Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AT-brandstofpompmod. ervaringen?  (gelezen 2052 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
AT-brandstofpompmod. ervaringen?
« Gepost op: 08-01-2005, 22:51 »
Om de bekende AT-brandstofpompproblemen te voorkomen (de mijn is nog goed :-X, alleen de contactpunten een beetje bewerkt) heb ik een extern relais geplaatst om de contactpunten van de pomp te ontlasten. Het probleem had ik al eens op het motor-forum gegooit en daar kwam "Hobbel" met de volgende link waar deze mod. in beschreven staat.  
http://www.xrv.org.uk/media/fuelpumpXRV750.pdf
Kosten 10 euri en een middagje prutsen. Mocht het relais kapot gaan hoef je allen maar 2 draden te verbinden en de pomp werkt weer op de originele manier.
Wie heeft hier al ervaring mee??

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: AT-brandstofpompmod. ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 09-01-2005, 21:51 »
Geen ervaring maar ik ga mijn oude modificeren en uitproberen.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Suzuki DRBig
  • Member
  • *
  • Berichten: 50
Re: AT-brandstofpompmod. ervaringen?
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2005, 19:19 »
de aansluitingen kloppen zo wel
maar.....zorg dat het relais rechtop hangt (dus niet als op de foto)
want de meesten zijn niet waterdicht

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: AT-brandstofpompmod. ervaringen?
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2005, 19:47 »
Haai,

Mocht het toch te ingewikkeld zijn: ik heb hiero nog een pomp liggen.

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: AT-brandstofpompmod. ervaringen?
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2005, 21:44 »
Marko heeft een standaard mechanische pomp van Brezan gemonteerd. Begint te lopen als het contact aanstaat. Lijkt mij en goede optie. Ik zal eens kijken hoe duur ze zijn. Hij past ook nog in de houder voor de standaard pomp. Marco laat eens zien hoe dat moet!!!

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: AT-brandstofpompmod. ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2005, 08:51 »
Ik heb er nu dus +/- 400 km opzitten en het werkt prima tot nu toe....Ben wel van plan om b.v. over een paar maanden de contactpunten ff te begluren, ben toch benieuwd hoe ze er dan uitzien.
Het relais moet ik idd nog ff waterproof maken maar ik heb 'm dus tegen het originele relais gemonteerd en de bedrading netjes weggewerkt en geseald. Dus niet zoals op de foto op die site, want dat ziet er m.i. niet uit, maar dat zei de auteur zelf ook al geloof ik..
'k zal kijken of ik een paar piccies kan posten.
Enne Corne, bedankt voor het aanbod maar als dit project mislukt komt er waarschijnlijk geen originele pomp meer op!
Oja Adriaan, pomp laten lopen als het contact aanstaat moet ook te regelen zijn, volgende project....... ;) (schemaatje?)