Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TRIPY II en GPX  (gelezen 8741 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #15 Gepost op: 31-08-2017, 14:20 »
hey michel...ik heb spijt dat ik die heb verkocht nu... :-X

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #16 Gepost op: 31-08-2017, 17:56 »
Ik vertrek nu zaterdag met enkele vrienden naar de onverharde alpenpassen en heb hier ondertussen een berg GPX-files van de streek aldaar. Ik wil die graag in mijn Tripy-toestel zetten, maar dat wil niet lukken aangezien ik al jaren Garmin-software gewoon ben.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe?


Alvast bedankt.


Wadist Bert, toch nen Tripy gekocht


Waarom kom je eens niet tot hier?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #17 Gepost op: 31-08-2017, 18:20 »

Wadist Bert, toch nen Tripy gekocht


Waarom kom je eens niet tot hier?


Hey Marcel! Indien ik na deze alpentrip beslis om hem toch te houden, kom ik zeker eens langs om wat meer duidelijkheid te krijgen omtrent de Tripy. We vertrekken nu zaterdag al en ondertussen is het met tips van forumleden gelukt om de gpx-files meteen op het toestel te krijgen. Een overzichtskaart met alle gpx-files zijn blijkbaar niet mogelijk op een tripy, dus dat wordt een papieren kaart meenemen.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #18 Gepost op: 31-10-2017, 10:25 »
ff op inhaken...


ik heb gisteren nog eens de tripy gebruikt om een gpx track te rijden. Als ik opstart vraagt de tripy of ik een route naar het startpunt wil? Nee want wil gewoon de streep/track oppakken. Maar dan blijft die tripy toch de afstanden en koers zien naar het begin??
De track zie ik ook hoor maar toch.


Wat is de oplossing? Het begin waypoint eruit gooien?


frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2017, 16:13 »
Frank,

mmm....waypoint heeft er niets mee te maken denk ik

1. ik denk dat je dan beter de route kan be eindigen
2. in het vervolg niet de route/track selecteren voor dat je ter plaatse bent

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #20 Gepost op: 18-04-2018, 17:46 »
Ben Gisteren naar de TET gereden. Helemaal blij met mijn Tripy. Tet part 1 en 2 geladen. Dacht echter in de buurt van Mook te beginnen. En hoewel ik op de route stond, wilde hij hem niet oppakken. Hij vroeg of hij mij naar het beginpunt moest sturen. Nee ( X )
Daarna bleef hij met een Grote pijl naar het begin wijzen. plus de afstand naar het begin. Ook na opnieuw opstarten deed hij het niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #21 Gepost op: 18-04-2018, 19:45 »
Arno,
Ik weet niet of je dan de onderliggende kaart hebt geselecteerd, als hij vraagd om je naar het begin van de route te brengen en je selecteerd neen(X) dan staat het beeld in "roadbook" geselecteerd,(zonder onderliggende kaart) en geeft hij aan hoe ver je van het beginpunt bent verwijderd (met een grote compas pijl en afstand in vogelvlucht), als je wil zien of je op de route bent moet je de "onderligende kaart" selecteren, dit doe je met op de "enter/bevestiging/OK knopje" (V), dan pas komt de track in beeld ALS je op de route bent.


Als je de Tripy beter kent ga je er pas echt helemaal blij mee zijn  ;)


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #22 Gepost op: 18-04-2018, 23:12 »
ok top. Dat ga ik proberen.
Is het ook mogelijk om de Tripy van een afstand naar een willekeurig punt het meest dichtbij op de route te navigeren?

grtz Arno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2018, 23:40 »
euhh..bedoel je naar een waypoint? of naar een adres?
hij brengt je waar je maar wil


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2018, 00:02 »
Nee stel dat ik naar een bepaalde route toe wil. Maar ik weet niet waar die precies loopt. Dan kan Tripy me naar het begin brengen. Maar kan hij me ook naar het dicht bij zijnde punt ergen op die route brengen. Halve wege ofzo  Maar zonder dat ik precies weet waar dat is. Alleen dat die route daar ergens moet zijn ?

Klinkt niet echt duidelijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2018, 06:22 »
Om naar het begin van de route te gaan is geen probleem, dat vraagt hij als jede route selecteerd/opend. Om naar een punt op de route te gaan is het best dat je de route/track eerst even opent op je RoadTracer en kijkt, dan kun je via een adres in te geven ergens de route oppikken, Als het een Roadbook is kun je ook via de WP benummering ergens naar een bepaald WP navigeren
 

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2018, 08:37 »
Dank Celsa,

Ga me er nog wat meer in verdiepen.

grtz Arno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2018, 21:46 »
daarom heb ik hem dus weer verkocht .... roadtracer, beginpunt, geen track, niet Mac compatibel etc. heel lastig allemaal
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2018, 22:26 »
sorry, niet akoord Martijn, wel beginpunt, en wel track,
Als je je stuur of je gaspedaal in je auto niet weet staan ........kun je er ook niet mee rijden  :-X


 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: TRIPY II en GPX
« Reactie #29 Gepost op: 05-05-2018, 18:12 »
Heb het nog eens geprobeerd met een roadbook van Ad. Opgepakt halverwege route maar begin punt neen. Maar dan blijft die pijl zeggen dat het begin punt 63 km naar zuiden is.

Je ziet wel een track geen plaatje. Ook niet als je wisselt met V (oké) toets.

Toen drie seconden de optie toets ingedrukt en gekoZen voor de optie auto.herberekeninh starten.

Na een minuut bedenken staat er ineens ipv plaatje 360 hetzelfde plaatje maar nu met nummer 1. Dus dan kun je het roadbook rijden. Na een paar plaatjes zie ineens weer met de originele nummers maar je kunt dan nog steeds het roadbook rijden alsof je vooraan begonnen bent.



Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk