Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005  (gelezen 15466 keer)

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Gepost op: 24-06-2005, 19:38 »
Onderstaande maar even van www.Travelmaniacs.nl geplukt.

Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005

Avontuur. Andere culturen. Onbekende bestemmingen. Vrijheid.
Nieuwe levenservaringen. Sterke verhalen, mooie plaatjes, gelijkgestemden, en veel gezelligheid.
Het begint al een beetje een traditie te worden: het tweede weekend van september is het Travelmaniacs weekend!
Het Travelmaniacs weekend is een treffen voor mensen die met auto of motor buiten Europa reizen, of graag zouden willen reizen. Dat doet er verder niet toe. Het is vooral een uitgelezen kans met mensen te spreken die besmet zijn met het reisvirus, om meer te leren over voorbereidingen, preparatie, bepaalde routes, alles wat erbij komt kijken. En om sterke verhalen te horen, en mooie plaatjes te bekijken!!! En ook de allroadrit staat weer op het programma!
Wanneer? 9, 10 en 11 september

De lokatie: Camping Böhmerwald te Koningsbosch, Limburg.
(www.bohmerwald.nl)

Routebeschrijving: (met dank aan Ad van de Heuvel ©) klik hier >

Het programma voor zaterdag: (onder voorbehoud)

09.00 - 10.00 start allroad-roadbookritrit (±60 km, de route is uitgezet door Leo van Leeuwen en Maarten van de Elzen.

Vanaf 13.00 o.a.:
Fried Anepool vertelt over de verschillende reizen die hij gemaakt heeft met een speciale zelfbouw Yamaha combinatie XS/XT tweecilinder, waarmee hij o.a. in Afrika en Australië geweest is.

Robert van Leeuwen reed z'n BMW 1100 GS vanuit Nederland via het Midden-Oosten en Azië naar Australië. Wat hij in Australië meemaakte is niet voor mietjes. Als je het wilt weten, zul je zelf moeten komen luisteren!

Zaterdagavond: Dakar 2005 Wie de lezing gaat? Thomas de Bois! Thomas wist in z'n eerste Dakar meteen de finish te halen, en en passant nog vele andere mensen te helpen. Het verhaal hoe hij vlak voor de start z'n motor nog af kreeg is legendarisch! De assistentie truck van het MD-trucks team is er bij, evenals de speciale XT500 van Henno van Bergeijk, die in 2006 aan de Dakar mee gaat doen, plus nog een aantal rally-KTM's.

Zondagochtend komt Bert Duursma de nieuwe HP2 showen, en tevens vertellen over de rallyschool, en wat er bij komt kijkeb om een amateurrally te rijden.

Vervolgens is het de beurt aan Paul Bijvoet, de helft van het illustere duo Mark & Paul die samen een fantastische reis door Zuid-Amerika maakten. Paul heeft schitterende dia's, want de mannen hebben een route gereden door de meest onherbergzame hoekjes van Zuid-Amerika, waar natuurlijk een boel over te vertellen is!! Kijk ook eens op www.transamerika.nl
om een indruk te krijgen.

Vrijdagavond en zaterdagavond kan er uiteraard op de camping overnacht worden, we hebben ons eigen veldje naast een gezellige feestzaal, inclusief bar. Ruimte zat dit jaar, ook bij de barbecue.

Let op: de allroad rit kun je alleen rijden na voorinschrijving (ivm planning) Mocht je mee willen doen, laat het ons dus even weten! De kosten bedragen 7,50 Euro p.p. . (er wordt met roadbooks gereden. Geen roadbookhouder? Geen probleem, er zijn voldoende mensen om met mee te rijden)

Tarieven:
Overnachting: 5,00 € per persoon
ontbijt : 2,50 €
Barbecue : 10,00 €
Allroadrit : 7,50 € (incl. roadbook)

Laat het ons even weten als je komt ivm de planning. Dit geldt in ieder geval voor de barbecue en de allroad rit.
E-mail: marcel.vermeij@travelmaniacs.nl

Tot dan!!!
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2005, 20:47 »
FF Checke ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #2 Gepost op: 30-06-2005, 14:36 »
Ja leuk, wij komen wel (denk ik, september is nog ver weg)
Groeten, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #3 Gepost op: 06-07-2005, 10:36 »
We zijn druk met het programma, maar het is nog niet helemaal rond. Wel al kan ik melden dat op zondag Bert Duursma komt om te vertellen over amateurrally's, en wat daar zoal bij komt kijken. Een primeurtje: Bert neemt de gloedjenieuwe BMW HP2 mee!  :)
Kunnen we met z'n allen nog eens stevig discussieren over de voors en tegens enzo.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #4 Gepost op: 06-07-2005, 10:37 »
Oh oh, dat wordt dus geen Grathem rijden :P Wie neemt de KTM mee?? Kunnen we op de camping een vergelijkingstest gaan uitvoeren...... :-X

