Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: endurotrip vogezen bij la mouche  (gelezen 23124 keer)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
endurotrip vogezen bij la mouche
« Gepost op: 15-12-2010, 20:14 »
Aan  Aan iedereen!
Een aantal jaren probeer ik bij mijn vriend Jos (van het motorhotel la mouche[/i] in Clerjus, Frankrijk) het offroadvirus te laten groeien. Na wat kleine uitstapjes in de omliggende bossen, heeft dit uiteindelijk geresulteerd in de recente aanschaf van een heuse WR450! Hij heeft net de eerste “lessen” gehad en is nu helemaal geïnfecteerd!! 8) 
[/font]Dat het gebied waar Jos zijn hotel (www.motorhotel.eu) heeft een walhalla is voor motorrijders, was reeds bekend, maar dat je er fantastisch offroad kan rijden door de bossen en “bergen” is misschien niet bij iedereen bekend. Ik heb het hier niet over allroad (kan daar ook heel goed,) maar over enduro en echte offroadtrips. Tijdens mijn verblijf daar hadden we het er al vaak over. “Het kan hier heel mooi rijden zijn, maar je moet de “weggetjes” weten (in meerdere opzichten) “  :'(  Dit was echter een veel besproken uitkomst. Eerst wilde ik zelf dat allemaal uitzoeken, maar tijd, lokale kennis etc. etc. weerhielden mij daarvan. :-\ Jos is echter doorgegaan met het idee en heeft wat lokale “kennis” gevonden! :)   
Dit alles heeft geresulteerd in een offroadtrip waar, denk ik, je de vingers bij af kan likken! En, denk ik, voor een heel schappelijke prijs!   ;)

Wat heeft Jos allemaal gevonden? In de buurt van het hotel ligt een heus nieuw enduropark (10 a 15km verderop.) Het is eigenlijk een grote heuvel met een uitkijktoren erbovenop. Daar omheen lopen allerlei offroadpaadjes klimmetjes en dalen. Je kan dus vanuit de toren alles goed in de gaten houden (en evt aanmoedigen  8) of uitlachen ;D )  Op dit terrein kun je jouw rijderkunsten wel kwijt of fijnslijpen!
Tevens heeft Jos een half uur rijden vanaf het hotel lokale gidsen gevonden die de weggetjes kennen in de omgeving! Met weggetjes bedoelen we dan geen afvalt, maar echte bos en bergpaadjes! :P Dit is dus niet voor allroaders (of je kunt rijden a la Sala ;) ,) maar voor echte enduro’s (wr,exc,drz,crf etc etc) Met deze gidsen kun je dan de hele dag de bergen in.
 
 Wat is de bedoeling:
Wanneer: Beginnend in mei en juni willen we lange weekends plannen voor max 2 groepen tot 5 personen (rijders) met evt aanhang (supporters?). 
Voorstelweekends: (wo t/m zo)
·        Eerste weekend (1)       4 t/m 8 mei  (10 rijders ruimte)
·        Tweede weekend (2)  11 t/m 15 mei (10 rijders ruimte)
·        Derde weekend (3)     25 t/m 29 mei (10 rijders ruimte)
·        Vierde weekend (4)    15 t/m 19 juni  (10 rijders ruimte)
·        Vijfde weekend (5)     22 t/m 26 juni  (10 rijders ruimte) 
 
Waar:
De trip vindt plaats in de omgeving van motorhotel la mouche in Clerjus. Het hotel ligt in de Vosges, of zo als de Nederlanders zeggen Vogezen, dit is een gebied met een prachtige natuur . Een heerlijk gebied met uitgestrekte groene weilanden, duizenden meertjes, uitgestrekte bossen en heuvels die naar het oosten toe boven de 1000 meter uit komen. Daar bevindt zich het Parc Naturel Regional des Ballons des Vosges, een ideaal natuurgebied.
Dat het een offroadgebied moet zijn blijkt wel dat KTM er een officiële tour heeft!
 
