Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kymco uxv700i sport  (gelezen 4881 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Kymco uxv700i sport
« Gepost op: 06-10-2015, 12:05 »
Deze ATV 4x4 heb ik onlangs besteld bij de dealer.  Ik rij al jaren met motoren heel het jaar door, ook in de winter als het vriest, dit omdat mijn moto mijn enige vervoermiddel is.  Maar met "ouder" te worden begin je al eens na te denken, ook de fun als het glad wordt is er dan gauw af, en ja zelfs tegenwoordig als het gewoon eens regent begint het tegen mijn goesting te worden om weer dat regenpak aan te trekken en erdoor te rijden.  Een auto is helemaal niks voor mij.  Er zit wel een wagen in ons gezin maar daar is moeder de vrouw altijd mee op stap, en ik heb echt helemaal niks met auto's, ik rij daar gewoon niet graag mee.  Na lang wikken en wegen hebben we (hoop ik) het ideale compromis gevonden.  Een ATV, Kymco uxv700i.  Is voorlopig gewoon standaard besteld maar daar gaat gauw nog een dakje opkomen en een halve voorruit voor de winter door te komen.  Ik heb nog een tourmoto die ik niet wegdoe maar die zal enkel nog bij mooi weer buitenkomen als het zonnetje schijnt of tenminste niet regent of vriest.  Want daarvoor zal ik binnenkort mijn atv gaan gebruiken.
En waarom dan niet ineens van de nood een deugt maken?  Ik hou de ritten hier in de gaten, moest er iets gereden waarbij ik welkom ben om mee te rijden met mijn Kymco, dan zal ik er graag bij zijn.  Groot is hij niet, en eigenlijk speciaal gemaakt om off-road te rijden dus dat zou normaal geen probleem mogen zijn. 



Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #1 Gepost op: 06-10-2015, 12:46 »
Gaaf ding hoor, maar imho toch echt een auto... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #2 Gepost op: 06-10-2015, 13:21 »
Ding is bedoeld en gemaakt om in de "outback" te rijden, daar waar ze nog "outback" hebben dus.
Jammer dat ze hier, al, oneigenlijk gebruikt worden.
Dat, oneigenlijke 4 wiel gehobby, heeft er circa 30 jaar terug toe geleid, dat inmens grote free-ride gebieden "no go" zijn geworden en wel in een mate dat er niets maar dan ook niemand meer door de "mazen" kan.
Er is hier gelukkig wel een opkomend beleid dat rariteiten ook op asfalt geweerd gaan worden en of wellicht geen toelating meer krijgen.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #3 Gepost op: 06-10-2015, 19:22 »
Ding is bedoeld en gemaakt om in de "outback" te rijden, daar waar ze nog "outback" hebben dus.
Jammer dat ze hier, al, oneigenlijk gebruikt worden.
Dat, oneigenlijke 4 wiel gehobby, heeft er circa 30 jaar terug toe geleid, dat inmens grote free-ride gebieden "no go" zijn geworden en wel in een mate dat er niets maar dan ook niemand meer door de "mazen" kan.
Er is hier gelukkig wel een opkomend beleid dat rariteiten ook op asfalt geweerd gaan worden en of wellicht geen toelating meer krijgen.

Wat bedoel je nou precies?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #4 Gepost op: 07-10-2015, 00:19 »
lijkt alsof Jos probeert te vertellen dat al die aflsuitingen de schuld zijn van 4-wielers ... beetje uitleg kan vast geen kwaad  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #5 Gepost op: 07-10-2015, 08:26 »

de 4 wielers in en onder de "mud" kom je dan ook niet meer tegen
dat speelt zich tegenwoordig af op besloten kassa evenementen terreinen waar ze lekker baggeren
wellicht organiseren ze voor die Kymcos ook van die partys
er zijn wel commerciele orga's die met Kymco optochten legaal in het buitengebied rijden, kom je gelukkig nog maar zeldzaam tegen hier in Brabant




Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #6 Gepost op: 07-10-2015, 08:40 »
Overal waar jullie legaal met een ingeschreven motor mogen rijden (maakt niet uit of dat een cross of een allroad is) mag ik ook rijden met mijn legaal ingeschreven atv.  Zelfs in Antwerpen waar het quadverbod van kracht is zou ik in principe mogen komen.  Verder heb ik het volste respect voor de natuur en medegebruikers, fietsers, wandelaars, paarden,...  dus ik zie niet goed in wat Jos exact bedoeld?  Of is het de bedoeling om mensen in hokjes te plaatsen?  En terzijde, is deze atv mijn vervoermiddel voor dagelijkse verplaatsingen, woon/werk, met mijn hond op verplaatsing gaan wandelen, naar de sportschool,...  off-road zal slechts een enorm klein deel van mijn kilometers in beslag nemen. 

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #7 Gepost op: 07-10-2015, 11:07 »
Kek ding! Ik zie in Nederland alleen niet zoveel gebruik plekjes voor zon ding. Net als dat een KTM freeride leuk is, mits je Alpen in je achter tuin hebt liggen. Een quad vind ik ook een beetje hetzelfde. In Nederland is het voor een boer leuk om z'n land door te komen, en voor de plantsoen medewerker handig om met water of gif o.i.d aan de gang te gaan. Naast een beetje ''kutten'' heb je er in mijn ogen niet zo veel aan. Maargoed dat mag iedereen lekker voor zichzelf beslissen natuurlijk! Aangezien jij hem ook met een ander doel gekocht heb vult dat je wensen lijstje goed aan.

Zon ding lijkt me b.v. voor evenementen of rondom crossbanen e.t.c erg handig! Paar sjorbandjes erin en je kan alles meenemen en vrijwel overal komen.

Oja en natuurlijk bier meenemen op kampeer evenementen is een stuk makkelijker met zon ding als op de brommert! ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #8 Gepost op: 07-10-2015, 11:55 »
Naast een beetje ''kutten'' heb je er in mijn ogen niet zo veel aan.


Driewerf  ;D
Alsmede driewerf  :stupid:
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #9 Gepost op: 07-10-2015, 12:22 »
Laat ik het nog anders omschrijven; Het is leuk als je buurman of verre vriend zon ding heeft ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #10 Gepost op: 07-10-2015, 14:42 »
Ik zie hier een paar zorgvuldig opgepoetste buitenkantjes afbrokkelen en wat ik dan aan de binnenkant zie is niet fraai. Het is niet zo aardig om onder het mom van "grappig" iemands spulletjes afzeiken.
Marcel

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #11 Gepost op: 08-10-2015, 09:26 »
Ik zie hier een paar zorgvuldig opgepoetste buitenkantjes afbrokkelen en wat ik dan aan de binnenkant zie is niet fraai. Het is niet zo aardig om onder het mom van "grappig" iemands spulletjes afzeiken.


Bedankt voor je begrip.  Al kan ik wel tegen een stootje hoor ;)  Ik ben er blij mee en ben daarmee dan ook de enige persoon dat er blij moet mee zijn aangezien hij in mijn garage staat.  Al is het natuurlijk altijd fijn als anderen een beetje aardig blijven, ook al is het hun ding niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Kymco uxv700i sport
« Reactie #12 Gepost op: 08-10-2015, 09:50 »
Dat anderen een beetje aardig blijven, daar zeg je wat.
Zo gauw als het wielen heeft of het nou met of zonder motor is dan zijn anderen helemaal niet aardig meer als je ze tegenkomt terwijl je van je hobby aan het genieten bent.
Is niet iets waar alleen jij last van hebt.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.