Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Knie Brace  (gelezen 64412 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Knie Brace
« Reactie #105 Gepost op: 02-02-2019, 17:31 »
Braces beschermen je kniebanden, tegen verdraaingen en zo. Volgens mijn arts moet je er geen wonderen van verwachten.
Bij CTI braces kun je losse kniekappen bestellen, die je beschermen tegen valschade.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Knie Brace
« Reactie #106 Gepost op: 02-02-2019, 17:45 »
Braces beschermen je kniebanden, tegen verdraaingen en zo. Volgens mijn arts moet je er geen wonderen van verwachten.
Bij CTI braces kun je losse kniekappen bestellen, die je beschermen tegen valschade.

Verstandige dokter heb jij
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Knie Brace
« Reactie #107 Gepost op: 02-02-2019, 18:23 »
Vandaar duidelijk.


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Knie Brace
« Reactie #108 Gepost op: 02-02-2019, 19:14 »
daarom blijft t ook voor mij een dilemma...
wel.. niet...
 ???

Post Merge: 02-02-2019, 19:35
maar nog iemand bekend met Tryonic Knee Brace T6??
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Knie Brace
« Reactie #109 Gepost op: 03-02-2019, 17:57 »
daarom blijft t ook voor mij een dilemma...
wel.. niet...
 ???

Post Merge: 02-02-2019, 19:35

maar nog iemand bekend met Tryonic Knee Brace T6??

Goede knee braces zijn niet alleen tegen verdraaien maar ook tegen over extensie oftewel je zet je voet neer en je knie 'slaat' door. Ik ben zeer tevreden over mijn Leatt braces maar als ik jou was zou ik naar de arts gaan aangezien je al drie keer geopereerd bent aan je knie. Wellicht kun je een medische verklaring krijgen waardoor je 'echte' braces op maat kan laten maken via de verzekering?

Hier nog een link naar braces video info
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Knie Brace
« Reactie #110 Gepost op: 03-02-2019, 18:41 »
Goede knee braces zijn niet alleen tegen verdraaien maar ook tegen over extensie oftewel je zet je voet neer en je knie 'slaat' door. Ik ben zeer tevreden over mijn Leatt braces maar als ik jou was zou ik naar de arts gaan aangezien je al drie keer geopereerd bent aan je knie. Wellicht kun je een medische verklaring krijgen waardoor je 'echte' braces op maat kan laten maken via de verzekering?

Hier nog een link naar braces video info

voor de verzekering kan ik dat (helaas) schudden..
ergo.. mijn zoektocht..
en gebruikerservaringen...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Knie Brace
« Reactie #111 Gepost op: 03-02-2019, 18:46 »
voor de verzekering kan ik dat (helaas) schudden..
ergo.. mijn zoektocht..
en gebruikerservaringen...
Ok  in dat geval. Ik heb de Leatt C-frames en ik ben er tevreden over als het gaat om comfort. Ik heb nu een aantal reizen met die braces gedaan en een lange dag is prima vol te houden. Let wel, zonder braces is het leven rondom het been een stuk comfortabeler maar de Leatts doen het ok. Gelukkig geen ervaring hoe ze mij 'echt' beschermen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Knie Brace
« Reactie #112 Gepost op: 03-02-2019, 21:17 »
Hier voorste kruisband ingescheurd met dingetjes die helaas niets met off-roaden te maken hebben.

Ik gebruik de Mobius X8 en die zitten behoorlijk plezierig. Zijn goed op maat te stellen via 'kruisbanden' die gekruist achter in je knieholte kruizen met staalkabels omwikkeld met zacht rubber. Goede kniekappen zitten er op. Overextensie graden is niet in te stellen maar is gewoon 180 graden. Maar goed mijn knie is nog niet helemaal kapot, dus het hoeft ook niet zo'n hele dure te worden.

Heb er een ritje van 3 uur meegedaan, maar ben benieuwd hoe ze zich bij 30C+ gedurende 12 uur houden; er zit weinig tot geen ventilatie in!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Knie Brace
« Reactie #113 Gepost op: 03-02-2019, 21:28 »
saunatje???

maar ik lees idd meer positieve ervaringen...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Knie Brace
« Reactie #114 Gepost op: 04-02-2019, 15:38 »
Ik heb ook Leatt C-frame. Heb er al 2 rallies mee gereden (dus >10uur dagen). Ik heb ze gekocht NA dat ik m'n binnenste knieband had gescheurd en maar een paar weken te herstelen had. Achteraf bleek ook mijn voorste kruisband kapot.


Mooie is dat je geen schanier aan de binnenkant hebt en daar dus niet je broek kapot schuurd.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Knie Brace
« Reactie #115 Gepost op: 26-09-2019, 23:52 »
Geen ervaring, maar volgens mij wel nette prijs:
Kniebescherming L+R Revit Tryonic Knee Brace T6  XL-XXL
€ 195,00
http://link.marktplaats.nl/m1456530023?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: Knie Brace
« Reactie #116 Gepost op: 26-06-2020, 21:43 »
Mensen ervaring met Leatt X-frame?




Rij al een tijdje met ortho brace na afscheuren kruisband, en doe er oversized knieprotector over omdat de knieschijf anders bloot zit. Onhandig maar het werkt, zoek te upgraden naar all in 1 systeem dat betrouwbaar is. Deze hebben medisch attest dus veronderstel dat ze kwalitatief wel ok zijn, en betaalbaar tov op maat gemaakte...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Knie Brace
« Reactie #117 Gepost op: 27-06-2020, 09:16 »
Mensen ervaring met Leatt X-frame?




Rij al een tijdje met ortho brace na afscheuren kruisband, en doe er oversized knieprotector over omdat de knieschijf anders bloot zit. Onhandig maar het werkt, zoek te upgraden naar all in 1 systeem dat betrouwbaar is. Deze hebben medisch attest dus veronderstel dat ze kwalitatief wel ok zijn, en betaalbaar tov op maat gemaakte...
Steeds meer mensen zie ik met Fluids van Alpine Stars rijden. Maar ik weet niet hoeveel graden overstrekbescherming dat een brace nodig heeft om officieel de term 'medisch' te krijgen. Wat ik wel weet is dat de prijs vanaf dat moment 3 x over de kop gaat

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Knie Brace
« Reactie #118 Gepost op: 27-06-2020, 10:44 »
is dat ook niet met passtukjes in te stellen??

Post Merge: 27-06-2020, 10:46
PROTECTION

• Knee pivot system: New double-pivoting hinge system incorporating tool-free, fast, easily exchangeable extension stops (0, 5, 10, 15, 20, 25 and 30 degrees) to prevent hyper-extension injuries.
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Knie Brace
« Reactie #119 Gepost op: 29-06-2020, 11:51 »
Ik heb al 3 jaar de C-frame. Kwaliteit is goed, nog niks aan stuk gehad en idd met blokjes in te stellen. Ga er van uit dat de X-frame hiervan niet verschilt. De braces blijven goed zitten en zijn niet irrtant tijdens dagen van +12u op de motor. Wel alles schroefjes met loc-tite vastzetten!
None of us is as strong as all of us.