Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weer eens een "wat voor motor..." topic  (gelezen 21181 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #90 Gepost op: 08-05-2017, 22:30 »
Heb je al een rondje gereden op een 1100GS, die vallen ongetwijfeld wel binnen budget? Ik heb zelf jaren 1100GS en een 1150GS gereden en de 1150 is wat logger dan de 1100. Hoewel de versnellingsbak altijd een lomp ding zal blijven, vond ik de 5bak van de 1100 te preferen boven de 6bak van de 1150 (hoewel in beide de 3 de magische versnelling is voor alles van 20 tot 120).

Ik heb een 1100GS gereden, maar dat was misschien een mindere... Ik vond de 1150 in ieder geval een stuk prettiger rijden dan de 1100 die ik had geprobeerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #91 Gepost op: 09-05-2017, 00:06 »

Grappig; frame, tank, zadel en eigenlijk alles behalve blok en bak is exact gelijk bij de 1100 en de 1150 zolang je geen Adventure tank hebt


(ik vond de 1100 met 5 bak lekkerder dan een 1150 met 6 bak trouwens. De hoogste versnelling van een 1100 is korter dan van de 1150, waardoor deze op de snelweg feller accellereert)

De voorbouw van een 1150 is een stuk groter en het stuur is nog wat breder dan op een 1100, m'n 1100 gaf me toch altijd meer het idee een speels geitje te zijn, waarbij m'n 1150 meer als de relaxte ballerina aanvoelde.



Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #92 Gepost op: 09-05-2017, 00:39 »
Stuur is hetzelfde op de vlgende modellen afaik:

259E: R 1100 GS 94 (0404,0409): (1994-2007)
R21A: R 1150 Adventure 01(0441,0492): (2002-2006)
R21: R 1150 GS 00 (0415,0495): (1999-2004)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #93 Gepost op: 09-05-2017, 18:14 »
950 Adventure. Punt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #94 Gepost op: 09-05-2017, 19:37 »
Stuur is hetzelfde op de vlgende modellen afaik:

259E: R 1100 GS 94 (0404,0409): (1994-2007)
R21A: R 1150 Adventure 01(0441,0492): (2002-2006)
R21: R 1150 GS 00 (0415,0495): (1999-2004)


Zou zomaar kunnen, het spul op het stuur is anders waardoor de handvatten iets verder uit elkaar staan (niet heel veel). Meet maar op en je zult het zien. Volgens de stokoude vergelijkingssheet van r1100gs.com zou het 13mm schelen.
Hetzelfde zie je aan de spiegels, die hebben een net iets ander montage plekje (1150 heeft een hydraulische koppelingshendel, de 1100 een kabel) waardoor ze een net iets ander plekje kregen.

Desalniettemin; twee heerlijke fietsen waarmee je heerlijk van val-beugel naar val-beugel door de bochten kunt schrapen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #95 Gepost op: 09-05-2017, 19:50 »
Die beiers zijn heerlijk saai en zijn het meest ergonomisch verantwoorde motoren die je maar kan bedenken. Ik koop er ooit zeker weer ééntje. Maar voorlopig houd ik het bij m'n KTM 990 Adventure en mn Guzzi NTX...want dat zijn motoren die mijn hart sneller doen kloppen. En "wat voor motor" jij moet kopen is er eentje dat dat dus ook voor jou doet, begrijp je? ;-)



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #96 Gepost op: 09-05-2017, 20:32 »
lol  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #97 Gepost op: 13-05-2017, 14:28 »
Kijk, ik ben een rustige jongen... ;) Maar goed, ik heb een KTM 950 gereden en die had het voor mij toch niet echt. Daarnaast zitten de 950's ook boven mijn budget, net zoals de meeste andere grote jongens. En ik heb wel een zwak voor die boxers. Ik geef Ewan en Charlie maar de schuld. Die waren uiteindelijk ook de reden dat ik mijn motorrijbewijs ging halen. (Dat had ik overgeslagen toen ik 18 was, omdat ik me waarschijnlijk doodgereden had op een racer.)

Maar goed, de kogel is door de kerk. Vanmiddag heb ik deze opgehaald.



Het is dus toch een 1150GS geworden. Ja, ik weet wat ik zei over die gele, maar deze voelde anders. Hij is natuurlijk ook al wat losser, want er staan al wel veel meer kilometers op de klok. Ik heb er even over zitten denken, maar de vorige eigenaar ging akkoord met mijn bod en ik denk dat ik wat dat betreft weinig meer kan afschrijven aan deze fiets. Daarnaast heeft de vorige eigenaar hem de afgelopen 12 jaar in bezit gehad. Met daarbij alle onderhoudsbonnen als bewijs. Na een leuk telefoongesprek, waaruit bleek dat hij hem eigenlijk alleen voor woon-werk gebruikt heeft en verder zonder twijfelen al het onderhoud heeft laten doen, de knoop doorgehakt en voor vanochtend een afspraak gemaakt. Dus de trein in met mijn zooi en op naar Leiden. Hij had een leuk rondje bedacht en reed voor me uit, zodat ik de motor gewoon rustig kon aanvoelen. Dat was een prima rondje en hij voelde eigenlijk prima. Wat mij betreft wat vloeiender dan de vorige 1150 die ik reed, dus ik was al snel tevreden. Het is natuurlijk geen showroom fiets, maar al het onderhoud is gedaan en hij heeft belangrijke dingen als handvatverwarming en een Xenon koplamp. Ik kreeg zelfs de druppellader mee. :)

Onderweg terug net op Schouwen wel een enorme plensbui op mijn kop gehad, maar met gore-tex blijf je gelukkig lekker droog. Dus hij staat nu hier en binnen. Nou eens kijken hoe het boxer-leven mij gaat bevallen. ;)



(En dan moet ik -voor het offroad gooi- en smijtwerk misschien nog maar voor wat lichters sparen. ;) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #98 Gepost op: 13-05-2017, 19:59 »
zou wel eens het begin van een mooie relatie kunnen worden. Veel rijplezier gewenst
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #99 Gepost op: 13-05-2017, 20:30 »
Dankje. Ik heb er zin in. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #100 Gepost op: 14-05-2017, 10:22 »
Ik heb dezelfde gehad met een rood zadel, lang geleden in 2001. Heerlijke fiets, offroad wint de KTM natuurlijk maar op bochtige wegen is het een winner!
Veel plezier ermee!
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #101 Gepost op: 14-05-2017, 15:03 »
Bedankt! En hij gaat ook echt wel van de weg af, maar niet heel hardcore. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #102 Gepost op: 14-05-2017, 22:22 »
Wit met bruin  :D

Kan er naast zitten, maar hij liet dit vallen tijdens de Ardennen Challenge begin April. Zwerft hier onder : member






Heb dit helemaal gemist en wil nog wel even reageren. Het is inderdaad geen Elephant maar een 1-cilinder T4. Hem echt te koop zetten lukt mij nog niet, maar als ik het reëel bekijk, gebruik ik hem te weinig. Ik heb nu een motor waarmee alles kan. Misschien toch hier maar eens aanbieden.

Serieus geïnteresseerden zijn welkom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #103 Gepost op: 18-08-2021, 10:26 »
Kon het draadje van de Ideale Allroad niet meer vinden inn Tapatalk dus ik prak 'm maar hier: leuke Allroad van Motomorini met Marzochi vering:


Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk

Mooie middenklasser, beter dan de Honda CB500X. Mooi aantal Cc's (650) voor een lichte twin? Wat denken jullie? Mijn GS maar inruilen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #104 Gepost op: 18-08-2021, 11:59 »
Moto morini beter als Honda????
Qua levensduur??