Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Togo-Burkina F.-Mali en terug  (gelezen 4923 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Gepost op: 16-09-2009, 20:43 »
Hallo,
In october volgend jaar stuur ik mijn motor  per boot rond naar Togo Ik ken daar iemand ter plaatse die een hotel runt. Zelf zou ik op of rond de29 ste november (verjaardag) vliegen naar Togo om mijn motor op te pikken. De man ter plaatse zou ons daarbij kunnen helpen.
Bedoeling is om via Togo,Burkina Faso en Mali te rijden naar Tombouctou en terug.
Als iemand intresse heeft om mee te rijden laat maar iets weten.
grtn
Peter Penson
peter.penson@telenet.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2009, 21:35 »
Volgens mij ga je een prachtige reis tegemoet. Ik ben in BF en Mali geweest (zonder motor  :-[ ) en het is er fabelachtig. Tombouctou is als 'stad' geen bezoek waard maar als icoon natuurlijk wel.
 
 :D  Hier lekker even mans doen in de BMW GS club fleece.  :D
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #2 Gepost op: 16-09-2009, 22:10 »
ja , klopt helemaal. Mali is prachtig. Bv. de Dogon vallei gewoon subliem. Tombouctou is gewoon een doel op zich. In Marokko staat borden met Tombouctou 52 jours (met kameel). Ik wil er gewoon eens naartoe vanaf de andere kant . De avonturen gebeuren onderweg wel.
grtn
PP

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2009, 22:23 »
Tombouctou is gewoon een doel op zich.

Je bedoelt natuurlijk dat de reis er naartoe het doel is.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2009, 09:04 »
Wel intresse en genoeg tijd om er naar toe te werken...
 
...maar hoe lang ben je van plan onderweg te zijn? Ivm met vakantie dagen  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2009, 16:55 »
Ik denk toch 4 weken nodig te hebben .Minder zou zonde zijn van de moeite en de kosten.
grtn
PP

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #6 Gepost op: 25-09-2009, 12:31 »
Met hoeveel mensen ben je van te gaan? als het een compact groepje is dan moeten we maar eens gaan praten :)  dat zie ik toch wel zitten in het najaar!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #7 Gepost op: 25-09-2009, 16:34 »
Hallo,
Verscheidene mensen hadden intresse, echter niemand hapt echt toe. Het Westen van Afrika schrikt hen wat af. Nochtans vallen de kosten om te verschepen naar Togo nogal mee hoor. Indien intresse mail me
peter.penson@telenet.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #8 Gepost op: 29-09-2009, 14:47 »
Heb je er nog over gedacht om verder omhoog te rijden en via Algerije terug te gaan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #9 Gepost op: 30-09-2009, 16:08 »
Hallo,
 
Ja, moest ik wat meer verlof kunnen krijgen zou ik dit zeker overwegen. Algerije staat zeeeeeker op mijn verlanglijstje.Maar ik zal me nu tevreden moeten stellen met max. 4 weken. Overigens als ik via Togo via Burkin f. naar Mali(Tombouctou) wil rijden en dan misschien nog eens langs de Dogonvallei wil rijden zal een maandje maar net genoeg zijn. Overigens heeft nog iemand zich gemeld om mee te gaan. Iemand uit Engeland die in april dit jaar mee ging met mij naar Marokko wil zeker mee. Hij wist te vertellen dat de goedkoopste vluchten van London naar Ghana zijn omdat Engeland zeer goede /goedkope verbindingen heeft met Ghana wegens zijn kolonial verleden. Van Ghana naar Togo is niet ver.
grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #10 Gepost op: 30-09-2009, 21:20 »
Wij zijn van Amsterdam via Maroc naar Ghana gevlogen (Royal Air Maroc). Was ook goed te betalen.
En bij RAM mag je 30kg bagage mee ipv 20.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #11 Gepost op: 01-10-2009, 07:36 »
Via Parijs naar Togo is met vliegen hetzelfde verhaal als via londen naar Accra.
Suc6

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #12 Gepost op: 01-10-2009, 18:18 »
vandaag nog goed nieuws gekregen : verscheping van Antwerpen naar Ghana veel goedkoper dan naar  Togo :   
Groupage container - Antwerpen Eurocenter Ekeren - Tema / Ghana
130 eur / m3 + dossier 80 eur  ,
 
Nu nog een goedkoop vliegtuigticket en we zijn terug een stuk verder.De man van de verschepingsdienst dacht wel dat bij verscheping je een "carnet de passage" nodig hebt. Nochtans verneem ik via de website van horizons unlimited dat je nergens nog in Afrika een nodig hebt , uitgenomen voor Egypte.
Iemand info hierover ??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #13 Gepost op: 01-10-2009, 21:52 »
Wij hebben onze motoren ingevlogen in Ghana maar hebben er wel bijna een week elke dag voor bij de douane gestaan.
Voordeel van Togo zou kunnen zijn dat ze daar geen invoertax hebben en dus ook minder reden hebben om je vracht vast te houden.
 
Carnet hebben we voor Ghana niet nodig gehad. (voor de andere landen die je wil bezoeken trouwens ook niet, maar dan moet je wel laissez passer's bij de grens "kopen")
We kregen een soort tijdelijk invoerdocument maar moesten daarbij wel aangeven bij welke grensovergang en wanneer we van plan waren Ghana te verlaten.
De baas van de agent ter plaatse schijnt zelf garant ervoor te hebben gestaan en hij heeft ons een paar keer op het hart gedrukt die aangegeven grensovergang te gebruiken en het door de douane daar ondertekende formulier naar hem terug te sturen, anders zou hij zijn centen niet terug krijgen. Best lastig dus  :-\
 
Maar misschien gaat het allemaal wel veel makkelijker bij zeevracht of misschien juist veel moeilijker, da's het leuke aan Afrika, je weet het niet  ;D 
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: Togo-Burkina F.-Mali en terug
« Reactie #14 Gepost op: 02-10-2009, 17:30 »
Hoi, Irene
Kun je me wat meer vertellen over de laissez passer- regels en wat het allemaal kost.
grtn
Peter Penson