 »
Zoals velen zot van de dakarrally. Kan iemand een opsomming geven van de kosten om mee te doen met den dakkarrally betreffende inschrijving en kosten ter plaatse,....Ikzelf heb een lc4 adventure , wat zou het me kosten aan aanpassingen om eraan mee te doen ?
Je weet maar nooit .
mvgr
ktmboven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: zot van de dakar
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2007, 21:22 »
Heb horen zeggen dat de inschrijving alleen al 13000,- euro kost daarbij krijg je wel gratis een kans dat je uitgeloot wordt( krijg je wel je geld terug maar toch)
en dan de rest nog

duss sparen maar

fka Fr@nk

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: zot van de dakar
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2007, 21:25 »
Marcel de Groot had het volgens mij erover dat je vanaf  €50.000 mee kon doen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: zot van de dakar
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2007, 21:15 »
voor 50k doe je mee, voor 70k heb je ook nog wat service en hoef je niet helemaal alles zelf te doen.

dat bedrag  ben je natuurlijk kwijt als je na de eerste of 2e dag er uit ligt  :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: zot van de dakar
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2007, 09:48 »
voor 50k doe je mee, voor 70k heb je ook nog wat service en hoef je niet helemaal alles zelf te doen.

dat bedrag  ben je natuurlijk kwijt als je na de eerste of 2e dag er uit ligt  :'(

Een soort beroeps risico zal ik maar zeggen. Zal je je daar tegen kunnen verzekeren? ;D :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: zot van de dakar
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2007, 15:56 »
tja, de vraag is of het dat allemaal waard is he.Voor dat geld koop je een hele stal motoren, voor elke gelegenheid eentje.
Het staat natuurlijk altijd mooi op je cv als je aan de hemelpoort komt.
Wat denken jullie daarvan ?
mvgr
Peter Penson

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: zot van de dakar
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2007, 16:21 »
Ik denk dat als je gek bent van de Dakar, je voor een fraktie van het geld rallies als de El Chott, Tuareg, Pharao Rally etc kunt gaan rijden. Voor de proevende amateur ook hard werk en net zo leuk schat ik.

Of roadbookritten in Spanje, offroad in de Alpen, Pyreneën, etc.

Af en toe echt iets leuks doen vind ik iig. veel belangrijker dan een hele stal motoren.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: zot van de dakar
« Reactie #7 Gepost op: 24-01-2007, 18:31 »
Ik zou het zeker nog wel eens willen doen, maar het geld moet niet uit de privekas komen.

En ddat is ook precies het verschil: voor een amateurrally krijg je weinig sponsoring, want er is geen groot publiek, geen TV etcetc. Voor de Dakar wel. Daarmee wordt sponsoring mogelijk.

dus ik ga mee als:
- er zich een goed sponsor aanbied die bereid is het geheel te betalen of
- ik >1 miljoen in de loterij win en toch niet weet wat ik er anders mee moet :-)

grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: zot van de dakar
« Reactie #8 Gepost op: 24-01-2007, 20:56 »
nog steeds niemand die zowat een opsomming van de mogelijke kosten kan geven??
grtn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: zot van de dakar
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2007, 21:22 »
zo moeilijk is dat toch niet?

- inschrijfgeld 13k
- motor 10k?
- rallykit (ongeveer dezelfde prijs als de motor) 8k
- nog 1 motor als onderdelen 8k
- en nog diverse dingen uit het kitje  6k
- 1000 euro per minuut voor de TV, 5 minten lijkt me wel wat 5k
- brandstof
- tickets 1k
- hotels
- 10 a 15k voor een serviceteam. 15k

en nog flink wta kleins.... = 75k oeps :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: zot van de dakar
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2007, 07:09 »
En da vergeet je het abonnement op de sportschool voor je conditie, je oefenmotor inclusief onderhoud, de vrije dagen die je moet opnemen, de rally incl vervoer heen en terug om te oefenen, je reservehelm en pak en ga zo nog maar even door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: zot van de dakar
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2007, 08:04 »
Als "simpele" privé rijder kun je het toch simpel houden he.
-De inschrijving 13K
-bestaande LC4 adventure aanpassen naar rallye ; min 2500€ (prof.roadbookhouder,al carterstuk met water en gereedschap,iko,extra set wielen,en wat reserve onderdelen)
-niemand om je tentje op te zetten, of je mondje af te vegen na het eten, geen assistentie,.....
-zelf met aanhanger naar Lissabon en terug rijden.

Als je het simpel houdt moet het toch ergens betaalbaarder worden.
wat denken jullie ??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: zot van de dakar
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2007, 08:12 »
Wat zou het Henno van B gekost hebben vorig jaar met zijn XT? ik geloof dat hij juist niet meegedaan heeft aan al dat opgeklopte belangrijk doen van het hele circus. Ook Rob van pelt doet het bescheiden, had dezelfde jas aan als een jaar eerder, rijdt met een oude bus naar de start .... volgens mij kan het heeeeeel veel kosten maar moet het ook voor gewoon veel kunnen.

Ik denk dat als je gek bent van de Dakar, je voor een fraktie van het geld rallies als de El Chott, Tuareg, Pharao Rally etc kunt gaan rijden. Voor de proevende amateur ook hard werk en net zo leuk schat ik.

Of roadbookritten in Spanje, offroad in de Alpen, Pyreneën, etc.

Af en toe echt iets leuks doen vind ik iig. veel belangrijker dan een hele stal motoren.  :D

Ik sluit me hier trouwens helemaal bij aan ...... heeft er trouwens iemand een mooi route in de Alpen of Pyreneën beschikbaar?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: zot van de dakar
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2007, 08:25 »
Ik heb wel wat tracks en info over rijden in de Italiaanse Alpen.

Heb je het fotoverslag van Klei, Gradt, Inge & Do en ik zei de gek misschien al gezien?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: zot van de dakar
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2007, 10:27 »
Wat zou het Henno van B gekost hebben vorig jaar met zijn XT? ik geloof dat hij juist niet meegedaan heeft aan al dat opgeklopte belangrijk doen van het hele circus.

Henno was uitgeloot,gelijk aan Jos van Bergehenegouwe. Hij had er dus wel aan meegedaan.