Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 104043 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Banden
« Gepost op: 13-12-2013, 12:50 »
Ik mis een beetje een overzicht met banden op dit forum. Er zijn wel veel topics over, maar allemaal los en lastig te vinden als het aan mij ligt.

Nu is een band natuurlijk ook afhankelijk van type motor, wat je er mee doet etc.

TOch lijkt het me leuk om een soort schema hier proberen te maken met banden ervaring.

Wat er minimaal eigenlijk wel in een post moet staan:
Merk
Type band
Slijtage (km's of uitleg)
Merk en type motor
Grip/gedrag op verschillende ondergronden
Prijs zullen we ook direct maar meenemen
Waarom heb je de band gekocht?
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Banden
« Reactie #1 Gepost op: 24-12-2013, 10:33 »
waarom die band?
waar gekocht?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Banden
« Reactie #2 Gepost op: 24-12-2013, 11:34 »
Ik heb net een set michelin deserts gekocht .... schijnt lang mee te gaan, goed voor finland

in Nl rij ik altijd op Pirelli Scorpion Pro ..... fijne band en niet zo duur
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Banden
« Reactie #3 Gepost op: 24-12-2013, 11:38 »
Merk en type motor KTM 690 Enduro R

Merk band      offroad: voor Pirelli Scorpion Pro 90/90/21, achter Michelin AC10 120/90/18 onroad: standaar set TKC 90/90/21, 140/80/18

Type band      zie boven

Slijtage (km's of uitleg)       offroad set ca 3500 a 4000 km, zijn ze echt af. Vooral Nederlandse ondergrond, zand modder, klei, grind..  onroad set voor gaat ca 7500 km en achter gaat ca 5000 km mee, vooral weg en af en toe offroad gebruik als het niet een al te nat pad is...

Grip/gedrag op verschillende ondergronden:      offroadset doet het eigenlijk overal wel redelijk goed. Alleen de achterband is in vette natte modder en klei wel eens een eigen spoor aan het zoeken. Het is een set die op bijna alle ondergronden redelijk mee kan, dus ideaal voor het offroaden hier in de omgeving. Onroad is lachen, bij tourritjes zie je ze kijken, Noppen  ::) En als ik ze dan voorbij kom  ;D

Aanschaf prijs      TKC geen idee, zaten er al op. Achterbandje heb ik al een keer vervangen, bandje overgekocht van Hammega  :)
Achter zal ca 100 euro en voor ca 75 euro kosten (google  ;)) Offroad set voor en achter elk iets van 55 a 60 euro bij MXbanden.nl
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Banden
« Reactie #4 Gepost op: 24-12-2013, 12:45 »
Metzler Unicross V+A
vóór remt uitstekend op asfaltverbindingsstukken, remgedrag op zand en nat gras ook perfect,
achter heeft dikke vette old skool noppen,
Metzler monteert mijns inziens prettig, soepel karkas
prima all round band op diep zand ook prima voor de hobbyrijder


Kenda, vóór, gehad, dat remt zónder enig vertrouwen op asfaltverbindingsstukken, gewoon pruts, je hebt het idee dat de stukken rubber je om de oren vliegen als je vol remt


Michelin AC10, achter, beslist niet mijn keus, weinig grip op doorsnee hard aangereden paden, stug met monteren


Op de XR 400, Tubliss V+A één seizoen mee gereden, lage druk 0,6bar, rijdt geweldig, veel grip, veel comfort op de voorkant, montage luistert nauw


Op de EXC nu GoldenTyre Mousse, stuurt geweldig rolt op rails in haaks werk, weinig pols comfort op de voorkant op bepaald terrein, heb ze gebruikt gekocht en zitten er nu een seizoen in, heb er nog wel extra Gel bijgespoten. Mousse is ARM overgekocht.
Met de mousse erin lijkt de achterband in het begin sneller af te platten.

Ik hou geen kilometers bij, niet boeiend voor mij.


