Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road  (gelezen 7788 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Gepost op: 01-05-2013, 18:12 »
Beste mensen,
Wie heeft er zin om in oktober of november een rondreis te maken door Marokko. Mijn idee is om de motor(en) op de aanhanger te vervoeren tot aan Zuid-Spanje. De auto en aanhanger blijven op de camping achter en we rijden met de motor zo de boot op. Reisduur zo'n 2 weken. Geen motorcross maar wel zoveel mogelijk off-road. Minimalistisch op pad. Alleen het hoognodige aan bagage mee. Veel rijden, veel zien, genieten en alles heel houden. Voor mij is het de eerste keer in Marokko. Ik rijd op een Yamaha WR250R. Wie gaat er mee? Reistijd flexibel maar wel pas vanaf oktober.
Rogier

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #1 Gepost op: 01-05-2013, 19:24 »
Ik en me vriendin gaan deze tijd precies hetzelfde doen.......
Heb je route al gemaakt>?
Wie weet komen we elkaar tegen

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #2 Gepost op: 01-05-2013, 19:54 »
Zou leuk zijn om elkaar tegen te komen. Ik heb in mijn hoofd om de oversteek Almeria-Melilla te maken 's nachts. Dan kom je vroeg aan in Melilla. Vervolgens een beetje doorgassen en vrij oostelijk blijven. Wanneer precies off-road te duiken weet ik niet. De eerste paar honderd kilometer nog niet denk ik. Het zou mooi zijn om zover zuidelijk als Zagora via Boudnib en Erfoud te komen maar goed ik moet ook nog terug. Grote steden laat ik links liggen. Ik maak gebruik van de Michelin 742 kaart en laat me inspireren door routes uit het Marokko boek van Därr en alles wat ik op het internet kan vinden. En da's een boel.... :) 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #3 Gepost op: 01-05-2013, 20:49 »
Melilla niet doen: Almeria => Nador. Afgelopen december kostte het me meer dan 3 uur om vanuit Melilla de grens over te komen  :-\


Check ook http://nl.wikiloc.com/routes/outdoor/marokko voor tracks.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #4 Gepost op: 01-05-2013, 21:15 »
Bedankt voor de tip. Nador dus en niet Melilla. Die site met tracks kende ik niet. Die is goed zeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #5 Gepost op: 01-05-2013, 23:18 »
Melilla niet doen: Almeria => Nador. Afgelopen december kostte het me meer dan 3 uur om vanuit Melilla de grens over te komen  :-\


Check ook http://nl.wikiloc.com/routes/outdoor/marokko voor tracks.
Statistiek op een aantal van 1 zegt erg weinig, dus ook even mijn bijdrage.
In april 2012 deed ik de grensovergang bij Melilla in 30 minuten, plus 9 euro voor een helper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #6 Gepost op: 03-05-2013, 15:45 »
Almeria => Nador deze oversteek  neem ik ook. ;D

Via plateau du Rekkam naar Erfoud en even naar bikershome en toch ff snel Marrakech zien.
Wij hebben 3 weken de tijd ongeveer dus dat moet lukken,

Gert ik kon nog eens met jouw samen naar route kijken he...........
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #7 Gepost op: 03-05-2013, 16:04 »

Gert ik kon nog eens met jouw samen naar route kijken he...........


Tuurlijk  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #8 Gepost op: 03-05-2013, 16:08 »
top  ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 12
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #9 Gepost op: 10-07-2013, 09:38 »
Heel leuk idee! Ik heb ben zelf al eens vaker in Marokko geweest dus ik wil nu iets anders proberen maar heb je er speciaal voor gekozen om met de Yamaha te gaan? Ik heb drie motoren (hobby) en tweemaal ben ik met een andere motor gegaan. De eerste keer ging ik maar een week met 2 vrienden op de motor  eigenlijk gewoon onroad touren, ben toen met mijn Triumph motor gegaan, die verkoop ik nu overigens, zie: http://www.autoscout24.nl/modellen/motoren/triumph/. De tweede keer ben ik met de BMW gegaan omdat we dit keer echt gingen rondreizen en langer weggingen. We begonnen vlak voor de Sahara en zo rondgerezen langs allerlei dorpen, het koningsgebergte gezien en het Hoge Atlas gebergte. Dit was echt een fantastische reis! heb je de route al? 
 
