In alle schroedraden bouten draaien, die haal je er na het stralen en poedercoaten weer uit. Geheel vetvrij (ook lagers er uit) aanleveren, bij het afbakken in de oven wordt het vet dun en loopt er uit. Ingeslagen framenummer kan de spuiter wel afplakken anders wordt het nummer weggestraald of verdwijnt onder de poedercoating....
groet, Norbert
Als je na het coaten de bouten uit de schroefdraden draait dan breekt de coating op die plaatsen. Immers de bouten zijn mee gecoated met het frame oppervlak. Vaak is de coating op die plaatsen zelfs dikker dan op het frame.
Die afgebroken coating plekken geven geen fraai uiterlijk en zijn het begin van roestvorming. (het oppervlak is niet geheel geseald)
Een beetje coater heeft een enorm scala aan dopjes, pluggen en ander afdekmateriaal om alle soorten gaten af te dichten. (ter bescherming tegen het stralen en het coaten)
Mij is hiervoor nog nooit een meerprijs berekend.
Wel is het handig om in samenspraak met de coater duidelijk aan te geven wat en hoe je het afgedicht wilt hebben.
De bussen van de 2 balhoofdlagers worden doorgaans afgeplakt met hitte bestendig plakband.
Oók het frame nummer kan met deze hittebestendige tape worden afgeplakt.
Na het coaten spuit je het afgeplakte deel van het framenummer met een spuitbus in een passende kleur. (of gewoon blanke lak)
Het frame nummer blijft hiermee duidelijk leesbaar.
Algemeen:
Coating wordt "knetterhard". Vergeet je om de lagerbus van het balhoofd af te laten plakken dan kun je echt je lol bij het verwijderen van de coating.
Oók dicht gecoate schroefdraden cleanen en opnieuw tappen is geen leuk klusje.