Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe moeilijk kan het zijn ...  (gelezen 5136 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #15 Gepost op: 25-07-2011, 12:40 »
Niet bij mezelf, heb hem net vrijdag opgehaald. Onderhoud netjes afgetekend in het officiele boekje....
"Vertrouwen is goed, controle is beter" blijkt hier wel weer op te gaan.
Verder ziet alles er OK uit trouwens.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #16 Gepost op: 25-07-2011, 14:49 »
Waar mensen werken worden fouten gemaakt maar met remmen kan dat best vervelende gevolgen hebben.
Ik spreek uit ervaring, ik ben na het uit- en inbouwen van mijn voorwiel een keer vergeten de rem weer op druk te brengen. NIET FIJN kan ik je vertellen!!!
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #17 Gepost op: 25-07-2011, 17:43 »
Zo is mijn vader jaren geleden een weiland ingevlogen met zijn 2 jaar oude st1100 op de terug weg van de honda dealer na een grote beurt. 2 palen uit de grond prikkeldraad om hem en de motor, gelukkig niet onthoofd oid  :-X .......
1 remklauw lag eraf, remcupjes waren eruit geknalt. Bleek de andere remklauw er ook maar los aan te zitten.

Monteur had de blokken vervangen maar de boutjes er maar 2 slagen ingedraaid om de momentsleutel te gaan pakken. Daarna de bouten natuurlijk helemaal vergeten.....

Compleet nieuwe motor en kleding gekregen van de motorzaak, monteur schuld bekent. Altijd heel goed opletten als er aan je remmen in gesleuteld
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #18 Gepost op: 25-07-2011, 18:15 »
Na mijn actie rij ik dus altijd +5m en gebruik mijn remmen een keer.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #19 Gepost op: 25-07-2011, 19:22 »
1 van de redenen waarom ik niet meer naar garages ga en liefst alles zelf doe. Afleiding, ff bakkie doen, speelt allemaal mee in de dingen die vergeten kunnen worden. En dat schroefje.... ach, is vast van de fiets waar m'n collega mee bezig is....

Nu kan ik ook maar 1 persoon de schuld geven en reken maar dat die persoon echt wel goed kijkt of ie alles weer vast gedraaid heeft..... (En ook dan vergeet je wel eens de remmen vast te zetten, maar ik moet altijd even een stukje achterom, dus dan ga ik met erg weinig snelheid toch wel even remmen)

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #20 Gepost op: 25-07-2011, 19:48 »
Heb wel 'ns met een topmonteur gepraat die jarenlang op het hoogste niveau bij Suzuki had gewerkt. Die deed nog altijd een schietgebedje als een coureur met 280 in de ankers ging en hij net aan de remmen had gewerkt  :confused:
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #21 Gepost op: 25-07-2011, 22:19 »

Ik draai nooit iets handvast om het later vaster te zetten, de kans dat je vergeet is dan gewoon aanwezig. Ik zet het met 1 slag vast zodat je dan visueel kan zien dat het niet in orde is. Belangrijkste truck om dingen niet te vergeten; maak af waar je mee bezig bent en ga pas wat anders als het afgerond is.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #22 Gepost op: 25-07-2011, 23:03 »
Ik sleutel per definitie alleen zelf...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #23 Gepost op: 26-07-2011, 09:10 »
een zeker iemand (ook aanwezig op dit forum) heeft mij ooit in alle ernst verteld dat je de zaken vast moet draaien en niet halfvast, dat was nadat ik vergeten was om m'n wielbouten vast te draaien (enkelzijdige achterbrug)
knallen, met die ballen

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #24 Gepost op: 26-07-2011, 11:00 »
Doe ook veel zelf. Gelukkig nog nooit iets vergeten, maar kan me zomaar voorstellen dat dat een keertje gebeurt...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #25 Gepost op: 26-07-2011, 12:04 »
Ik heb 25 jaar bedrijfswagens verkocht , bij mij toenmalige werkgever Ruttchen Mercedes Benz hadden we ook een vergeetachtige monteur , echter de schade was wat hoger , bij een Mercedes Benz vrachtwagen de ollie eruit gelaten , en vergeten de aftap plug terug te plaatsen , wel weer nieuwe ollie erin echter dat liep dus weer gelijk in de afvoerbak , klant reed weg en ging vlotjes de snelweg op , slechts 5 km en toen plofte het blok , kosten toen fl 23.000,--  :(
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #26 Gepost op: 26-07-2011, 13:32 »
Het verhaal, wat ik ooit eens gehoord heb.

Gerard Rond reed in Finland of Zweden, GP, niet veel budget.
Hulp was welkom, GP fans uit nederland hielpen sleutelen, tijdens de manche, hij reed goed. Was hij al zijn olie kwijt. carterplug zar er niet meer in.  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3419
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #27 Gepost op: 26-07-2011, 14:28 »
Doe ook veel zelf. Gelukkig nog nooit iets vergeten, maar kan me zomaar voorstellen dat dat een keertje gebeurt...

vroegah. roen ik nog haar had ... Ik vergat bij mijn Yamaha FS1 (da's een brommertje) ooit eens mijn achterrem stangetje vast te maken. Vlak voor de eerste bocht een gek geluid, en toen zat dat stangetje rond de naaf van mijn achterwiel gekruld. Ook ben ik in 2007 naar Tunesie geweest, en toen was de jongen die mijn voorvork olie had gewisseld vergeten de kroonplaten vast te draaien; ik draaide ze zo met de hand los. gelukkig op de camping in Djerba, tijdens de proefrit met bagage, maar vlak voor de grote trip .... brrrr 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #28 Gepost op: 26-07-2011, 14:36 »
Foutjes worden eenmaal gemaakt, zelfs in de top. Doe ook alles zelf, en hou me meestal aan de tactiek om de tijd ervoor te nemen, en de cruciale dingen gewoonweg een keer extra controleren.

Je remboutjes vergeten door een bak koffie? achja koffie is ook zo lekker he :P
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hoe moeilijk kan het zijn ...
« Reactie #29 Gepost op: 26-07-2011, 15:03 »
Ik heb 25 jaar bedrijfswagens verkocht , bij mij toenmalige werkgever Ruttchen Mercedes Benz hadden we ook een vergeetachtige monteur , echter de schade was wat hoger , bij een Mercedes Benz vrachtwagen de ollie eruit gelaten , en vergeten de aftap plug terug te plaatsen , wel weer nieuwe ollie erin echter dat liep dus weer gelijk in de afvoerbak , klant reed weg en ging vlotjes de snelweg op , slechts 5 km en toen plofte het blok , kosten toen fl 23.000,--  :(

Dat noem ik niet vergeetachtig!
Jaren later ging die monteur zeker iets doen in de bouw.....
Muis en de afloop - Centraal Beheer Achmea (2010)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt