Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s  (gelezen 2627 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Gepost op: 25-08-2019, 18:36 »
Bij constante snelheid van rond de 90 a 100 km/u houdt de motor wat in en trekt dan weer normaal. Hij doet dat dan voortdurend (hoe heet dat? Pendelen?). Bij doortrekken in toeren houdt hij ook een beetje in.
Carburateur is gereinigd en heeft een revisie setje. Wat zou dat kunnen zijn? Ik ga natuurlijk naar de garage waar het klusje is gedaan.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #1 Gepost op: 25-08-2019, 20:02 »
Marcel, mogen we aannemen dat hij voor de revisie wel 100% reed?

Het kan zijn dat ze met de standaard CV-curburateur het vacuum rubber boven in de carb overgeslagen hebben of niet goed teruggemonteerd hebben.

Ook kan het zijn dat hij nu te veel benzine krijgt, wat je er feitelijk alleen uit kunt krijgen op een rollerbank. Je kunt dit ook ff testen door meer lucht toe te voegen, dus bijvoorbeeld even zonder luchtfilterkastdeurtje te rijden.

Verwijder ook eens de bougie om te zien of die mooi koffiebruin is?

Succes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #2 Gepost op: 25-08-2019, 21:46 »
Toen ik m kocht zat er een niet goed lopende Keihin op en de originele in een doos erbij. Die was lek. De originele is gereviseerd. Daarna liep hij volgens mij goed. Kan het nog rommel in/vanuit de tank zijn?
Ik breng m dinsdag weer even langs.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #3 Gepost op: 26-08-2019, 07:39 »
Klinkt als te arm, hunten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2019, 20:39 »
Ik heb hetzelfde gehad bij een vorige DRZ400S. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij hebben we toen de gasnaald wat hoger gezet. We hebben ook het luchtfilterhuis weer origineel gemaakt (zat een zogenaamde 3x3 mod op) wat niets anders is dan een paar extra gaten in het luchtfilterhuis. Die dus weer dicht gemaakt. Het komt erop neer dat het inderdaad een te arm mengsel was t.g.v. een te grote luchtinlaat. Vooral merkbaar bij veel gasgeven en hogere snelheid.

Post Merge: 26-08-2019, 20:40
Nu ik er weer over nadenk, het had bij ons idd te maken met de te grote luchtinlaat van het filterhuis. Dat komt nogal precies.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2019, 20:54 »
De 3x3 mod is zeer gebruikelijk. Maar er hoort inderdaad wel een grotere sproeier bij.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #6 Gepost op: 28-08-2019, 10:20 »
Beetje "open-deur-verhaal" misschien, maar je kunt niet zomaar het één doen zonder dat dat gevolgen heeft voor het ander.


Andere uitlaat (bocht en/of demper), inlaat (ander filter of snorkel verwijderen), boring (Big-Bore cilinder), slag (andere krukas), distributie (grotere kleppen) of een combinatie van deze zorgt ervoor dat je carb een andere setting nodig heeft. Zoals Nop zegt geeft een dyno uitsluitsel of deze goed is.


Mijn ervaring is dat een FCR de mooiste mod is die je maar kunt doen aan je Soes. Alleen dat al zorgt (mits goed afgesteld natuurlijk) voor een veel soepelere motor. Als je dan ook nog bovenstaande dingen aanpast kan deze carb dat allemaal aan.


Kortom, zet 'm voor een paar tientjes eens op een Dyno en je weet waar je aan toe bent...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #7 Gepost op: 28-08-2019, 10:25 »
Terugmonteren dus die Keihin?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #8 Gepost op: 28-08-2019, 16:06 »
Afgesproken om 'm op de testbank te zetten. Na volgende week. De Keihin blijft nog in de doos. Ik wil eerst dat hij helemaal goed is in de standaard setting. Hij is helemaal standaard incl uitlaat en luchtfilter.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #9 Gepost op: 28-08-2019, 17:07 »
Had ook fcr op de drz.
Maar volgens mij geen gaten in de airbox.
Ik denk ook de grootste onzin die er bestaat.

Heb je bv. Wel eens naar de inlaat snorkel gekeken bij BMW boxers.
Bij mijn r9t meet de opening iets van 45mm rond.
En dat gaatje voorziet 2 grote jetsers van jampotje á650cc van lucht.
En ik heb nog nooit de boxer om lucht horen snakken.

Voor mij beetje in het rijtje racelucht in de banden of
K&N filters die je maar om de 100.000km  hoeft schoon te maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #10 Gepost op: 28-08-2019, 17:25 »
Had ook fcr op de drz.
Maar volgens mij geen gaten in de airbox.
Ik denk ook de grootste onzin die er bestaat.

Heb je bv. Wel eens naar de inlaat snorkel gekeken bij BMW boxers.
Bij mijn r9t meet de opening iets van 45mm rond.
En dat gaatje voorziet 2 grote jetsers van jampotje á650cc van lucht.
En ik heb nog nooit de boxer om lucht horen snakken.

Voor mij beetje in het rijtje racelucht in de banden of
K&N filters die je maar om de 100.000km  hoeft schoon te maken.



Zonder nu meteen te zeggen dat je uit je n....... , maar je zit er nu toch wel een beetje naast:
Een FCR kan natuurlijk een sproeier hebben die hoort bij de originele opening van het luchtfilter van de S. Dan loopt het goed.

Als je een groter gat maakt in het luchtfilterdeksel (3x3 mod) zul je in het algemeen wel degelijk een grotere sproeier nodig hebben. Tenminste als je flink gas geeft. Maar jou kennende zul je dat wel gedaan hebben.
Maar mogelijk had je toch een grotere sproeier in de FCR maar met het luchtfilter van een E: als je daar de snorkel af haalt, heb je al een gat met de afmeting van 3x3 inch. Daar hoeft dus niet in gesneden te worden zoals bij de S.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #11 Gepost op: 28-08-2019, 19:15 »
Klinkt als te arm, hunten.


Dat denk ik ook, en kan zo simpel zijn als de naald een klein stukje omhoog (minder dan een groef, gebruik een dun ringetje onder de clip).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #12 Gepost op: 28-08-2019, 19:18 »
Vandaag bij de garage (Lemstra) werd meteen al vastgesteld dat hij een beetje arm loopt (uitlaat). Dus wat proberen met grotere sproeier, naald iets verstellen. Ik heb wel vertrouwen in deze mensen. Komt wel goed hier.
Marcel

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #13 Gepost op: 28-08-2019, 20:51 »
Vandaag bij de garage (Lemstra) werd meteen al vastgesteld dat hij een beetje arm loopt (uitlaat). Dus wat proberen met grotere sproeier, naald iets verstellen. Ik heb wel vertrouwen in deze mensen. Komt wel goed hier.

Frank weet echt heel veel van motoren ...
maar meer van oude 4cil hondas...
en wel heel aardige vent
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Niet lekker lopen Suzuki drz 400 s
« Reactie #14 Gepost op: 28-08-2019, 21:34 »
Ik zou echt even proberen met wat tape om de luchtinlaat te verkleinen tot wat het origineel is. Kost geen moeite en geeft meteen uitsluitsel.
Dat was bij ons na lang zoeken (naald tig keer verstellen en andere sproeiers) toch de oplossing....