Net terug van een rit van AK, Transwallonie Adventure raid van 851km.Was mijn eerste Roadbook rit, ik heb een TT elektrische roadbookhouder en gebruikte de tripteller van mijn KTM met stuurbediening. Hiermee kan ik de tripteller ook plussen of minnen zodat deze overeenkomt met de totaalstand op roadbook, is wel maar op 100 meter nauwkeurig, maar dat ging eigenlijk prima.
Waren met drie man, waarvan één een Tripy als backup had (gehuurd bij Ad). Ik was voorrijder.
Op roadbook rijden ging prima, duidelijke situaties. Wel twee keer even de weg kwijt geraakt in de eerste 100km. Dan is het wel fijn als je Tripy rijder als backup hebt en je niet terug hoeft naar een "zekere" situatie. Omdat je toch beste afstanden aflegt per dag wil je niet te veel tijd verliezen met eventuele navigatiefouten.
De rijder met de Tripy heeft na 100km op dag één zijn sleutelbeen gebroken en dat was einde rit voor hem.Ik heb vervolgens mijn roadbookhouder verwisseld voor de Tripy omdat de andere rijder zijn aandacht beter kon gebruiken voor het rijden dan voor de navigatie. En we wilden in ieder geval ook een Tripy voor de navigatie.
Rest van de rit met de Tripy gereden en dat rijdt toch ook wel erg fijn, fout rijden gebeurt je eigenlijk niet omdat je de GPS-track als ondersteuning naast de situaties hebt. Hoogstens even 20 meter terug naar gemiste afslag, omdat je direct ziet dat je hem hebt gemist.
Voordeel van Tripy is natuurlijk ook dat je hem bij Ad kan huren, geen voeding nodig (kan dag op accu) en eenvoudige montage op RAM kogel.
Wilde dit toch nog even delen, ook al ben je niet geïnteresseerd in Tripy
Roadbook navigatie vind ik ook echt wel gaaf, stuk meer uitdaging.