Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: laarzen  (gelezen 100328 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: laarzen
« Reactie #15 Gepost op: 08-07-2008, 21:59 »
De waterdichtheid van crosslaarzen vind ik persoonlijk minder belangrijk. Ik bedenk me nu pas dat ik de T7 eind vorig jaar ook nog gebruikt heb voor een week Yoshi moto in Turkije. Het heeft daar in die week bijna elke dag wel geregend. Uiteindelijk wordt alles nat, dus ook de voeten.
En misschien dat het een half uur later is dan bij een T6. Maar eenmaal nat, maakt het ook niet meer uit. Belangrijker is het dan om de laarzen 's avonds weer droog te krijgen. Daar heb je weer speciale laarzen drogers voor. Een fohn werkt ook, maar wel slechter. Er zijn ook laarzen met een uitneembare binnenschoen. Deze combinatie krijg je dan nog weer sneller droog. Volgens mij heeft de T10 zulke binnenschoenen.

Heeft iemand nog een off-topic aanbeveling voor laarsdrogers?
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: laarzen
« Reactie #16 Gepost op: 08-07-2008, 22:43 »
De T8 heeft ook binnenschoenen. De T8 bevalt me prima. Is nog heel en zit al gegoten. In het begin wel lastig soepel te krijgen, zat weinig beweging rond de enkel in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: laarzen
« Reactie #17 Gepost op: 19-07-2008, 12:30 »
Volgens mij heeft de T10 zulke binnenschoenen.

Heeft iemand nog een off-topic aanbeveling voor laarsdrogers?

Ik heb de T10 en ben er best tevreden over. Ze zijn waterdicht tot een bepaalde hoogte geloof ik maar heb al regelmatig gehad dat het water hoger stond.  ;D

Ik krijg de laarzen binnen een nacht weer helemaal droog dmv oude kranten. Werkt toch het beste. Een stuk of 4-5 keer de kranten vervangen en je laarzen zijn weer droog.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: laarzen
« Reactie #18 Gepost op: 24-11-2008, 08:04 »
Iemand ervaring met de Berik OVS laarzen ?

Heb me laatst in promotie een stel aangeschaft. Zijn wel Ricky Carmichael replica's, Berik OVS pro RC  :D (de gewone hadden ze niet meer in mijn maat  ;) ). Heb ik voor 100€ een goeie koop gedaan of toch maar beter iets anders gekocht ?
Met mijn beperkte ervaring met zo'n soort laarzen zien ze er me toch wel deftig uit.

Is dus onderstaande laars, heb voor mijn vriendin trouwens dezelfde gekocht (zoals de rechtse afbeelding, gewoon in het zwart).


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3411
Re: laarzen
« Reactie #19 Gepost op: 24-11-2008, 10:10 »
Heeft iemand nog een off-topic aanbeveling voor laarsdrogers?

Ik las laatst een artikeltje met deze tip: Neem een dikke nylon kous, vul m met kattebak korrels en hang m in je natte laarzen. De volgende dag schijnen je laarzen kurkdroog te zijn .....
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 92
Re: laarzen
« Reactie #20 Gepost op: 24-11-2008, 22:11 »
en lukt het niet of je vind het vervelend dat de voeten alweer zo snel afkoelen (zeker met dit koude natte weet van de laatste dagen) na  de eerste waterpartij zou je natuurlijk ook van die goedkope pendaalemmerzakken over je sokken kunnen trekken (idee van mijn lief).
En zo deze droog houden terwijl de laarzen weer vol staan met water.
Tis maar een idee, maar ik ga het proberen.
met RESPECT is het voor iedereen leuker
nieuwsbrief Juni 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: laarzen
« Reactie #21 Gepost op: 24-11-2008, 22:15 »
Ik las laatst een artikeltje met deze tip: Neem een dikke nylon kous, vul m met kattebak korrels en hang m in je natte laarzen. De volgende dag schijnen je laarzen kurkdroog te zijn .....

Maar wel ongebruikte korrels nemen!!! Anders wil d'r niemand meer met je rijden... ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: laarzen
« Reactie #22 Gepost op: 24-11-2008, 22:44 »
Ben zins kort de Saelskinz sokken aan het testen, nog niet de beste test kunnen doen tot nu toe maar wal natte laarzen met droge voeten tot nu toe 8)

Rij dan met de knie hoge versie, de gore-tex broek in de laarsen.. dus water loopt langs de broek de laarzen in maar komt dus niet hoog genoeg om in de sokken te komen..

Ze zijn wel een tikkie duur, e 60.- maar dankzij dealer en werkgevers korting kan ik ze goeikoop testen ;)
En zijn tot nu toe hun centjes waard 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1452
Re: laarzen
« Reactie #23 Gepost op: 25-11-2008, 13:31 »
Casper reed ook met die waterdichte sokken en was tevreden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: laarzen
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2008, 23:38 »
en lukt het niet of je vind het vervelend dat de voeten alweer zo snel afkoelen (zeker met dit koude natte weet van de laatste dagen) na  de eerste waterpartij zou je natuurlijk ook van die goedkope pendaalemmerzakken over je sokken kunnen trekken (idee van mijn lief).
En zo deze droog houden terwijl de laarzen weer vol staan met water.
Tis maar een idee, maar ik ga het proberen.

Raad iedere beginner die eens met me mee rijd een paar droge sokken en 2 plastic zakken mee te nemen zo dat ze droge voeten hebben tijdens de terugweg ;)

Een hele dag rijden in zakjes zorgt ook voor natte voeten ivm met zweet dat niet weg kan..

Dus hoop dat die Sealskinz sokken de echt test weerstaan ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: laarzen
« Reactie #25 Gepost op: 26-11-2008, 09:16 »
Dunlop heeft leuke in het groen of zwart, en je bent zeker van droge voeten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: laarzen
« Reactie #26 Gepost op: 26-11-2008, 09:50 »
Dunlop heeft leuke in het groen of zwart, en je bent zeker van droge voeten.
En ik heb ze van KTM in het oranje gezien ..... helaas niet in het geel
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: laarsen
« Reactie #27 Gepost op: 27-11-2008, 21:33 »
Heb pas geleden een paar nieuwe laarzen gekocht: TCX Infinity(voorheen Oxtar), allroad-laars, waterdicht(gore-tex voering) met aardig goede bescherming. Is wel geen laars voor hardcore offroad gebruik, maar voor allroad gebruik wel geschikt, denk ik. Link: www.tcxboots.com . Greetz, Hans.

Rev'it levert ze voor 289 euro zag ik op de website van Promotor. Ik heb zelf vrijwel identieke laarzen van Hein Gericke voor 200 euro. Ze bevallen uitstekend en zijn ook echt waterdicht.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: laarzen
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2008, 21:44 »
Waterdicht, en oersterk....ik spuit ze voor het rijden in met kettingvet of wat voor vet er maar voorhanden is...en draag m'n broek erover heen...altijd droog en lekker warm, vergeet niet ze een aantal maten te groot te bestellen..



Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: laarzen
« Reactie #29 Gepost op: 27-11-2008, 22:48 »
Ben gek op gore tex maar bij m'n cross laarsen??
Broek er overheen en hard door een diepe plas en het water komt onder hoge druk omhoog onder de broek door en druipt langs m'n been de schacht van de laars in >:(

Broek er in en het komt langs m'n broek naar binnen..
Hoop maar dat die waterdichte kniekousen de echte test gaan doorstaan ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl