Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zien waar je proteges zijn en zij zien waar jij bent zo ook de locale hulpdienst  (gelezen 2878 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
https://play.google.com/store/apps/details?id=app.alpify

wij gebruiken hem
je kan elkaar gewoon volgen en localiseren in NL.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Doet die app meer dan wat Google Maps doet als je Location Sharing aanzet voor een of meer "volgers"?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Volgens mij staat je GPS dan continu aan en zuigt deze je accu in notime leeg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Bij al dat soort apps staat de gps toch altijd aan? Op de motor lijkt me dat nou net niet zo'n probleem omdat je daar stroom hebt (heb tegenwoordig de iphone gewoon met xgrip op het stuur, ook offroad) Denk wel dat je ook continue 4G nodig hebt om de locatie weer te delen. Zal niet zo veel zijn, maar in sommige landen buiten europa kan dat wel duur worden als je niet oplet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Ja GPS zal vrijwel altijd aan staan. Is afhankelijk van hoe frequent die app de locatie door geeft. Stel dat is elke 2 minuten dan is het slimmer om de GPS tussendoor uit te schakelen. Maar aangezien veel mensen een mobiel apparaat tegenwoordig ook gebruiken voor (motor)navigatie maakt dat eigenlijk niet heel veel uit want dan staat de GPS al constant aan.

Maar is de app volledig gratis? Zo ja dan vraag ik me echt af wat het verdien model is....
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Maar wat gebeurt er dan exact als je op de knop drukt?
Wordt er een SMS gestuurd naar 112 en zo ja, in welke taal? Ik durf het niet echt uit te testen want ik weet niet of ik nog iets zie in de dialoog waar ik op kan ingrijpen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Op het 112 gebeuren is dekkingsgebied van toepassing zover mij bekend.
Het tracking gebeuren werkt hier gewoon wel en goed.
Dus als je hier alleen ff gaat wild crossen kan je maatje thuis zien waar je uithangt en wat je spoor is.
Je kan je maatjes selecteren en zij jou ook.

Tis 'n app voor dummys.
Dus als je lang genoeg zoekt tref je zelfs je batterij belasting aan voor zowel Android als ook IOS. Je kan maar beter 'n Android hebben dus.

De Spot gen3 staat ook in m'n belangstelling, die activeert zich zelf soms, de gen1, die SPOT heeft kennelijk reikelijk eigen initiatief.
Met de gen3 wellicht ook dummyproof. Dat Spot steekt in elk geval commercieler in elkaar, als je alle opties wilt.
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als de meldkamer in Driebergen gaat doen als jij in Vianen bij jouw Spot op de knop drukt en bevestigd.  Maar ja das n ander topic. Baterijen kunnen langer meegaan van 'n Spot :)
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als de meldkamer in Driebergen gaat doen als jij in Vianen bij jouw Spot op de knop drukt en bevestigd.  Maar ja das n ander topic.
Driebergen doet helemaal niks als je op die knop drukt :-)
Er gaat een signaal met je huidige positie naar GEOS Search and Rescue, waar ze gaan proberen jou telefonisch te bereiken om te vragen wat er aan de hand is. Aan de hand van de uitkomst daarvan kunnen ze bijvoorbeeld de lokale hulpdiensten of een commerciële reddingsdienst inschakelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Ik zoek een retesimpele app, die instaat is om in decimale coordinaten een SMS inclusief hulpverzoek naar 112 te sturen.

Bestaat die?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Kún je uberhaupt sms'en naar 112 dan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Ik zoek een retesimpele app, die instaat is om in decimale coordinaten een SMS inclusief hulpverzoek naar 112 te sturen.

Bestaat die?

knrm app voor dummys
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
knrm app voor dummys

Je wordt dan doorverbonden aan de meldkamer van de reddingsmaatmij, niet met 112!

Komen ze je wel redden in het bos?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
noodgeval
dus
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Je wordt dan doorverbonden aan de meldkamer van de reddingsmaatmij, niet met 112!

Komen ze je wel redden in het bos?
KNRM heeft nog een kleine strook kustgebied onder hun hoede waar ze ook de helikopter in mogen zetten. Wel zo handig, omdat zij kunnen "lieren".



Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
noodgeval
dus
Ik denk dat jij bedoelt te zeggen dat ze hun best gaan doen om je te helpen omdat het een noodgeval is. Dat denk ik ook. Maar voor een redding in Drente of Limburg moeten ze toch echt met de lokale meldkamer zaken gaan doen. Ik vraag me af of daar protocollen voor zijn om dat soepel te laten verlopen.

Het is een laatste redmiddel. Anders zou je wel gewoon 112 bellen. Dan zou ik niet op aannames en gokjes vertrouwen. Maar daar is iedereen vrij in natuurlijk. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk