Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Niet meer beschikbaar: Husaberg FE390 2011 (193 uur / 8970 km)  (gelezen 1461 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161




Van eerste eerste eigenaar. Motor altijd zeer goed onderhouden omdat ik er hoofdzakelijk grotere trips mee maakte (Oost Europa rally, Alentejo rally, Marokko). Daarnaast gebruikt voor ongeveer 10 off-road ritten van ’11 tot ’13. Voorzien van de (beroemde) 70 degree subframe tank zodat 7 liter extra brandstof mee kan zonder extra tanks op of aan de motor te monteren. Originele tank meegeleverd. Ook is een originele carbon Akra/Husaberg uitlaat gemonteerd.

Uiteraard lever ik de originele zaken als richtingaanwijzers, spatbord, manuals etc er bij evenals enkele nieuwe plastic delen en stickers. Ik heb niet speciaal voor de verkoop er nieuwe plastics en stickers opgezet en ik hoop dat je dat doorheen kijkt. Vervangen laat ik graag over aan de nieuwe eigenaar i.v.m. eigen smaak en voorkeuren.  Daarnaast heb ik een set van 8 wasbare luchtfilters, oliefilters en kleinmateriaal die in overleg overgenomen kan worden.  Originele fabrieksuitlaat is splinternieuw en kan meegeleverd worden evenals een nieuwe blauwe spoilerset en de originele handprotectoren.
 
Sinds januari 2014 niet meer mee gereden in afwachting van herstel van een blessure. Omdat dit helaas langer gaat duren, nu toch maar te koop aangeboden. Motor was klaargemaakt voor off-road seizoen 2014 en in die staat is hij nog steeds (nieuwe banden, olie, filter, nieuwe achterrem schijf + blokken, goede vering, ketting, tandwielen, nieuwe etc). In de wielen zitten bib-mousses, maar het kan zijn dat die vervangen moeten worden i.v.m. hun leeftijd. Of gewoon binnenbanden erin.

Andere accessoires; speciale Acerbis aluminium handprotectoren, stuurverhoger met trillingsdemper, RVS uitlaatschild, frame protectors, radiateurprotector, etc.

Ik verwacht dat de Husa met een heel klein beetje aandacht meteen inzetbaar is.
Vraagprijs is €4200, graag een PB-tje bij interesse. Dank je!
 
 http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/FtOS
http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/FVQ8
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Mooi ding man en voor een schijntje !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Echt hele mooie motor! Deze verveelt nooit en maakt nooit moe! Superbetrouwbaar.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 134
Super mooi motor.   Mocht je ooit de subframe tank los willen verkopen....   Dan houd ik me zeer aanbevolen...    Ik was een aantal jaren net te laat met bestellen van een subframe tank bij 70 Degree Racing.  Ik heb de laatste batch die gemaakt is gemist.   Tis voor  mijn fe450  volgens mij past deze subframetank op zowel de 390 als 450 als 570. 


Maar kan helemaal begrijpen als je deze prachtige motor in zijn geheel wil verkopen..   






Groet,  Dekster
Kantelberg FE450 - Katie  990R - Husky 701E

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Hoi Peter, Noppy, Dekster, bedankt je berichtjes.


Het is inderdaad een superfijne machine en ik heb er enorm veel lol mee gehad. Dat het een probleemloze machine is heeft daar flink aan bijgedrage Noppy, dat klopt :-)  Voor deze Husa 390 reed ik met veel plezier een KTM 690, wat een heerlijk en woest ding is dat off-road. Na enkele dagen bij Adriaan (Algarve Off-road) op een Husaberg 390 realiseerde ik me dat ik daarmee makkelijker en op veel meer plaats kom dan ik met de KTM 690 ooit zou kunnen (en dat ligt zeker niet aan de 690!!!). Met mijn postuur en skills bleek de 390 een veel betere match en toen heb ik de 690 verruild voor de 390 (mijn ego kon dat hebben, haha). Ik heb begrepen dat'ie vrijwel helemaal identiek is aan de 450 en 570 maar getuned op handelbaarheid.  Heerlijke machine en ondanks de cylinderinhoud knal je met 2 vingers in de neus door de diepe Nederlandse maisplakken en met 150 km/h over pistes in Marokko, geen probleem.

Ik denk oprecht dat het voor degene die iets zoekt een mooi aanbod is met deze tank en inclusief alle accesoires, reservedeeltjes, filters, etc.
Een eerlijk Husabergje uit het ARM-wereldje. Dus; spread the word!!!

Op Marktplaats kon ik wat makkelijker meer fotos's plaatsen: https://link.marktplaats.nl/m1241826349

Groet, Jeroen
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Super gaaf ding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Niet meer beschikbaar: Husaberg FE390 2011 (193 uur / 8970 km)
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2018, 13:24 »
Niet meer beschikbaar. De fantastische Husaberg is nu van Jens, ook lid van dit mooie forum.
Onwijs veel plezier ermee Jens!!!

Topic kan gesloten worden, dank je!
Grz. Jeroen