Voornamelijk
Brabant (freerider)
Grensland (ritten)

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Banden
« Reactie #5 Gepost op: 24-12-2013, 13:28 »

Michelin AC10, achter, beslist niet mijn keus, weinig grip op doorsnee hard aangereden paden, stug met monteren



Precies, makkelijk te monteren, fantastische grip op alle ondergronden, slijtvast en niet duur  8)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Banden
« Reactie #6 Gepost op: 24-12-2013, 13:59 »

Precies, makkelijk te monteren, fantastische grip op alle ondergronden, slijtvast en niet duur  8)

eensch, voor gebruik in Nederlandse blub/ zand etc.  perfecte achterband. Het is geen allroad band!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #7 Gepost op: 24-12-2013, 14:16 »
AC10 slijtvast???
Fijne band hoor veel grip in Ned. maar hij slijt wel snel.
Kzal de noppen eens meten maar na de midsummer was er niet veel meer van over.
Was meen ik 1250KM ofzo

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Banden
« Reactie #8 Gepost op: 24-12-2013, 14:53 »
zo gaat dat, iemand heeft een idee, soort van overzicht van wie welke banden gebruikt en waarom ... binnen no time is het een kakofonie van eens en oneens en welles nietes .... grappig heh

Ik ben trouwens een keer naar op mijn bek gegaan met MT 21's ..... wil ik er nooit meer onder hebben
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Banden
« Reactie #9 Gepost op: 24-12-2013, 15:07 »
Maar juist die ervaringen zijn goed, als mensen er dus maar bij vertellen waarom ze hem gekocht hebben, waarom ze hem gebruiken etc.

Ik heb zelf kenda 777 en 779 op de Yamaha TT600 liggen nu.

Heb er denk ik 3000 km op zitten ongeveer (springride, allroad ritje, roadboek ritje nog ergens, en heen en weer naar evenementjes toe).
Achterband is redelijk aan het op zijn, voor nog weinig versleten. Verder fijn bandje. Opleggen was vrij pittig. Banden waren niet heel duur (52 en 69 meen ik)

Heb nu een nieuwe AC liggen, die ga ik hierna testen. Ben wel bang dat die sneller op gaat ivm gewicht motor.

ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Banden
« Reactie #10 Gepost op: 24-12-2013, 15:23 »

Ik ben trouwens een keer naar op mijn bek gegaan met MT 21's ..... wil ik er nooit meer onder hebben
MT21 voor band zuigt zwaar. Achter issie best redelijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Banden
« Reactie #11 Gepost op: 24-12-2013, 15:31 »
Heb de MT21 erondergahad in Marokko en zou het volgende keer weer doen Perfect bandje voor daar
 
Heb nog setje liggen waar 2500 mee is gereden en zeker nog eens zoveel kan.
Dus mocht iemand willen proberen voor 50 euro zijn ze voor jouw...........
 
In NL vindi ik achter AC10 en voor Competion erg goede combinatie voor mijn rij style op ktm 620 Adv.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #12 Gepost op: 24-12-2013, 15:39 »
De MT21 is van Pirelli.
kan je die in het rijtje zetten van de

Michelin Dessert
Dunlop 908RR

Heb in Marokko gereden met Dessert voor en Dunlop 908 achter(Suzuki DRZ)
ging toen 2x op m,n snuffert.
Dessert is spekglad als het asfalt ook nat is, echt mee uitkijken.
Is dit met de MT21 ook zo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Banden
« Reactie #13 Gepost op: 24-12-2013, 15:49 »
In NL vindi ik achter AC10 en voor Competion erg goede combinatie voor mijn rij style op ktm 620 Adv.
Dat hoor ik meer mensen roepen. Maar wat is dan het praktische verschil tussen Cross Competition en AC10 vóór?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Banden
« Reactie #14 Gepost op: 24-12-2013, 17:08 »
IRC Vulcanduro VE-37 achter met Michelin Cross competition voor. (Ik geloof standaard montage XR600 destijds?)
De IRC heeft geen "not for highway use"  merk en dat geeft met de ritjes nooit problemen tijdens de keuring. Verder prima bandje, niet te duur, goede grip en slijtvast. De michelin cross voor is beter dan de enduroband. De voorband geeft tijdens de keuring op de ritjes nooit problemen. Voor mij de ideale combinatie.