Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna 701 gekocht.  (gelezen 17255 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #180 Gepost op: 07-02-2020, 20:19 »
Toerenteller zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen.
Maar versnelling indicator???????
Wat moei ermee.
Je luistert toch als je rijd.
Gewoon doorgaan tot hij in z.n 6 zit maar voor mijn part zijn het er 10.
Je schakelt met gevoel.
Je kijkt niet naar een dom cijfertje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #181 Gepost op: 07-02-2020, 20:22 »
Als hij een OBD connector heeft dan kun je daar een Bluetooth OBD dongle in prikken. En op je telefoon je toerental aflezen.
De KTM 690 en de echte enduro's hebben een 6-polige connector onder de buddy, daarop sluit je met een verloopkabel de dongle aan.


Eventueel kun je die van mij wel ff lenen om te proberen, en gevoel te krijgen bij 6000 toeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #182 Gepost op: 07-02-2020, 20:33 »
Als hij een OBD connector heeft dan kun je daar een Bluetooth OBD dongle in prikken. En op je telefoon je toerental aflezen.
De KTM 690 en de echte enduro's hebben een 6-polige connector onder de buddy, daarop sluit je met een verloopkabel de dongle aan.


Eventueel kun je die van mij wel ff lenen om te proberen, en gevoel te krijgen bij 6000 toeren.
Ja grote kans dat daar de abs dongle in zit



Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #183 Gepost op: 07-02-2020, 20:41 »
Op mijn Speed kan ik dat natuurlijk wel, en op mijn nieuwe motor natuurlijk niet, dat toerental schatten op gehoor/gevoel. Heb op de nieuwe namelijk zeer weinig referentiemateriaal. In de hoogste versnelling zou ik het toerental kunnen schatten aan de hand van een vergelijking van de actuele snelheid met de opgeven maximum snelheid en het daarbij behorende toerental. Maar ik rij nu haast niet in de hoogste versnelling om het blok niet zwaar te belasten.

De dongel was een goed idee geweest. Maar ik bouw nu gewoon het toerental op en daarna de belasting naar volgas.

Post Merge: 07-02-2020, 20:54
Toerenteller zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen.
Maar versnelling indicator???????
Wat moei ermee.
Je luistert toch als je rijd.
Gewoon doorgaan tot hij in z.n 6 zit maar voor mijn part zijn het er 10.
Je schakelt met gevoel.
Je kijkt niet naar een dom cijfertje?

MotoGP rijders wel...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #184 Gepost op: 07-02-2020, 21:16 »
Toerenteller zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen.
Maar versnelling indicator? ??? ???
Wat moei ermee.
Je luistert toch als je rijd.
Gewoon doorgaan tot hij in z.n 6 zit maar voor mijn part zijn het er 10.
Je schakelt met gevoel.
Je kijkt niet naar een dom cijfertje?
Toerenteller is idd zwaar overbodig op een offroad naar mijn mening .... maar motor, auto: ik kijk er werkelijk nooit naar

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #185 Gepost op: 07-02-2020, 21:22 »
Toerenteller is idd zwaar overbodig op een offroad naar mijn mening .... maar motor, auto: ik kijk er werkelijk nooit naar


Maar voor het inrijden van een nieuwe motor die mogelijk gevoelig is voor slecht inrijden, zou het wel handig zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #186 Gepost op: 07-02-2020, 21:42 »

Maar voor het inrijden van een nieuwe motor die mogelijk gevoelig is voor slecht inrijden, zou het wel handig zijn.


Gewoon niet 300 km achter elkaar op de snelweg in 1 gas stand. Toerental is irrelevant, veel varieren.

Dat ding kan 195 dus als je op de snelweg de hele tijd tussen de 100 en 130 zit kom je nooit in de hoge toeren. Het zelfde geldt voor B-wegen. Gas erop, en los en gas erop en los zonder te overdrijven.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #187 Gepost op: 07-02-2020, 21:49 »
Je bent toch geen moto gp rijder man waar vergelijk jij je mee??
Ben vandaag langs het jerez circuit gereden en dat gebrul van die motoren geweldig ze waren aan het proefrijden.
Maar een 1 pitter moet je gewoon lkr rustig rijden.
Zat vandaag ook een spanjaard achter en voor me op het rechte stuk maar dat gegil van zo.n 4 pitter man man niet om aan te horen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #188 Gepost op: 07-02-2020, 22:39 »
Je bent toch geen moto gp rijder man waar vergelijk jij je mee??
Ben vandaag langs het jerez circuit gereden en dat gebrul van die motoren geweldig ze waren aan het proefrijden.
Maar een 1 pitter moet je gewoon lkr rustig rijden.
Zat vandaag ook een spanjaard achter en voor me op het rechte stuk maar dat gegil van zo.n 4 pitter man man niet om aan te horen

Die MotoGP rijders zijn pas echt mietjes, ze hebben naast een versnellingsindicator ook nog een toerenteller nodig. Noobs.

Mijn vorige motor, een Speed Four met een open Two Brothers 4-in-1, gilde ook lekker boven de 12k.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7961
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #189 Gepost op: 08-02-2020, 00:58 »
Een gp motor loopt stationair bij 12.000 tpm man weet je wel waar je het over hebt??
Ik niet maar ik hoef ook niet op te scheppen hoeveel toeren mijn motoren maken.

BOEIE.

aju propje

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #190 Gepost op: 08-02-2020, 01:16 »
Een gp motor loopt stationair bij 12.000 tpm man weet je wel waar je het over hebt??
Ik niet maar ik hoef ook niet op te scheppen hoeveel toeren mijn motoren maken.

BOEIE.

aju propje

proost

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #191 Gepost op: 08-02-2020, 06:55 »
Wat heeft dat ding weinig vermogen onderin!

??? De gashendel zit rechts toch? Wheely machine in elke mapping.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #192 Gepost op: 08-02-2020, 09:05 »
Als je de versnellingsbakverhoudingen weet, kun je uitrekenen bij welke snelheden hij welke toerentallen maakt. Dat geeft een houvast. Het belangrijkste is echter dat je niet hele einden op hetzelfde toerental rijdt. Gewoon niet al te lomp doen dan komt het echt wel goed.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 447
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #193 Gepost op: 08-02-2020, 11:56 »
ik heb 2 701 ingereden, olieverbruik 0
hetgeen ik belangrijk vind is dat je hem eerst lekker warm laat worden, rijdend natuurlijk, dus en temp meter moet je ook nog plaatsen ;-)
en dan zeker nooit te laag in toeren rijden, hoog kan niet zoveel kwaad gewoon de gas progressief opendraaien dus geen volle brute belasting,
blokje lekker laten spinnen.
Ik doe dat hier steeds op heuvelachtige wegen, veel schakelen, bijna nooit zelfde snelheid aanhouden, ongeveer 200km dan laten afkoelen en nog eens 200km nog wat intensiever, dan olie verversen en klaar.
iedereen heeft natuurlijk zijn eigen theorie maar zelfs mijn 1150gs met 180kkm verbruikte geen olie

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 gekocht.
« Reactie #194 Gepost op: 08-02-2020, 15:41 »
ik heb 2 701 ingereden, olieverbruik 0
hetgeen ik belangrijk vind is dat je hem eerst lekker warm laat worden, rijdend natuurlijk, dus en temp meter moet je ook nog plaatsen ;-)
en dan zeker nooit te laag in toeren rijden, hoog kan niet zoveel kwaad gewoon de gas progressief opendraaien dus geen volle brute belasting,
blokje lekker laten spinnen.
Ik doe dat hier steeds op heuvelachtige wegen, veel schakelen, bijna nooit zelfde snelheid aanhouden, ongeveer 200km dan laten afkoelen en nog eens 200km nog wat intensiever, dan olie verversen en klaar.
iedereen heeft natuurlijk zijn eigen theorie maar zelfs mijn 1150gs met 180kkm verbruikte geen olie

Bedankt, dit komt grotendeels overeen met wat ik zelf denk en doe.

Post Merge: 08-02-2020, 15:41
Als je de versnellingsbakverhoudingen weet, kun je uitrekenen bij welke snelheden hij welke toerentallen maakt. Dat geeft een houvast. Het belangrijkste is echter dat je niet hele einden op hetzelfde toerental rijdt. Gewoon niet al te lomp doen dan komt het echt wel goed.

Idem dito.