Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 1 op 50? Slaolie?  (gelezen 3531 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
1 op 50? Slaolie?
« Gepost op: 16-12-2005, 12:35 »
Kwam vandaag in de krant een artikeltjje tegen van Erik Vegt met zijn dieselmotor in ontwikkeling.
Die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden, heb alleen geen OCR-proggie bij de hand dus moeten jullie het even met de scan via de fax doen ;)

In de pdf zit het artikel in zijn geheel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #1 Gepost op: 16-12-2005, 13:09 »
Ik dacht dat ie ging stoppen, maar hiermee ndus niet lijkt wel :)

Ik zou nog wel eens zo'n klr650D willen hebben. Lijkt me heerlijk offroad dieselen  :D

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2005, 13:47 »
Ik denk dat hij stopt met het aanpassen van de reismotoren die bij hem langskomen, net als de diverse importeurschappen waar hij "alleenrecht" op heeft, en zich volledig stort op de productie van het dieselapparaat......

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2005, 14:02 »
Ik dacht dat ie ging stoppen, maar hiermee ndus niet lijkt wel :)

Ik zou nog wel eens zo'n klr650D willen hebben. Lijkt me heerlijk offroad dieselen  :D
die worden toch in engeland gemaakt?

word gebouwd door http://www.f1engineering.com/

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2005, 14:25 »
Duurt alleen nog wel effe voordat we kunnen bestellen:

Citaat
TRACK Product Information

The Track Dieselpowered Motorcycle selling price info will only be available after 06-2006.

Ordering this Motorcycle will be possible from 09-2006 on.

Inquiries will be answered from date 09-2006
 

More info is not available at this moment. 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2005, 15:06 »
Ik meen me ook iets te herinneren dat een Amerikaanse firma met een dieseltje aan de gang was...

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2005, 19:33 »
vraag me af wanneer diesels 17500 tpm draaien a la R6

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 135
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2005, 22:54 »
Startwin in Loenen (bij Apeldoorn) die zijn ook al tijden bezig met een motorfiets op diesel ;)

http://www.startwin.com/pagina/bikes/special/thunderstar/thunderstar.htm#

Die fiets is ook getest in dat motor programma met die Mental theo (of hoe die vent ook mag heten) :)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #8 Gepost op: 17-12-2005, 09:31 »
tja.. allemaal leuke projecten die diesels. Maar, ze blijven zwaar, en in de wrkelijkheid valt ie 1:50 vaak tegen.

Bijna allemaal gebruiken ze een smart-3cli dieselblok... en daarvan weten we inmiddels wel wat het waard is denk ik.

Het blijft natuurlijk leuk knutselwerk
grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #9 Gepost op: 17-12-2005, 09:54 »
Een of andere fransoos heeft eens een PSA (Peugeot etc.) 1100 cc diesel onder een tourmotor gehangen. Dat was een heel lomp ding, maar wel sterk.
Ik vind het wel belachelijk dat een (diesel) auto met aanhanger en motor daarop goedkoper rijdt dan een motor alleen. Zeker voor dagelijks gebruik zijn er eigenlijk geen motoren die dat echt serieus beter doen. 1 op 30 of zo op benzine moet toch haalbaar zijn gezien het gewicht en frontaal oppervlakte verschil.
Maar ja, wie wil nou een motor die er meer dan 10 sec. over doet om de 100 te halen .....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #10 Gepost op: 17-12-2005, 11:00 »
De gedachte waarom het leger zo'n interesse heeft voor de diesel motoren is vanwege het brandstof beleid.
Er is internationaal afgesproken dat er nog maar slechts 1 soort brandstof wordt gebruikt binnen het leger. (uitzonderingen daargelaten, nationale koeriers etc.) Voor zover ik weet betekende dit ook het einde van de motorfiets binnen het leger.

Met een diesel motorfiets zou deze zich weer op de slagvelden kunnen vertonen. Best een belangrijke ontwikkeling dus.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #11 Gepost op: 17-12-2005, 11:16 »
ja, idd.

Maar die KLR is een ander concept: Een motorfietsmotor, die op diesel omgebouwd is... ooit had ik ook al dat plan, maarja plannen he :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 101
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #12 Gepost op: 17-12-2005, 11:45 »
'The feasability study and the first concept model was based on the Kawasaki KLR 650 gasoline motorcycle engine, however the production diesel engine is built from the ground up by HDT and F1 Engineering'

Idd gebaseerd op de KLR benzine uitvoering..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #13 Gepost op: 18-12-2005, 19:46 »
 8)
Ik heb een KLR 650maar dan geen diesel, euhh geloof ik, maar dit trilt en dreund al behoorlijk, ik hoop niet dat de diesel nog harder tekeer gaat, anders trillen je $@&*len     er echt wel af.Ik moet wel zeggen de bezine versie loopt 1:25 dus dat met
diesel zal een heel eind komen op een liter.

Hans

Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: 1 op 50? Slaolie?
« Reactie #14 Gepost op: 19-12-2005, 10:28 »
Tja... ik loop na een liter sla-olie ook behoorlijk door  :-X 8) :D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...