Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Lynx tripcomputertje  (gelezen 909 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Lynx tripcomputertje
« Gepost op: 30-12-2005, 06:41 »
Zo, hij is binnengekomen. Vette mazzel dat hij via USPS verzonden werd; duurt wel even, maar weer de bekende groene sticker er op met 4 mogelijkheden. Trailtech heeft 'Other' aangekruist en dus maakt de douane het niet open om de waarde te schatten voor de invoerrechten en BTW.

Wat opvalt zodra je de verpakking openmaakt is dat het met zorg ingepakt is; de verpakking is écht ontworpen, niet alleen om het product mooi te tonen, maar ook dat het onderweg behoorlijk wat klappen kan hebben. Bijna zonde om weg te gooien, maar ja, wat moet je met die zooi!

Hieronder plak ik wat plaatjes, zodat jullie in detail kunnen zien hoe het apparaat er uit ziet. Ik heb nog geen idee hoe het apparaat functioneert. De cijfertjes die jullie zien op het display zijn wel aardig: hiermee kun je o.a. zien hoeveel uur het apparaat er over gedaan heeft vanaf de minuut dat het gefabriceerd werd om hier op mijn deurmat te landen:)

Ter referentie heb ik mijn Quest GPS en TT Roadbook er eens naastgelegd en mogelijke montagepunten verkend.



Het huis is van magnesium en weegt bijna niets...



De zwarte rand klik je in het huisje om de teller te fixeren. Ik was er niet echt gelukkig mee, want zelfs met de schroeven gemonteerd rammelde het apparaat nog. Tijd dus voor een stripje rubber.



De GPS ernaast als referentie. Behoorlijk klein dingetje dus, maaar met grote cijfers!



Dik is hij ook niet.



De Lynx heeft een dockingstation, dat schuift en vastklikt.



Laten we zien hoelang deze contacten bestand zijn tegen modder en fijn stof.



Ah, mooie grote cijfers, scheelt weer een leesbril! De montagegaten zitten exact op 10 cm. Bij een DRZ valt dat precies gelijk met de montagebouten van je stuur. In dit geval valt het ook gelijk met de dempergaten van mijn TT roadbook.



Gemonteerd, dikte valt nog mee.



Het huis is gedempt middels rubberophanging.



Daarna gaan er parkertjes in, die rechtstreeks in het dockingstation gedraaid worden.



Zo zou het er dus uit kunnen zien.



Zijaanzicht. Ik heb gelukkig een ronde stang waar het TT RB op gemonteerd wordt. Zo kan ik RB plus Lynx draaien totdat ik staand optimaal zicht heb.



De handleiding is uitmuntend. De montageinstructies van het magnesium huis ontbreken helaas. Dit betekent dat je zelf de maten van de schroefjes versus de diepte van de gaten in het dockingstation moet meten.



Sexy!

Aansluiten van het apparaat doe ik pas in de tweede week van het nieuwe jaar, dus nog even geduld!

Beste wensen voor 2006,

Noppy