Wat gaan we doen:
De (beoogde) planning van het weekend is als volgt:   
Woensdag: (middag/avond) aankomst, inchecken, avondeten, avond in de bar drankje
Donderdag: warm rijden op het enduropark, lunch op/bij de berg (eventueel een  picknick vanuit La Mouche mee te nemen/ te organiseren voor eigen rekening,) avondeten in hotel, wie nog fut heeft ’s avonds in de bar.
Vrijdag: de bergen in met gids. Onderweg lunch, avondeten in hotel, wie nog fut heeft ’s avonds in de bar.
Zaterdag: de bergen in met gids Onderweg lunch, avondeten in hotel, wie nog fut heeft ’s avonds in de bar.
Zondag: na ontbijt uitchecken! Terugreis naar NL
 
Voor wie:
Aan allen die een enduromotor hebben (2 of 4 tact.) 
Motoren:De trip is NIET geschikt voor motoren boven de 150kg  :( (690enduroR kan net denk ik, maar bv geen f650gs, TA,AT,lc8,1200GS,XT600 etc etc ) :-[  Tevens moeten het 2 of 4tact enduro motoren zijn (dus geen cross >:( ) met een geldig kenteken en verzekering. De motoren moeten in goede staat zijn (er is geen support onderweg) en uitgerust zijn met een stille uitlaat. Het hebben van Mouses in de (enduro)banden wordt aangeraden. Wat reserveonderdelen op de motor is altijd handig (ty-rips, tape, hendels, bandenspul, 2T olie etc etc)
Het hebben van een roadbook is niet nodig. Een gps is ook niet nodig (je rijd toch met een gids)
 
Rijder:
Tevens is het een idee om het rijdersniveau van de groep een beetje gelijk te hebben. Deze eerste opzet, voor deze trip, is voor de rijder die al wat ervaring heeft. Dus niet voor de echte beginner. Maar de meeste allroaders zijn natuurlijk al ervaren  :D   
De rijders moeten ook de 10 geboden van code groen uitdragen!( http://www.codegroen.be/node/39) Dit betekent dus respect voor de omgeving en de andere gebruikers! We willen natuurlijk dit zolang mogelijk kunnen doen!
Offroad-kleding en protectie is verplicht. Het meenemen van een camelbag en wat energierepen is sterk aan te raden. Misschien een idee om met het D systeem te gaan rijden?
In de toekomst proberen we wat allroad-routes te maken voor een allroadmotor. Word dus vervolgd!
 
Wat kost het?
In principe gaan we uit van half pension. Dit betekent dus: slapen, ontbijt en avondeten.  Lunch, benzine en drank niet inbegrepen.
We praten dus over 4 overnachtingen, rijden op het enduropark en 2 dagen rijden met de gids!!! Introductieprijs: 339 euro (das geen geld toch? ::) )
Wat krijg je er voor:
·        4 overnachtingen in La Mouche obv. vullen kamers (min. 2 personen op 1 kamer)
·        1 dag rijden op enduropark
·        2 dagen rijden in de “bergen” met gidsen
·        Sleutelmogelijkheid (wat gereedschap en werkbank) en stalling motoren in hotel of bij gids
·        Ervaring die naar meer smaakt

Wat moet je zelf betalen:
·        Benzine
·        Transport van je motor en jezelf heen en terug naar La Mouche ( ook evt. naar start-locaties)
·        Drank
·        Lunches
·        Evt. (als weer het toelaat) extra BBQ op hotel ( extra €6 p.p. )

Aanbetaling €100 p.p. minimaal 3 maanden voor aanvang beoogde trip om boeking vast te leggen naar reknr.341914827 (Rabobank) tav. Jos Snel. Ovv. naam forumlid -Offroadweekend 1,2,3,4 of 5  (zie voorgestelde data) [/size][/size][/b][/b]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #1 Gepost op: 15-12-2010, 20:29 »
Ziet er goed uit         maar een groepje maken??
 
gr P

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #2 Gepost op: 15-12-2010, 20:33 »
effe wachtte.
           
 

     
Post Merge: [time]wo 15 dec 2010 20:40:38 GMT-1 [/time][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size][/color][/size]       
 

    [time] 
Aanmelden kan via ARM. Ik zal de inschrijvingen invullen en na aanbetaling deze inschrijving vast zetten.
De bedoeling is dat we in ieder geval 1 groep van 5 personen hebben met een max van 10 voor 2 groepen.
als je familie,vrienden,vriendinnen,vrouwen, maitresses etc etc mee wil nemen (liever geen honden) graag aangeven. Die komen dan achter je naam te staan (en op je kamer? ;) )
 
Vul in je naam voor hoeveel rijders en evt. hoeveel medereizigers. Hierna ook graag je ervaringsgraad:
niveau1 heb een enduro en heb wat roadbookritjes gereden
niveau 2 heb een enduro en doe MON en KNMV offroadritten, waar ik goed mee kan komen
niveau 3 heb een enduro en doe MON en KNMV offroadritten en enduro.
niveau 4 ik rij NK enduro en rij in de top 10 in mijn klasse
niveau 5 Ik heb de erzberg rodeo gereden en de romaniacs en ben gefinished bij de eerste 50
 aan de hand van de verschillende niveaus (2 en 3 kunnen wel bij elkaar) zullen we de groepen indelen.
eerste weekend 4 t/m 8 mei
 
1:
2:
3:deedeedirk niveau2
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
 
tweede weekend:
 
1:kurt
2:kurt
3:kurt
4:kurt
5:kurt
6:kurt
7:
8:
9:
10:
 
derde weekend:
 
1:
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
 
vierde weekend:
 
1:Bemstrom  (3)
2:Bemstrom (3)
3:Bemstrom (3)
4:Bemstrom (3)
5:
6:
7:
8:
9:
10:
 
vijfde weekend:
 
1:synesyser?
2:
3:
4:
5
6:
7:
8:
9:
10:
 nog wat "Sfeerplaatjes"
[url=http://upload.maniacsmedia.nl/viewer.php?id=bwy1292445364k.jpg][img]http://upload.maniacsmedia.nl/thumbs/bwy1292445364k.jpg[/img][/url]
[url=http://upload.maniacsmedia.nl/viewer.php?id=opt1292445386a.jpg][img]http://upload.maniacsmedia.nl/thumbs/opt1292445386a.jpg[/img][/url][/time]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #3 Gepost op: 15-12-2010, 21:19 »
MAg ik een optie voor 2 plekken voor eth eerste weekende? (4-8 Mei)
laat deze week nog wel horen of dat echt is ja of nee.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2322
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2010, 22:13 »
Dat ziet er goed uit zeg. Ik weet allen niet of ik vrij kan krijgen van mijn vrouw en kinderen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2010, 11:46 »
Ik moet nog even oefenen en dan schrijf ik in bij niveau 5  ;D

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2010, 14:16 »
Ik moet nog even oefenen en dan schrijf ik in bij niveau 5  ;D
even? we worden te oud om dat nog ooit te halen Erwin. Reality sucks
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2010, 15:12 »
Tja, heb net 2 weken een enduro...., en heb nog geen flauw idee in welke categorie ik mee zou kunnen komen.......

En dan natuurlijk welk weekend ik zou mee willen....

Ik heb het tot en met mei waarschijnlijk heel erg druk. Dus schrijf mij maar alvast even op voor het 5e weekend. Hopenlijk kan ik mezelf dan ook wat meer in een klasse indelen ;)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2010, 17:23 »
dit klinkt heel goed! ik wil wel mee met een groepje doorrijders. ik ga thuis de planning doornemen en kijk even aan wanneer welk niveau ingepland gaat worden. Dit soort ritjes zocht ik al een tijdje. Haha potentiele doelgroep voor niveau 4/5 is wel heel beperkt zie ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #9 Gepost op: 16-12-2010, 20:34 »
ziet er gaaf uit..!
en idd niet geschikt voor grote jongens: Enduro vagney 2010 liaisons
 ::) 45km oost  ::)

Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1345
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #10 Gepost op: 17-12-2010, 00:05 »
dit voorjaar stonden we op camping Les Deux Ballons bij Le Thillot, in een van de blokhutten zat een groep kerels die al voor het zoveelste jaar daar kwamen en zich een hele week uitleefden in dit gebied, waren zeer te spreken over de uitgestrekte mogelijkheden
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #11 Gepost op: 17-12-2010, 07:59 »
Ziet er goed uit Dirk!  :)

In februari is kijken of dat er voor ons ook in zit. Het is in elk geval een hele goed optie!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #12 Gepost op: 17-12-2010, 10:10 »
ziet er gaaf uit..!
en idd niet geschikt voor grote jongens

Och.. zo te zien is het lastigste gewoon de andere motoren die in de weg staan! De helling oprijden valt wel mee met een zware jongen (zelfs soms makkelijker omdat die wat stabieler is op de keien), maar eenmaal gestopt op zo'n keien helling kom je met een licht ding al moeilijk weg, en met een zware is het vaak helemaal hopeloos.

Wel gaaf!

Ik dnek er over... maar 't blijft altijd lastig om een half jaar van te voren al in te moeten schrijven! Geen idee hoe mijn programma er in Mei uitziet, of ik dan vrij van het werk kan nemen etc.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #13 Gepost op: 17-12-2010, 10:47 »
Ik dnek er over... maar 't blijft altijd lastig om een half jaar van te voren al in te moeten schrijven! Geen idee hoe mijn programma er in Mei uitziet, of ik dan vrij van het werk kan nemen etc.
Dat doe je toch ook bij inschrijven rally ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: endurotrip vogezen bij la mouche
« Reactie #14 Gepost op: 17-12-2010, 11:09 »
Lijkt qua ondegrond aardig op de beaujolais, maar dan 400km dichter bij huis :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog