ja en vervolgens mag je belastingvrij rondrijden omdat je een waterstof-auto hebt. LOL
Nee, mij overtuig je niet: Meer omzettingen met meer tussenstappen levert alleen maar meer verlies en dus slechter rendement.
De enige waar ik een beetje in geloof: Maak van brandstof electra en drijf daarmee je voertuig electrisch aan, met een kleine tussenaccu.
Nadeel: 1 omzettingstap via electra meer... = verlies, maar:
voordelen:
- Effecientere omzettng fossiele brandstof in electra door geoptimaliseerde 'motor': generator motor draait in optimum, bijv 1 toerental, 1 last. en niet zoals bij een conventionele auto/motor in lage deellast. Dit compenseerd het verlies behoorlijk!
- aftremmen op motor levert wat energie terug in de accu: Veel winst in de steden. Compenseert ook verliezen
- loskoppeling van energie-generatie en aandrijving: Biedt flexibiliteit voor toekomstige ontwikkelingen (brandstofcel, multi-source (extra zonnepaneeltje op je dak ofzo..)
- wel veel vermogen en koppel beschikbaar voor snel inhalen: Geen overidmensionering van de motor (zoals nu)
- 1 electromotor per wiel: makkelijke en volledige 2 cq 4 wiel drive, computer-gecontroleerd te maken.
- kortstondig rijden op alleen accu: Bied uitkomst voor emission-free zones, in grote vervuilde steden. (afhankelijk van je acuu, dit stimuleert dan toch ook de accu-ontwikkeling)
Je kunt dan bijv. beginnen met een micro-turbine motortje te nemen