Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: laarzen  (gelezen 100326 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
laarzen
« Gepost op: 02-07-2008, 15:53 »
Ik ben toe aan nieuwe laarzen, maar wat hebben jullie en hoe bevallen ze.Waar moet ik op letten wat kosten ze, ben tenslote ook maar een Nederlander.Ik gebruik ze dagelijks voor woon werk en voor het echte werk  ;D ze moeten dus goed zitten en snel aan en uit kunnen.Wie heeft er tips.

grtjs Harry
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: laarsen
« Reactie #1 Gepost op: 02-07-2008, 15:56 »
Cross of gewoon?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3411
Re: laarsen
« Reactie #2 Gepost op: 02-07-2008, 16:08 »
Ik heb AlpineStars Tech3, die ik alleen gebruik voor off-road. Voor mijn echte werk heb ik ze niet nodig 

PLUS
Zitten heel comfortabel,
Aantrekken is net zo snel als andere crosslaarzen,
In Andorra gekocht voor 130 euro

MIN
ze zijn niet waterdicht
de zool laat aan de zijkant los

Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: laarsen
« Reactie #3 Gepost op: 02-07-2008, 17:17 »
Cross of gewoon?

Eigelijk voor bijde dus zeg maar enduro rij zo'n 60% verhard 40% onverhard.
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: laarsen
« Reactie #4 Gepost op: 02-07-2008, 19:49 »

Ik heb al jaren Alpine Start T6 laarZen  8)

Zijn niet de allerduurste, en goed geschikt voor niet al te heftig offroad. Bevallen erg goed, maar na een jaar of 4 beginnen ze wel te slijten. Absoluut niet waterdicht.

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: laarzen
« Reactie #5 Gepost op: 04-07-2008, 10:35 »
Alpine Star T6 is voor mij ook de ideale laars.
Alle slijt onderdelen zijn extra leverbaar, zoals
- gehele zool
- middenstuk waar je op staat
- metalen beschermplaatje voor
- sluitingen
Bovendien zijn deze slijtstukken niet duur.

Je kunt er niet op vertrouwen dat ze waterdicht zijn, maar soms zijn ze dat wel.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: laarzen
« Reactie #6 Gepost op: 04-07-2008, 12:19 »

Je kunt er niet op vertrouwen dat ze waterdicht zijn, maar soms zijn ze dat wel.


Bij mij zijn ze wel waterdicht. Alles wat erin loopt, loopt er niet meer uit  :-X.
Althans, zo voelt het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: laarsen
« Reactie #7 Gepost op: 04-07-2008, 12:23 »
Heb zelf T3, maar heb tijdens OER met T6 gereden, geleend van mx aad te Bleiswijk. Volgens mij heeft hij deze nu 2ehands te koop staan. Erg fijne laars (ca maat 42). Belletje kost weinig...
(net zo waterdicht als die van Rogier...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: laarsen
« Reactie #8 Gepost op: 04-07-2008, 13:57 »
wat is de mening van de "experts" over de T7 ?

deze heeft net zo'n rubber zool als de T3 dus zonder ijzerrandje geloof ik.

is dat een nadeel? of voordeel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: laarsen
« Reactie #9 Gepost op: 04-07-2008, 15:57 »
Heb pas geleden een paar nieuwe laarzen gekocht: TCX Infinity(voorheen Oxtar), allroad-laars, waterdicht(gore-tex voering) met aardig goede bescherming. Is wel geen laars voor hardcore offroad gebruik, maar voor allroad gebruik wel geschikt, denk ik. Link: www.tcxboots.com . Greetz, Hans.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: laarzen
« Reactie #10 Gepost op: 04-07-2008, 19:09 »
Heb zelf T3, maar heb tijdens OER met T6 gereden, geleend van mx aad te Bleiswijk. Volgens mij heeft hij deze nu 2ehands te koop staan. Erg fijne laars (ca maat 42). Belletje kost weinig...
(net zo waterdicht als die van Rogier...)


bedankt voor de tip, ga hem morgen ff bellen. de maat zal wel spannend worden de ene keer past me 42 en deandere keer heb ik 43  ::) maar een belletje kan altijd  :D

grtjs Harry

www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: laarzen
« Reactie #11 Gepost op: 04-07-2008, 23:08 »

bedankt voor de tip, ga hem morgen ff bellen. de maat zal wel spannend worden de ene keer past me 42 en deandere keer heb ik 43  ::) maar een belletje kan altijd  :D

grtjs Harry

Ik heb schoenmaat 43 en Tech6 maat 11 (er staat dan 45.5 in).
Past perfect met normale sokken en nog net goed met waterdichte dikke sealskin sokken.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: laarzen
« Reactie #12 Gepost op: 07-07-2008, 20:57 »
Ik had voorheen de T6. Dit is geen verkeerde laars. Tijdens de Tuareg in 2007 hield ik er alleen wel een mooie blauwe teennagel aan over. Daar had ik in het verleden geen problemen mee. Begin dit jaar toch maar gaan kijken voor nieuwe laarzen. Ik heb nu voor de T7 gekozen. Het grote verschil is het voetbed. Veel comfortabeler en daardoor was de Tuareg dit jaar voor mij makkelijker staand vol te houden.
Qua slijtage kom ik op de zool amper slijtage tegen van de stepjes. Ben dus tevreden met de keuze tot nu toe.
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: laarzen
« Reactie #13 Gepost op: 07-07-2008, 21:57 »
zoolbed is makkelijk te vervangen met een zool uit de outdoorzaak denk ik?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: laarzen
« Reactie #14 Gepost op: 07-07-2008, 23:53 »
Ik had voorheen de T6. Dit is geen verkeerde laars. Tijdens de Tuareg in 2007 hield ik er alleen wel een mooie blauwe teennagel aan over. Daar had ik in het verleden geen problemen mee. Begin dit jaar toch maar gaan kijken voor nieuwe laarzen. Ik heb nu voor de T7 gekozen. Het grote verschil is het voetbed. Veel comfortabeler en daardoor was de Tuareg dit jaar voor mij makkelijker staand vol te houden.
Qua slijtage kom ik op de zool amper slijtage tegen van de stepjes. Ben dus tevreden met de keuze tot nu toe.

Goh, die T7 kende ik niet.
Dus ff gekeken op http://www.alpinestars.com/pl/c/112.html
Is eigenlijk net zo duur als de T6, maar heeft een andere zool constructie en ziet er comfortabeler uit.

Ik denk dat deze het in eerste instantie ook langer zal uithouden dan een T6, maar daarna moeilijker te repareren is.
Bij de T6 zul je regelmatig de metalen neusjes moeten vervangen.
Na 1 of meer neusjes is het vervangbare stuk van de zool aan de beurt (bij mij althans).
Daarna waarschijnlijk de gehele zool.

Die T7 lijkt ook beter waterdicht. Klopt dat Jophsha?
Ik denk dat ik een volgende keer ook een T7 ga kopen.

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt