Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zonnebril op sterkte..?  (gelezen 2269 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Zonnebril op sterkte..?
« Gepost op: 20-12-2010, 21:23 »
Hoi,

Sinds een poosje heb ik in tanende lichtomstandigheden (of gewoon donker weer) een leesbrilletje nodig. Bij gebruik van mijn GPS 60CSx op de motor komt het voor dat ik het dan niet goed -of snel genoeg-  kan aflezen.

Ik rij veel met gewoon een zonnebrilletje. Graag wil ik het zo houden ook, dus ik wilde gaan voor een sport(fiets)brilletje met daarin zo'n klikbrilletje op sterkte. Nu blijkt dat er te weinig ruimte is voor het leesgedeelte (doorgaans hebben mensen gewoon glazen op sterkte voor veraf zien).

Een multifocale zonnebril wil qua prijs eigenlijk niet aan, bovendien ben ik bang dat de gewone monturen niet voldoende afsluiten. Ik heb ook geen zin in een gewone bril achter een crossbril. Ik ben bang dat ik die bril uit frustratie wegpleur door al het gedoe met al die brillen op- en afzetten.

Sommigen doen een vergrootglas over hun GPS-scherm. Maar dat is ook weer zo opa. Ik heb ook uitgekeken naar een GPSmap 278 met zo'n enorm scherm, maar die leveren ze niet meer..

Anyway, mensen hier ervaring met bovengeschetst fenomeen?

Vast bedankt, Harm
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3420
Re: Zonnebril op sterkte..?
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2010, 10:10 »
Ja ikke. Met een bril achter een "OTG" Bril van Scott en een QuickStrap is het wel uit te houden. Wel van te voren prepareren, anders stoomt alles binnen de kortste keren dicht.

Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Zonnebril op sterkte..?
« Reactie #2 Gepost op: 21-12-2010, 10:40 »
met ^^ ...ik heb ook die OTG van Scott. Is nog altijd niet zo ideaal als lenzen, dus die draag ik liever. Bovendien moet de bril ook wel netjes in je helm passen met zijn pootjes. Volgens mij wel een goede oplossing, zo vaak doe je je goggles toch niet af?
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Zonnebril op sterkte..?
« Reactie #3 Gepost op: 21-12-2010, 10:59 »
Neem eens contact op met een maatje van mij; hij is ditributeur van WileyX:
http://www.wxeyewear.eu/c/

Ze hebben een heel gamma aan brillen en goggles die ook door o.a. de US-military worden gebruikt.
De glazen zijn bullit-proof en kunnen ook vari-focaal (dus lees- en gewone bril) worden.
Voordeel van bullit-proof glazen is dat ze niet versplinteren en je dus geen oogletsel kan oplopen.

Je kan hier berekenen wat een zonnebril op sterkte je gaat kosten:
http://www.wxeyewear.eu/c/index.php?option=com_content&view=article&id=68&Itemid=81

Je kan ook donderdag naar Veghel gaan of 2e kerstdag naar Heijen, ze staan daar dan bij een harley dealer ('t is niet anders..;) )
http://wxeyewear.eu/c/index.php?option=com_content&view=article&id=75:motorbril-op-sterkte&catid=34:commercials&Itemid=81

Ik heb geen aandelen, winstdeling of andere bonusregeling; het is een oude dienstmaat van mij.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: Zonnebril op sterkte..?
« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2010, 22:08 »
Van dat bulletproof spul hebben ze ook bij HansAnders. Gewone sportbril, waar je met hamer op kunt blijven slaan. Weet alleen niet tot welke sterkte ze die leveren. Kun je ook eens informeren. Volgens mij goedkope oplossing die je wellicht voor offroad kunt gebruiken.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Zonnebril op sterkte..?
« Reactie #5 Gepost op: 22-12-2010, 10:30 »
Heb voor het werk een (veiligheids) bril op sterkte  :( gekregen. Is van het merk Rudy projects. Gewoon via de lokale opticien aangemeten en geleverd. Schijnt wel een prijzige te zijn.

Rudy glimmertje

Bevalt zeer goed en glazen kleuren donker bij toenemende zonlicht. Werkt alleen niet in de auto, maar daar heb ik hem dan weer niet voor.  ;)

Past ook net aan onder de crossbril, moet nog ff proberen onder een OTG Scott oid
Gerrit :)