Toen ik mijn twin bij de dealer had opgehaald zaten er natuurlijk standaard voorveren in. Je weet niet beter (ja, je kent de verhalen wel: Honda veren zijn te slap) en je gaat dus lekker toeren. Het deint behoorlijk, maar ach, da's comfortabel. Totdat je zo'n lekkere doordraainde bocht hebt op de snelweg, en de motor, ondanks de vlakke weg, toch begint te deinen. En dat is niet fijn op hoge snelheid! Het eerste tankstation gestopt om de bandenspanning te controlleren, maar daar zat het hem niet in.
Later ging de @ meer het zand in, en in zand zitten kuilen, en dat was niet fijn met die standaard veren. Je moet het tempo beneden je kunnen laten zakken om de veren niet continue door te laten slaan. Toen, tijdens een grote beurt, maar eens de progressieve veren van WP erin laten zetten, en je haalt dan een compleet andere motor qua rijgedrag op. Strakker sturen, minder (véél minder
) duiken bij remmen, en nagenoeg niet meer doorslaan in het veld (ligt natuurlijk ook wel een beetje aan het gewicht van de berijder).
Achteraf had ik het veel eerder moeten doen, de investering (± € 100,--) is het meer dan waard!
Nu zit ik eraan te denken om mijn achterveer te gaan vervangen door een stijvere (of progressiever). De demper kan het zelfde blijven, alleen de veer vervangen! Is ook beter op vakantie, met volle vbagage en passagiere achterop. Ik heb nu soms moeite om mijn zijstandaard uit te zetten als we er allebij nog opzitten