Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weekje allroaden komende zomer  (gelezen 3439 keer)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Weekje allroaden komende zomer
« Gepost op: 06-03-2006, 15:17 »
Beste mede all-roaders,

Ik rij een Yamaha XTZ 750 en ik wil komende zomer minimaal 1 week lekker gaan allroaden in een zonnig oord. Ik zit zelf aan frankrijk of duitsland te denken... mischien scandinavie. Het liefst zou ik dat samen met minimaal 1 andere enthausiasteling (hoe schrijf je dat ::)) doen... dus als er nog mensen ook plannnen in die richting hebben laat het dan even weten, wie weet kunnen we er samen een leuke vakantie van maken.

Mijn XTZ is dan wat zwaar om mee te crossen, ik heb hem wel aardig uitgerust voor zowel reizen als offroaden. Ik heb een setje TKC80's (goeie allroads!!!), een Garmin GPSMAP 60Cx, Acerbis handkappen, valbeugels, een Crosshelm, een topkoffer, en een tourruit (5 cm hoger dan origineel). Verder ben ik nog bezig met het samenstellen van mijn reis uitrusting zoals een tanktas en ortlieb zijtassen. Ik heb nog niet zoveel ervaring maar ben wel super gek op het offroaden, en ik leer snel. :D
Ik werk als Java programmeur in Veenendaal en ik woon in Ede, ben 23 jaar, en hou ervan om niet alles 5 maanden van te voren vast te leggen. Liever plan ik gewoon een bepaalde week of 2 weken vrij, en bepaal dan samen met je reisgenoten kort voor vertrek of tijdens de reis waar we heen gaan. Als de zon er maar schijnt vink het prima. het hoeft geen 30 graden te zijn voor mij... (Zweeeet). Ik hou meer van het ongeplande avontuur, maar wel op zo'n manier dat we de boel heel houden, en geen onnodige risico's lopen.

Klinkt dit je goed in de oren? dan hoop ik van je te horen!. (rijmt.... )

Geert.

P.S. Ik heb zelf geen motoraanhanger, dus als jij/jullie dat ook niet hebben gaan we gewoon lekker "Bikes only" op pad.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #1 Gepost op: 06-03-2006, 15:40 »
Ik heb nog 7 dagen staan en wil nog aan het einde van de zomer, tegen de herfst een lang weekend in noord frankrijk gaan rossen.
Allroad met de nadruk op offroad :) Topkoffer niet aangeraden want die trilt er af  :P

Maar nu nog veeeeel te vroeg om te plannen, eerst maar eens terugkomen uit Marocco en Rusland. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #2 Gepost op: 06-03-2006, 15:47 »
Een topkoffer is inderdaad niet af te raden, met genoeg gehobbel en getril gaan de bevestigingen vaak stuk (zijn niet gemaakt voor die omstandigheden) en een topkoffer geeft ook een erg vervelend instabiel gewicht op de achterkant. Zijtassen en een plunjebaal is beter.

(ik heb ze in Finland regelmatig zien prutsen met sjorbanden om die topkoffer weer inigszins vast te krijgen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #3 Gepost op: 06-03-2006, 16:08 »
Een topkoffer is inderdaad niet af te raden...

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #4 Gepost op: 06-03-2006, 16:11 »
Bedankt voor de tip... die topkoffer is idd reis equipment, net zoals een tour ruit die tijdens het offroaden ook weinig uithaalt, maar verder ook niet in de weg zit. Die topkoffer laat ik lekker op de camping achter tijdens het offroaden. en als het een echte rondreis trip wordt zonder basis kampen dan laat ik die koffer thuis.

Verder graag alleen reacties van mensen die dezelfde plannen hebben, en dezelfde kant op denken als ik.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2006, 20:08 »
we gaan in begin sept. ongeveer 10-dagen naar oostenrijk, zwit. italie.frankrijk voornamelijk fra. tot aan de cote azur en terug.met max. 4-6 pers.met bmw gs. xt600 tot nu toe.ikzelf vertrek misschien een paar dagen eerder we komen de rest dan tegen in zwi.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2006, 20:27 »
we gaan in begin sept. ongeveer 10-dagen naar oostenrijk, zwit. italie.frankrijk voornamelijk fra. tot aan de cote azur en terug.met max. 4-6 pers.met bmw gs. xt600 tot nu toe.ikzelf vertrek misschien een paar dagen eerder we komen de rest dan tegen in zwi.
en hoeveel % is daarvan offroad? (afstand bedoel ik dan)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2006, 20:40 »
dat weet ik ook nog niet er gaan waarschijnlijk ook een paar wegmotoren mee maar we kunnen de route onder weg altijd aanpassen zodat we met de allroads ook van de weg afkunnen.ligt eraan wie en wat meegaat.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Weekje allroaden komende zomer
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2006, 20:56 »
Hallo Cathodion,

Ik ben Wouter, 28j, laborant uit Gent, België.
Ik rij met een Africa Twin '97, dus een vergelijkbare motor  ;)
Veel off road ervaring heb ik nog niet, maar daar wordt aan gewerkt. Mijn hoofdbezigheid (qua hobby..) is mountainbiken in competitie, daardoor mijn voorliefde dan ook voor het off-road-reizen... Ik zie een reis met een nadruk op off-road zeker zitten, maar heb geen zin om risico's te gaan nemen en onnodige kosten aan mijn motor op te lopen. Ook plannen is niet echt nodig, gewoon , als het weer mooi is vertrekken en onderweg bijsturen in functie van de omstandigheden...
Dus, jouw voorstel zie ik zeker zitten!
Laat maar iets weten als je ideeën concreter worden.

Groeten,
Wouter