Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005  (gelezen 8723 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005
« Reactie #45 Gepost op: 06-10-2005, 10:19 »
Ik ook niet...allemaal dezelfde hobby toch?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005
« Reactie #46 Gepost op: 07-10-2005, 11:07 »
Citaat
Van AL die andere testrijders aldaar heb ik nog geen 1 woord gelezen over de HP2, en ook weinig aktiefoto's gezien.
Vond ik ook vreemd. Zelfs geen echte reactie van Duursma over jouw test.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005
« Reactie #47 Gepost op: 07-10-2005, 11:28 »
Er hebben aardig wat mensen op die HP-2 gereden afgelopen zondag. Die zijn er voorzover ik ze gesproken heb allemaal enthousiast over. Ik vermoed echter dat de meesten niet genoeg ervaring hebben om de fiets ook daadwerkelijk te beoordelen op wegligging, gewichtsverdeling, sturen, etc (de rechtdoor brigade? ;) ), zo eenvoudig is dat nou ook weer niet. Zeker als je net van een GS vierklepper afkomt, die is aan de voorkant zo dood als een pier en heef een 19" voorwiel. Onder woorden brengen wat een fiets doet is sowieso een kunst, ik ken wegracers die dat niet eens kunnen.

En Gerben, je hebt het imho goed begrijpbaar weergegeven. Ik snap wat je beschrijft en hoop het ooit op soortgelijke wijze te kunnen neerpennen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005
« Reactie #48 Gepost op: 07-10-2005, 12:56 »
En Gerben, je hebt het imho goed begrijpbaar weergegeven. Ik snap wat je beschrijft en hoop het ooit op soortgelijke wijze te kunnen neerpennen.

Kijk, da's nou een veer in je kont! ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005
« Reactie #49 Gepost op: 07-10-2005, 13:47 »
Het betere jatwerk komt op mijn conto :-X  Ik vond (ook) dat er op het GS-forum niet veel verteld werd over de rijervaringen met de HP2 en dacht/hoopte dat een kopie van Dr. Beans in mijn ogen informatieve stukkie wel wat andere verhalen los zou maken en/of dat anderen het wel interessant zouden vinden.

Maar helaas, verkeerd gedacht. Het enig wat het heeft opgeleverd dat de bekende namen elkaar op de bekende wijze met de bekende stellingen om de oren zijn gaan slaan. Vooral pikant dat de heftigste stellingen afkomstig zijn van mensen die afgelopen zondag minimaal 100 km van die maisplak af zaten. Maar goed, na gezien te hebben hoe ook mijn eigen teksten vern**kt werden ben ik maar afgehaakt.

Kzal ut nooooiiiiit meer doen ::)

Ik heb de HP2 ook over die maisplak mogen jagen. En ik was vooraf sceptisch over de HP2 (te groot, te zwaar, etc), maar na het rijden toch wel onder de indruk. Makkelijk te rijden fiets met veel vermogen in een mooi soepel blok, strak sturen en een goede vering. En kwa gewicht zeker vergelijkbaar met mijn eigen R80 TCS. Die laatste vond ik overigens rustiger rijden op het mais, maar dat zal alles te maken hebben met het lagere vermogen en het feit dat die inmiddels goed op mij is afgesteld.
Het stuur stond ook voor mijn armen/polsen niet goed en het schakelpookje zat raar, maar dat zijn op te lossen problemen.

Zo genuanceerd als de Dr. kan ik het niet brengen :(, maar dat ligt aan mijn gebrek aan duurzame offroad ervaring. Was voor mij bijv. de 3e of 4e keer dat ik op maisland reed. Bochtjes maken is dan gewoon ook nog aan het terrein wennen.

Ik heb wel zin gekregen om de HP2 eens voor een langere proefrit mee te nemen, maar of er een handtekening gezet gaat worden ??? Met inruilen van de TCS en het leegstorten van het spaarvarken zal ik niet veel verder dan de helft komen vrees ik.

GS GJ
(B*W-lurker ???)


Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: 5e BDM All-road rit - 2 oktober 2005
« Reactie #50 Gepost op: 07-10-2005, 13:55 »
Maar werd er om foto's gevraagd?

Eentje dan:


Do and me ::)

Verder volgens mij genoeg foto's en video's op het GS-forum
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)