Geel Monster (Ducati 600), Triumph (1964) en BMW R1200 GS

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #10 Gepost op: 10-07-2013, 18:12 »
In je signature zie ik een Triumph uit 1964. Is dat de motor waarmee je door Marokko bent gereden? Ik neem de WR250 omdat ik lekker off road wil rijden. Nadeel is dat ik die lichte motor helemaal naar Zuid-Spanje moet traileren. Er gaat dan toch wel iets van de romantiek van de reis verloren. Overigens wil ik de volgende reis wil ik maken op een oude Guzzi, een V7 bijvoorbeeld. Voor Marokko heb ik in elk geval de volgende dag-etappes in gedachten. Hier en daar zal een rustdagje ingepland worden. Totale reisduur 3 weken.
  • Almeria -Melilla/Nador (boot)
  • Nador - Oujda - Tendrara (asfalt)
  • Tendrara - Talsinnt (piste)
  • Talsinnt - Boudnib (piste)
  • Boudnib - Erfoud (piste)
  • Erfoud - Tagounite (piste)
  • Tagounite - Foum- Zguid (piste)
  • Foum- Zguid - Quarzazate (piste)
  • Quarzazate - Boumalne Dades (asfalt)
  • Boumalne Dades - Msemrir - Agoudal (asfalt + piste)
  • Agoudal - Tagoudit - Midelt [Cirgue de Jaffar] (piste)
  • Midelt - Guercif (asfalt)
  • Guercif - Melillla (asfalt)
  • Melilla/Nador - Almeria (boot)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #11 Gepost op: 10-07-2013, 18:22 »
dezeroute al in gps bestand staan?
Zou hem graag eens ontvangen om deze is te bestuderen
 
je gaar toch niet ruim 2000 km afleggen op wr 250 over asfalt?
informeer eens bij motormove of andere marokko gangers/organisaties misschien kan hij voor mooi prijsje mee

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #12 Gepost op: 10-07-2013, 21:29 »
Zeg, zeg, er wordt toch niet neergekeken op mijn 250 cc'tje.  ;)  Het is een beer van een motor hoor. 2000km is geen probleem voor mijn blauwe racemonster. Maarrrr, na 2000km is er van de noppen weinig meer over. En wat denk je van mijn nek? Geen windschermpje en die off-road helm vangt me een partij wind. Daarom gaat mijn motor mooi mee op de aanhanger. Auto + aanhanger blijven achter op een camping in Spanje. Zo verdwijnen er 2000km asfalt onder de wielen in twee dagen. Klima op 20 graden, tempomaat op 120, muziekje erbij. Wat een waanzin om vervolgens 2 weken stof te gaan happen...
Gps route? Pas na terugkomst. Ik zal voor vetrek wat waypoints in de navi zetten, maar meer ook niet. De hele tijd maar op zo'n schermpje turen is toch ook niks.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #13 Gepost op: 10-07-2013, 21:41 »
. Ik zal voor vetrek wat waypoints in de navi zetten, maar meer ook niet. De hele tijd maar op zo'n schermpje turen is toch ook niks.


Dan kun je toch nog aardig verdwalen. Niet erg, maar houd er rekening mee. Er zijn behoorlijk wat gebieden met pistes waaraan je niet goed kunt zien welke kant het op gaat. Zeker in de bergen slingert het alle kanten op. Als je dan voor de 3e keer in een dorpje staat waar de weg ophoudt kan het wat gaan vervelen  :D
Je kunt wat trackjes bewaren op een sd kaartje, voor het geval dat.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Reisgenoten Marokko oktober 2013 off-road
« Reactie #14 Gepost op: 12-07-2013, 16:13 »
Kom graag eens snel bij je buurten Gert
 
Hoor graag je verhalen en info en neem me route mee zodat je jouw mening ervan kan geven.
 
Gr Aubry