Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iemand up voor Tunesie?  (gelezen 4274 keer)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #15 Gepost op: 18-03-2010, 20:01 »
Ik ben onder de indruk geraakt van een bmw 650 gs. wel met ktm voorvork en achterveer maar de motor liep 1 op 25 en gewoon goed. Een van mijn companen naar Mongolië had er dus zo een.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2010, 19:11 »
Ik ben er al eens voor aan het kijken geweest. De oudjes beginnen al wat in prijs te dalen. De rest is aardig prijsvast.

Dat Rotax blokkie schijnt wel heel wat te kunnen hebben. Zo zat ik van de week een filmpje te kijken over iemand die wat, 140.000 km, ermee gereden had. De F650GS Dakar.

Ik ga weer eens kijken!
KLR650c AKA trilplaat.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2010, 20:34 »
Zoooo, even motor gekocht!



Een Kawasaki KLR650C uit 2003 met 25k op de teller!

Helemaal naar Goedereede gereden vanochtend en daar een ritje gemaakt om hem maar meteen mee te nemen. Ik had mijn eigenste echte chauffeur (ok, coureur) meegenomen dus ik kon mooi lui in de franse stoel blijven terwijl hij op de trilplaat zat tegen de wind in te boksen!

Ik ben blij!
KLR650c AKA trilplaat.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2010, 21:04 »
Gefeli!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Kawa!
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2010, 22:55 »
Thanks Corné!

Nu even bandjes bestellen, olie wisselen, filtertje wisselen, vering misschien even checken (vorige eigenaar was zo'n 30-40 kilo zwaarder denk ik), remlichtschakelaartje fixen bij de voorrem, schakelpook is al verplaatst, misschien voorste remblokken vervangen...

Ik heb een kuipje van een GPZ550 gekregen, misschien beun ik dat raampje erop... Snelweg bescherming.

Misschien even van die foam handvatten kopen om de trillingen van dat ding wat weg te filteren? Hein Gericke €5 zag ik.... Er ligt hier thuis al een setje, StevenD? Even achteroverdrukken ;)

En dan zit ik er aan te denken om een 16 tands (15 stock) voortandwiel te monteren gezien de 3000 km snelweg dit tijdens dit trippie gaan plaatsvinden. Schijnt enorm te helpen (110-120 comfy cruisen).

Vraag me af wat dit doet... Ik vind momenteel de 1e vrij kort. Dus dat zou misschien een uitkomst zijn? Of het is gewoon wennen.

Ik vraag me af wat ik zal bestellen voor banden. Ik dacht aan Heidenau K60 en eigenlijk eerst aan Kenda K270 maar die schijnen op de snelweg zo op te zijn. De Metzeler Sahara 3 zijn leuk maar vrij duur. Die Conti TCK80 is ook wel fijn denk ik maar wel weer vrij duur.

Iemand bandentips? Weet ook nog niet helemaal wat te verwachten in Tunesië. Eens praten met StevenD.

Ps. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, vandaar kwam ik op de K60's terug!
KLR650c AKA trilplaat.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kawa!
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2010, 10:10 »
Iemand bandentips? Weet ook nog niet helemaal wat te verwachten in Tunesië. Eens praten met StevenD.

Bandenkeuze is een hele persoonlijke. Daar zijn op dit forum hele epistels over geschreven. Gebruik de zoekfunctie op het forum maar eens.

Voor Tunesie: in het zand heb je niet heel veel aan grote noppen. Ik zie ze in Ksar Ghilane met gehuurde KTM's waar metzelf sahara banden opzitten: die hebben alleen maar groeven en geen noppen. Conti is op zich ok als compromis, en gaat redelijk lang mee.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2010, 10:31 »
Ik heb nog een nieuwe karoo voorband op zolder liggen :)
Mt-21's zijn prima op de snelweg.
 

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2010, 12:01 »
Bandenslijtage is ook afhankelijk van motorgewicht en rijstijl, met name op asfalt. 70/80 km/u schiet niet heel op, maar laat je banden flink langer meegaan.

Laatst in Marokko met Pilrelli MT21 hebben we 2000km OR /  500 km op asfalt prima weg kunnen komen. Ook duinen zijn absoluut geen probleem. 3000km kun je er wel uit halen.

Grtz, Harm
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2010, 12:05 »
3000km haal ik er met redelijk zwaar gebruik nog wel uit. 6000 bij erg rustig lukt wel!