Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?  (gelezen 932 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?
« Gepost op: 06-11-2019, 20:09 »
Een nieuwe 60 serie, met inreach ingebouwd. Maar misschien wel interessanter, een cradle mount met power.

Al in de handen gehad? Is het wat?
Is de houder stevig genoeg?

Voor de normale 66s en st, enkel nog een spons mount, geen idee bv of dat houd aan zon batterij dekseltje..
En USB micro aansluiting, daar heb ik op telefoons bij offroad gebruik geen goede ervaringen mee. De 62/64 met mini USB is al op het randje maar blijft wel aardig heel.

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?
« Reactie #1 Gepost op: 06-11-2019, 20:14 »
Heb je een linkje naar die cradle met power? Kon tot nu toe alleen een universele vinden waardoor hij bij mij voorlopig was afgevallen.
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?
« Reactie #2 Gepost op: 06-11-2019, 20:55 »
Ik heb hem nog niet eens gezien maar een nav met InReach ingebouwd en een cradle gemonteerd op de motor is voor mij meteen al een No Go.

Als je met de motor crasht wil je aan de noodbel trekken... Die zit dus in zijn cradle,  en ik kan er niet bij omdat ik in de kreukels op 1,5 meter of 5 meter lig van mijn motor.

Ik draag mijn InReach altijd op mijn lijf in mijn rugzak en zelfs dat zou als je in de kreukels ligt al een probleem kunnen zijn. Laat staat dat hij op je motor zit.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?
« Reactie #3 Gepost op: 06-11-2019, 22:34 »
dat is ook het punt waar ik aan zit te prakkizeren.
op je rugzak kan je er niet bij met gebroken schouder.
met gebroken schouder kan je wel naar je motor toe.
Zat zelf te denken om hem in een borstzak te stoppen maar daar kan die ook pletten en je ribben rammen.
Ben er nog niet uit wat het wordt.
Of 2 stuks huren bij Peter van Bartang vindt tie vast niet erg ;D ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?
« Reactie #4 Gepost op: 07-11-2019, 07:29 »
Voor de normale 66s en st, enkel nog een spons mount, geen idee bv of dat houd aan zon batterij dekseltje..

Mijn Oregon in fietshouder (dus aan deksel) heeft het uiteindelijk begeven na de Intercontinental Rally. Haakjes die deksel sluiten zijn afgebroken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Iemand al ervaring met de GPSMap 66i?
« Reactie #5 Gepost op: 07-11-2019, 11:30 »
Heb je een linkje naar die cradle met power? Kon tot nu toe alleen een universele vinden waardoor hij bij mij voorlopig was afgevallen.


gewoon op de garmin site hoor: [size=78%]https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/pn/010-12825-00[/size]



Post Merge: 07-11-2019, 11:32
Ik heb hem nog niet eens gezien maar een nav met InReach ingebouwd en een cradle gemonteerd op de motor is voor mij meteen al een No Go.

Als je met de motor crasht wil je aan de noodbel trekken... Die zit dus in zijn cradle,  en ik kan er niet bij omdat ik in de kreukels op 1,5 meter of 5 meter lig van mijn motor.

Ik draag mijn InReach altijd op mijn lijf in mijn rugzak en zelfs dat zou als je in de kreukels ligt al een probleem kunnen zijn. Laat staat dat hij op je motor zit.


Ik denk dat je motor en makkelijker te bereiken, en zekerder is. (stroom, afgescheurde rugzak, kan je rugzak niet meer openen etc.).
De standaard rally montage is ook AAN de motor vast, voorgeschreven en een keuring eis.