Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Triumph Tiger 800XC met koffers en leuke opties  (gelezen 294 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Triumph Tiger 800XC met koffers en leuke opties
« Gepost op: 01-09-2021, 18:18 »



Goed, het gaat er van komen. De Triumph Tiger 800XC gaat in de verkoop. Echt een motor waar je alles mee kunt. De driecilinder heeft haast twee karakters. Aan de ene kant heeft hij prima koppel van onderuit, maar tegelijkertijd levert een enthousiaste 90pk, waar je hoger in de toeren ook heel sportief mee kunt rijden. De vraagprijs van €5.550 volgens mij meer dan waard.





Deze Tiger is mijn reismachine geweest. Zowel voor ritten naar Duitsland en Luxemburg als voor woon-werkverkeer. Daar leent de Tiger zich dan ook uitstekend voor. Zeker met de twee zijkoffers en de topkoffer is het een hele complete motor waarop je alles mee kunt nemen wat je wilt. Daarnaast is de Triumph voorzien van een paar leuke fabrieksopties.







De Tiger heeft regelbare handvatverwarming en verstralers uit het officiële Triumph pakket, dus met de originele knoppen op het stuur. Daarnaast heeft de koplamp de Triumph koplampbeschermer en heeft de motor natuurlijk een goede set valbeugels. Er is op dit moment een Leovince uitlaat gemonteerd, maar de originele uitlaat is beschikbaar. Voor het kettingonderhoud zit er een Scottoiler op de Tiger. Ook zit er op deze Tiger het optionele comfortzadel. Het originele zadel is ook beschikbaar. Eventueel heb ik voor de zijkoffers ook de set met originele binnentassen, zodat je makkelijk je spullen kunt inpakken en verplaatsen zonder de koffers van de motor te halen.





De motor is altijd goed onderhouden. Bij Triumph staat dit model overigens als modeljaar 2012 te boek en niet meer als 2011. Met ruim 87.000km onder de wielen is het geen glimmende nieuwe motor, maar een prima rij-machine.
Vraagprijs € 5.550. Wil je een bod doen, bedenk dan dat deze motor al €1000 onder de goedkoopste 2011 op Marktplaats zit en meer opties heeft.











(De GIVI koffer die achterop zit op de laatste twee foto's, is niet beschikbaar. De kofferset bestaat uit de twee Triumph zijkoffers en de Triumph topkoffer.)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Triumph Tiger 800XC met koffers en leuke opties
« Reactie #1 Gepost op: 01-09-2021, 19:10 »
Een geïnteresseerde wil vast ook de km-stand weten. Heb zelf een 1050, heerlijke machine.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Triumph Tiger 800XC met koffers en leuke opties
« Reactie #2 Gepost op: 01-09-2021, 19:15 »
Een geïnteresseerde wil vast ook de km-stand weten. Heb zelf een 1050, heerlijke machine.
Slim. Bij de advertenties vul je dat los in, dus heb ik de tekst aangepast.