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #5 Gepost op: 06-07-2005, 11:21 »
We zijn druk met het programma, maar het is nog niet helemaal rond. Wel al kan ik melden dat op zondag Bert Duursma komt om te vertellen over amateurrally's, en wat daar zoal bij komt kijken. Een primeurtje: Bert neemt de gloedjenieuwe BMW HP2 mee!  :)
Kunnen we met z'n allen nog eens stevig discussieren over de voors en tegens enzo.

Olehe!!  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #6 Gepost op: 06-07-2005, 18:44 »
mogen we ook proefrijden, of is het een 'niet aanzitten' model?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #7 Gepost op: 07-07-2005, 09:29 »
ruiken?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #8 Gepost op: 07-07-2005, 22:55 »
mogen we ook proefrijden, of is het een 'niet aanzitten' model?

Ik heb het niet gevraagd aan Bert, maar ik vrees dat het tot kijken/cq luisteren beperkt blijft. Probleem is natuurlijk dat je dan iedereen moet laten rijden, en dan wordt het listig. Komt bij dat het een nogal duur ding is, en deze dan ongeveer een week oud is. Ik denk wel dat er met Bert best wel iets af te spreken is, als er serieuze interesse is, maar dat zal dan een andere keer zijn....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #9 Gepost op: 07-07-2005, 23:06 »
Er is weer wat meer nieuws voor wat betreft het programma:

Zaterdagmiddag :
Fried Anepool vertelt over de verschillende reizen die hij gemaakt heeft met een speciale zelfbouw Yamaha combinatie XS/XT tweecilinder, waarmee hij o.a. in Afrika en Australië geweest is.

Robert van Leeuwen reed z'n BMW 1100 GS vanuit Nederland via het Midden-Oosten en Azië naar Australië. Wat hij in Australië meemaakte is niet voor mietjes. Als je het wilt weten, zul je zelf moeten komen luisteren!

Meer info volgt.....

Leo

  • Gast
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #10 Gepost op: 09-07-2005, 00:57 »
Robert van Leeuwen reed z'n BMW 1100 GS .................

Robert is meer van de reislustige tak van de familie  ;)

Mars, 17 juli is geprikt als uitzetdatum.Niet schokkend maar dan weet je het vast.
BTW; weet je echt zeker dat je die steengroeve en dat militair oefenterrein in de route wilt ?

Groeten,
LEO

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #11 Gepost op: 25-07-2005, 15:58 »
Waarom lopen d'r nou weer 2 draadjes hierover??

Maar goed, ik ga er ook bij zijn dus :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #12 Gepost op: 28-07-2005, 12:32 »
Nog even een laatste nieuwtje omtrent het programma: zaterdagavond komt Thomas de Bois vertellen over zijn Dakar-avonturen.
Thomas wist in z'n eerste Dakar meteen de finish te halen, en heeft daarbij ook nog eens vele andere mensen geholpen.
" ik voel me best wel een held" was het commentaar van deze sympathieke bikkel, toen hij in Dakar aan de finish stond.
Alleen al het verhaal hoe hij z'n motor in de laatste dagen voor vertrek nog moest klaarmaken is hilarisch, en voldoende reden om eens naar zijn belevenissen te komen luisteren! ;D ;D ;D




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #13 Gepost op: 28-07-2005, 19:10 »
Mars, hoeveel mensen verwacht je op het weekend? Zal ik voor wat lekekrs bij de koffie zorgen zaterdag avond?
Groeten, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Travelmaniacs weekend 9,10 en 11 september 2005
« Reactie #14 Gepost op: 29-07-2005, 09:37 »
Hoi Margrieta,

Da's erg aardig, dank je wel! Op dit moment hebben we zo'n 40 aanmeldingen, dus dat loopt lekker. Ik verwacht er in de laatste weken nog wel de nodige bij. Zou erg leuk zijn als je voor wat lekkers bij de koffie kunt zorgen. Ik laat je anders nog wel ff weten hoeveel mensen er komen, in de week voor het weekend. Doe niet teveel moeite hoor, want eerder op de avond hebben we natuurlijk ook nog de barbecue... :-X ;)