Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Codegroen probeert via de rechter wegen weer in de openbaarheid te brengen  (gelezen 32144 keer)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Bedankt.

Ik heb ook een reactie verzonden en die is ook net geplaatst :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Goed werk Jouke. Er zit een mooi onderhandelingspotentiëel in op deze manier...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Bedankt.

Ik heb ook een reactie verzonden en die is ook net geplaatst :)


Haha, ik ook. benieuwd wie als eerste staat. ;D

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Zou je de heer Boschman persoonlijk moeten aanspreken, om een rectificatie vragen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Mijn reactie staat er nog niet bij. ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Ik heb bij de Stentor ook wel eens een nuancerende reactie geplaatst. Nooit verschenen.
Marcel

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 240
Helaas moet de Stichtingcodegroen meedelen dat een bezwaarschrift tegen afsluitingen in de gemeente Goirle (NB) niet ontvankelijk is verklaard. Enkele jaren geleden is het gelukt om dezelfde afsluiting tegen te houden.  Ze weten nu in die gemeente wel wie we zijn en zullen zich in de toekomst nog eens achter de oren krabben, wanneer ze weer plannen hebben om paden af te sluiten. Een zienswijze op een besluit in de gemeente Westerveld is helaas van tafel geveegd. Maar misschien zitten daar nog kansen. Naast Staphorst staat Codegroen nog een Brabantse rijder met raad en daad bij die ten onrechte een proces-verbaal kreeg en daarnaast een preventieve dwangsom opgelegd kreeg.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 240
De Brabantse offroadrijder heeft afgelopen week te horen gekregen dat de gemeente Helmond fout heeft gehandeld in het opleggen van een proces-verbaal en daarbij een preventieve dwangsom van 500-5000 euro per herhaaldelijke overtreding ;D . De gemeente Helmond  probeert echter haar fouten goed te praten :-[ . De conclusie van het hele verhaal is, dat het erg belangrijk is om op de dag van overtreding ter plaatse en in de omgeving diverse foto's te nemen. Niet enkele dagen naderhand. De juridische bijstand verzekering van deze offroadrijder heeft alles afgehandeld. Codegroen heeft samen met de betrokken rijder de rechtsbijstand verzekering voorzien van de nodige wetenswaardigheden omtrent de regelgeving in het buitengebied ;) .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Gefeliciteerd Ad,

Goed werk!

 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
De Brabantse offroadrijder heeft afgelopen week te horen gekregen dat de gemeente Helmond fout heeft gehandeld in het opleggen van een proces-verbaal en daarbij een preventieve dwangsom van 500-5000 euro per herhaaldelijke overtreding ;D . De gemeente Helmond  probeert echter haar fouten goed te praten :-[ . De conclusie van het hele verhaal is, dat het erg belangrijk is om op de dag van overtreding ter plaatse en in de omgeving diverse foto's te nemen. Niet enkele dagen naderhand. De juridische bijstand verzekering van deze offroadrijder heeft alles afgehandeld. Codegroen heeft samen met de betrokken rijder de rechtsbijstand verzekering voorzien van de nodige wetenswaardigheden omtrent de regelgeving in het buitengebied ;) .

Nu ben ik ook wel benieuwd naar de feiten achter dit verhaal!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Ik ben ook benieuwd Ad!

Smartphone mee als je off-road gaat, GPS aanzetten en foto's maken voor de rechtbank!!

Helmcamera aanlaten en hopen dat je onheus bejegend wordt, bij grove overtredingen/agressie lik-op-stuk, direct bij werkgever intrekken opsporingsbevoegdheid aanvragen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Top Ad! Goed om te horen!


Gr. Johan.

Post Merge: 11-12-2011, 18:35
Ik ben ook benieuwd Ad!

Smartphone mee als je off-road gaat, GPS aanzetten en foto's maken voor de rechtbank!!

Helmcamera aanlaten en hopen dat je onheus bejegend wordt, bij grove overtredingen/agressie lik-op-stuk, direct bij werkgever intrekken opsporingsbevoegdheid aanvragen.

Liever niet denk? ;D


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345

Liever niet denk? ;D


Hangt er een beetje vanaf. Op het moment dat je verdwaald bent én dus per ongeluk op een foute lokatie zit, dan is het wel grappig om vast te leggen dat een BOA zonder verkeersbevoegdheid je aan hield omdat hij/zij dacht dat je te hard reed.

Vervolgens je een bekeuring geeft voor rijden in de berm, een vieze kentekenplaat en nog eentje voor je weet ik veel wat...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Hangt er een beetje vanaf. Op het moment dat je verdwaald bent én dus per ongeluk op een foute lokatie zit, dan is het wel grappig om vast te leggen dat een BOA zonder verkeersbevoegdheid je aan hield omdat hij/zij dacht dat je te hard reed.

Vervolgens je een bekeuring geeft voor rijden in de berm, een vieze kentekenplaat en nog eentje voor je weet ik veel wat...
Ehm..een BOA in domein 2(boswachter) die verkeershandhavend optreed met betrekking op natuurbescherming heeft wel alle bevoegdheden in de Wegenverkeerswet 1994. ;)
Tenzij het een BOA Openbare Ruimte is, die is beperkter.


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 58
Nu ben ik ook wel benieuwd naar de feiten achter dit verhaal!
Die feiten zijn intussen gegroeid tot een redelijk dossier, dankzij de gemeente Helmond.
heel in het kort:
aangehouden door boa op een bospad, zonder bord of slagboom aan het begin ervan.
bekeuring van officier van justitie gekregen en daarna nog (belangrijker) een preventieve dwangsom van de gemeente Helmond van €5000,=!!!.
Dit houd in, elke keer als ik ergens rijd in Helmond waar dat niet toegestaan is en ik wordt gezien, kost me dat €500,=, dit tot een max. van €5000,
Ik voelde me opeens wel een hele zware crimineel.
Dit staat uiteraard in geen enkele verhouding tot de overtreding (kunnen ze iemand die per ongeluk een eenrichtingsweg in rijdt ook wel een preventieve dwangsom opleggen.)
Die preventieve dwangsom heb ik aangevochten, met succes dus.
Verder ook wel wat dingetjes wijzer geworden over (vooruit dan...sommigen) BOA's, gemeenten en ook rechtbijstandsverzekeringen.
Je moet heeeel veel geduld hebben en tijd erin steken, om te krijgen waar je recht op hebt (of beter, om er vanaf te komen).