Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Schipper mag ik overvaren??  (gelezen 7274 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Schipper mag ik overvaren??
« Gepost op: 25-01-2004, 18:46 »
De boottocht naar Helsinki is ook een onderwerp vanonderzoek.
In tegenstelling tot vorig jaar vaart er volgens mij geen boot meer rechtstreeks van Noord Duitsland naar Helsinki.
Vorig jaar had je Rostock-Helsinki met een tussenstop in Tallin.
In 2004 vaart de boot van Rostock naar St Petersburg met een tussenstop in Tallin waar je over kunt stappen op de boot naar Helsinki. (Lijkt het openbaar vervoer wel met het overstappen).
In de Links-sectie van mijn site staat ergens onderaan een kopje Finland met diverse sites, oa overtochten.

Het lijkt erop dat de optie van Siljalines vrij veel tijd gaat kosten zie tabellen:
  De heenreis zou je dan op dinsdag om 1700 uur de boot moeten hebben, op de terugrijs red je de boot van zaterag waarschijnlijk niet (da's denk ik wel zeker) dus wordt het de boot van woensdag en ben je donderdag weer thuis ( zal m'n baas blij mee zijn :-/)                                
[/size]

Dus: zijn er andere opties (ja natuurlijk je moet alleen wel even zoeken) ???

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2004, 18:56 »
Je kunt ook nog naar Hanko varen vanuit Rostock, Die gaat rechtstreeks, je moet wel wat meer km maken in Finland but who cares??



Een slaapstoel kost €84,-- de motor kost €54,-- enkele reis, zonder maaltijden.

Dit is mischien een goede optie.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2004, 19:35 »
De snelste overtocht gaat van Rostock naar Hanko (ongeveer 75 km van Helsinki), met Superfast Ferries.

De boot vaart in het hoogseizoen dagelijks heen en weer. Vertrek Rostock 21.00, aankomst Hanko 19.00. Op enkele dagen zijn de tijden iets anders. Geen vertrek (in de periode die voor ons relevant is) op 19/7 vanuit Rostock en op 15/8 vanuit Hanko.

Goedkoopste opties: stoel 84 enkel / 150 retour; 4 persoons hut 182 / 298. Motor 56 / 100.
Zie voor alle details (en online boeken) http://www.superfast.com.
KTM, Ready To Race

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2004, 19:45 »
De afstand Utrecht - Rosstock is ongeveer 653 km en volgens de routeplanner in minder dan 6 uur rijden te overbruggen. Op de heenweg dus geen probleem, want vertrek boot is om 21.00 uur. Terug komt de boot om 18.00 uur aan in Rostock; meteen doorrijden kan, maar is niet geweldig...
KTM, Ready To Race

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2004, 00:03 »
Wouter,
Als je om 18.00 aankomt ben je om 1.00 s'nachts terug. Ik had daar geen moeite mee vorig jaar. Maarten is wel blijven overnachten in de buurt van bremen. Het is zo dat je aan boord van het schip niets te doen hebt, dus slaapt en uitgerust op de fiets stapt.

groeten Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2004, 14:17 »
jongens / dames  ??? .. LET OP slaapstoelen zijn beperkt aan boord Dus snel boeken.
Maar met zo een grote groep mogelijk 1 of 2 4 persoons
hutten zo dat helmen kleding waardevolle spullen in de hut kunt , en ook douche voor diegene die slaapstoel heeft. Is dat geen optie ?

Zelf op vak 2003 naar 1000 meren gebied
Via Kiel - Goteburg 1700-900 Euro140-
met eten en 1 pers hut
Maar dit kan goedkoper.
Toen Stockholm Turku  dag boot 0800 1930 Euro 38.
Terug Helsinki Stockholm  1700  0900  met eten en 1 persoonhut  Euro 120.

was de eerste keer naar finland via zweden en op terug reis denemarken- duits land met combi ticket   Euro 38 dus niet over de dure brug tunnel combinatie.

4000 km in 12 dagen Was schitterend mooi
Prijzen zijn ongeveer, Alle RES + bonnen heb ik al weg
gepl..rt

kijk ook op www.chauffeurinfo.info/veerdienst.htm
voor meer ferry companies

gr herman pols

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2004, 02:45 »
Ben in 2002 over de (tol)brug van Denemarken naar Zweden gegaan (kweetniemeer wat die kostte) heel apparte ervaring! Toen met de boot (Silja liner) uit Stockholm naar Helsinki; 81 Eurootjes in een vierpersoons hut op een bootje waarop ik het wel een paar weken uit had kunnen houden!

Toen ging het me meer om zoveel mogelijk kilometers te maken met de brommert (11.000 in 3 weken, incl de allroadtour) want goedkoper is het uiteindelkijk niet natuurlijk. twee extra overnachtingen op campings, tol voor de brug, benzine, banden, enz.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #7 Gepost op: 31-01-2004, 22:41 »
Vandaag een mailtje van Herman gekregen dat hij ook wel in een hut wil slapen, dat maakt nu dus vier personen!
Zijn er nog meer die via Rostock-Hanko de overtocht willen gaan maken? Ik denk dat er binnekort geboekt gaat worden voor een standaard hut, het schijnt volgens de kenners nogal druk te kunnen zijn op die boot, dus moet je er voor zorgen dat je op tijd bij bent.
Meldt even hieronder of je interesse hebt, mischien komt er een tweede hut vol en kunne we die tegelijk boeken.

Groet,

Ferd.

PS, als er nog onduidelijkheid over de ovetocht is gooi je vraag hier op het forum, voor de meeste is het de eerste keer richting die kant en willen graag van info worden voorzien!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #8 Gepost op: 01-02-2004, 18:42 »
Mijn plan is inmiddels om eerst uit te rusten in het zuiden van zweden en dan over te steken naar Finland. Terug ga ik wel van Hanko / Helsinki naar Rostock.

Wouter
KTM, Ready To Race

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #9 Gepost op: 01-02-2004, 21:04 »
Voor welke datum gaan jullie boeken dan?

Ik heb rond de tour vakantie dus ik hoef niet zo kort van tevoren erheen. :)
Misschien ga ik wel weer via Stockholm (leuk ritje) of met jullie mee (gezellig)
Kweetutnognie

Ik zag wel dat je bij Superfast korting krijgt (op de voertuigen) als je met 3 of 4 personen komt.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #10 Gepost op: 01-02-2004, 21:48 »
Vanaf zaterdag 17 juli neem ik vrij en kan ik dus vertrekken  ;D

Wouter
KTM, Ready To Race

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #11 Gepost op: 04-02-2004, 02:56 »
HIHIHI ik ben al vanaf 10 juli vrij   ;D ;D
rekenreken.. dat zijn dan 5 weken, hoe moet ik dié vol krijgen...

Alleen 'moet' ik vóór de tour nog even met mn vriendinnetje op vakantie. Op de AT, de tour doe ik op de BMW.
Antoinette moet trouwens 10 feb afrijden voor haar motorrijbewijs en we hebben afgelopen weekeind een KLE 500 voor haar gekocht!
(eigenlijk een prima ding om de tour op te rijden toch?!... ::))
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #12 Gepost op: 04-02-2004, 23:22 »
Wens haar heel veel succes van mij!!! En gefeliciteerd vast met de KLE500 (verlaagde versie???) Hardstikke leuk als ze mee gaat naar Finland, maruhhh, valt een 500 binnen de definitie van "zware all road"  ???

Wouter
KTM, Ready To Race

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #13 Gepost op: 05-02-2004, 02:21 »
Hoorhoor! meneer met de dikke 950 :P
Ja 500 is een zware allroad, toen ik meereed waren en zelfs XRretjes250. En qua gewicht zal ie bijna net zoveel wegen als dat slagschip van jou  :-/  dus das zwaar genoeg.

We laten het zadel wat verlagen en dan zien we wel of dat genoeg is (kost geen grondspeling).
Maar aan de tour zal ze niet meedoen hoor, eerst maar eens ervaring opdoen op de weg.. Maar ik dacht, ik kan beter een boom omhakken met die van háár dan met de mijne  ;D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Schipper mag ik overvaren??
« Reactie #14 Gepost op: 05-02-2004, 02:31 »
Ik twijfel trouwens nog hevig wat ik nou ga doen met de heenweg...
Met de boot uit Rostock voor 400 Terreuro's retour (sit back and relax)
of in Stockholm oversteken en dan de boot terug naar Rostock voor 100 + 240 knoeten (en twee overnachtingen, 1000 km extra en een zere kont).

moek noggus een naggie over slape.
Atic#1007,  TCN#397