Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 892379 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4530 Gepost op: 14-01-2021, 14:22 »
Tis toch vies buiten.
Dan zou hij vies kunnen worden 8)
Geduld.
Het bezit van de zaak is het einde van't vermaak.
Nu is het nog lkr uitkijken,straks heb je hem en dan denk je ach die vorige 690 was eigenlijks ook prima.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4531 Gepost op: 21-02-2021, 12:26 »
brommer uitgelaten. Heerlijk ritje
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4532 Gepost op: 21-02-2021, 13:11 »
Marco het is bijna bronstijd dan moet wat met je hormonen als man  :D . Het is een geluksmoment daarna ebt het wel weg...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4533 Gepost op: 09-03-2021, 15:33 »
Sinds vorige week trotse eigenaar van een zgan ktm 690 enduro R, erg blij mee[size=78%].[/size]

De motor was zo goed als standaard en daarin wil ik wat verandering in aanbrengen. Zo wil ik er onder andere valbeugels op maken (voor) en achter. Achter mogen ook koffer/tassenhouders zijn.

Wat zijn jullie ervaring(en) met type/merken valbeugels zowel voor als achter heb al een reeks verschillende gezien. Het gaat mij er met name om dat de motor beschermd is bij een eventuele val van de motor zodat kappen etc niet beschadigd/misvormd raken.

Voor:



Achter:




Of als iemand nog een setje valbeugels te koop heeft (voor en/of achter) hoor ik het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4534 Gepost op: 09-03-2021, 16:58 »
Weet je dat een bekrast/beschadigd zijpaneel veel goedkoper te vervangen is dan een bekraste/beschadigde valbeugel?


Waarom heeft een kras/deuk in een valbeugel de voorkeur boven een kras op een zijpaneel?


Waarom een paar kilo gewicht toevoegen zonder dat echt een functie heeft?


Of is t voor de ‘looks’

Beugels ter voorkoming van schade aan t blok of radiateur, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar dan ben je blijkbaar van plan om stevig offroad te gaan rijden en dan gaan er zeker wel meer krassen op komen


Post Merge: 09-03-2021, 17:07
Er zijn trouwens ook veel stickersets te koop om je motor weer op te frissen.


Hier kan je naar eigen smaak samenstellen: [size=78%]http://www.hyena-mx.com/nl/categorie?id=1148&n=stickersets-ktm-690-smc-2012&opc=[/size]
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4535 Gepost op: 09-03-2021, 17:17 »
Beugels achterkant is vooral fijn dat je tassen niet in je a.wiel klappen.
Beugels voorkant.
Niet mijn voorkeur.
Maar een radiator bescherming is wel prettig.
Er is een bedrijf in Z afrika die maakt rekken voor tbv ktm 690.
Weet de naam niet zo snel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4536 Gepost op: 09-03-2021, 21:02 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 324
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4537 Gepost op: 09-03-2021, 22:36 »
Ik heb een rek achterop zitten van KTM, houden prima mijn tassen uit de wielen, geeft houvast als hij eens op zijn kant ligt of in de drek zit. Verder is het mijn bevestiging voor mijn kentekenplaat  ;) .
Aan de voorzijde valbeugels zoals op jou vierluik linksonder, bevallen mij prima. In september wat alpenpassen gereden onverhard en alles is heel gebleven. Krasjes horen erbij in de winter de boel weer oppimpen ook in mijn geval.
En gewicht... ach, ben geen grammen jager en vind de looks ook wel leuk. Is bij mij meer een reisfiets dan offroad ultralicht trail fiets.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4538 Gepost op: 10-03-2021, 00:03 »
Valbeugels zijn voor BMW Adventure rijders, lol
Idd, plastic vervangen kost bijna niets!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4539 Gepost op: 10-03-2021, 00:44 »
Gooi je motor eens op z'n kant, kijk wat er nodig is om hem te beschermen bij een val (op de vlakke weg/ondergrond)
tegen rotsblokken, lantaarnpalen, vangrail is niks bestand. Koppeltje duiken vanaf een berg....... ook niks.


Een 690 is het zwakst tussen het balhoofd en de radiateur bevestiging.
Daar gaan ze altijd krom, of scheuren door vermoeidheid.


Als je er veel mee gaat springen, scheurt de ovale buis net boven het achtervork scharnierpunt.


Je kan er wel een frame omheen bouwen, maar dit verergerd deze minpunten alleen maar. Je maakt het nog minder flexibel.
En je maakt hem NOG zwaarder aan de voorkant.........


Een PowerParts radiateur beschermings frame-tje is gewoon voldoende, weegt niks, kotst de hoofdprijs...(veel duur.....)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4540 Gepost op: 10-03-2021, 07:13 »
Heb nog 2 setjes liggen radiateur beschermers.
Eentje is van rally raid rvs ander alu.mogen weg.

Post Merge: 10-03-2021, 07:59
Waar ikzelf beducht voor zou zijn met die valbeugels voorkant.
Hoe voelt het als je daar onder ligt met je been?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4541 Gepost op: 10-03-2021, 08:43 »
Ik heb wat fiinke schuivers gemaakt met de 690, eigenlijk werd alles opgevangen door de achterwielmoer, voetstepjes en het stuur. Het enige was krom was, was de achterremhendel. Ik geloof dat mijn plastic meer beschadigde door mijn benen, en op en af stappen met crosslaarzen dan het vallen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4542 Gepost op: 10-03-2021, 08:58 »
 :stupid:

Radiatorbeschermer heeft bij niet kunnen voorkomen dat de radiator verbogen werd door een ... of meerdere valpartijen. Niet dat ie daardoor lek raakte trouwens.

Die beugels aan de voorkant zullen dat waarschijnlijk wel kunnen voorkomen. Maar zou t alleen doen wanneer je er van uit mag gaan dat bij een val wel de beugel en niet het frame verbuigt...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4543 Gepost op: 10-03-2021, 09:31 »
De reden waarom ik denk valbeugels te gaan gebruiken is omdat ik van plan ben met deze motor allerlei paden wil gaan rijden.
Voorheen heb ik o.a. een Transalp gehad (met valbeugels en groot rek achter). Wanneer deze motor om ging bleven o.a. de kappen en delen heel. Dat is met name de reden waarom ik dacht dat is niet gek om te monteren op deze motor.


Allerlei tips over do's en don't m.b.t. valbeugels/radiateur protectors natuurlijk van harte welkom!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #4544 Gepost op: 10-03-2021, 10:29 »
Is groot verschil in plastic tussen TA en (reis)enduro's.
TA is hard breek plastic, plastic van een enduro krijg je krassen, schaafsporen, stickers etc. meestal alleen optisch.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk