Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 104064 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Banden
« Reactie #195 Gepost op: 21-12-2017, 11:32 »
Ik zie wel heel veel meer motoren met 130/80 en weinig met 120/90. wa is dan het voordeel van de 130/80? ik vindt mijn motor nu wel oke rijden, dus twijfel of ik het moet veranderen.


Hebben jullie verder nog een leuk adresje/ webshop waar ik bandenlepels, binnenbandjes etc kan kopen?
Ps ik woon in noord limburg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Banden
« Reactie #196 Gepost op: 21-12-2017, 12:29 »
Bij meer vermogen is een bredere band vaak wel fijn (betere grip door minder pk per cm2 nop), bij een hele lichte motor juist een smallere band (meer druk op de noppen).

Ik haal mijn spullen eigenlijk allemaal bij www.martensmxservice.nl (heeft veel meer dan er op zijn site staat) en www.24mx.nl.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Banden
« Reactie #197 Gepost op: 23-12-2017, 11:23 »
een bredere band geeft meer stabiliteit op de weg en harde zandpaden
een smallere band rijd makkelijker in mul zand en stuurt scherper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Banden
« Reactie #198 Gepost op: 26-12-2017, 09:29 »
Mx-banden.nl in Vlijmen voor al je lepels, binnenbanden, mousses etc.

Bedenk wat je wilt, goed grip of laag onafgeveert gewicht? Als je twijfelt over twee banden en je staat in de winkel, til ze eens beiden op? Een lichtere band zal het terrein ietsje sneller volgen dus betere traktie. Soms pakt het verschil in gewicht best fors uit. Een zwaardere band is wellicht stijver en zal bij een lekke band minder snel omklappen zodat je nog net naar je thuisbasis kunt rijden.

Zelf rijd is zowel met 120 als met 130. Op erg modderige ritten plan ik liefst een 120 met hogere nopoen terwijl op een MS met veel zand liever een 130 met lagere noppen. Maar aan de andere kant, als ik een 120 zoek maar er is uitsluitend 130 op voorraad dan is het mooi pech! Schaf ik aan wat er ligt. Je kunt een  dure topband monteren en een foutje maken met de bandendruk en het voelt evengoed waardeloos!

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #199 Gepost op: 26-12-2017, 13:06 »
Vlijmen of niet.
Oponeo wint toch 99x qua prijs.
En gratis thuis op de deurmat.
En of de mousse nu overeen komt met 0.8bar of 0.82 ik merk het niet.
Zou lkr zijn.
Rij je net leuk warmt je band op en loopt dus je bandenspanning ook op.
Dan kan je wel inpakken en naar huis.
Vragen ze thuis ben je alweer terug???????
Ja schat m.n banden werden te warm.
Ze slaat een arm om je heen. En zegt schat ik begrijp het die rotbanden ook altijd.

Ik rij meestal met mousses.
Als ik met lucht rij en ik denk dat ik te weinig grip heb.
Laat ik er wat lucht uit.
Krap wat aan m.n kont kijk eens in het rond.
Druk eens stoer met m.n duim op de band.
En bestijg m.n stalen ros weer.
En dan meestal binnen een minuut komt die grijns weer in m.n helm op m.n bolle kop.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Banden
« Reactie #200 Gepost op: 18-03-2018, 10:44 »
Metzeler (/Pirelli) heeft nu ook een DOT band met volledige nop: MC360. 2 versies voor zachte en harde ondergrond. Ik denk dat de zachte m'n volgende achterband wordt, voor offroad ritten. In plaats van de AC10 of Trakmaster. Wel een tientje duurder.


Filmpje met verklaring van de verschillen tussen de zache en harde op: https://www.dirtrider.com/metzeler-launches-dot-approved-motocross-tire

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #201 Gepost op: 18-03-2018, 21:03 »
Ziet er intresant uit, AC10 sleet bij mij wel heel hard met mn 2 laatste achterbanden.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: Banden
« Reactie #202 Gepost op: 20-03-2018, 17:10 »
Geen aandelen, zag deze net voorbij komen op enduro.nl


http://www.butzner.de/motocross.html


Groet Maarten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #203 Gepost op: 17-04-2018, 19:49 »


Nieuw rubber waaronder de Metzeler MC360 mid-soft, ziet er goed uit.

Voorband lijkt sterk op mn oud favoriet de Michelin competition IV [ kon de MC360 niet vinden in 90/90 dus 80/100-21 besteld]



Hier de K760 [17"] , MC360 [120-18"] en AC10 [120-18] op een rij [zijn alle 3 DOT goedgekeurd]


DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #204 Gepost op: 21-04-2018, 22:11 »
Hoogte verschil , 19" of gezichtsbedrog??
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #205 Gepost op: 22-04-2018, 21:54 »
De MC360 is hoger want 120/100 - 18 en de AC10 is 120/90-18 en al gemonteerd geweest en 1000km op 0.8 bar gereden.
Maar denk dat de MC360 in verhouding wat hoger uit komt dan je verwacht.

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #206 Gepost op: 04-05-2018, 18:02 »
THX duidelijk.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Banden
« Reactie #207 Gepost op: 17-01-2019, 12:11 »
mitas 07 zijn er in 2 varianten


Mitas E-07+150/70B18 TL 70T Achterwiel M+S keurmerk Rubbermengsel Dakar gelb


en zonder toevoeging, rubbermengsel dakar gelb
wat is het verschil
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Banden
« Reactie #208 Gepost op: 17-01-2019, 12:35 »
mitas 07 zijn er in 2 varianten


Mitas E-07+150/70B18 TL 70T Achterwiel M+S keurmerk Rubbermengsel Dakar gelb
en zonder toevoeging, rubbermengsel dakar gelb
wat is het verschil



It is also available in the Dakar version (marked yellow stripe) – a durable and stronger tire suitable for higher loads, longer adventure trips and extreme conditions.


bron: http://www.mitas-moto.com/en/mitas-moto/products/motorcycle--trail--tires/e-07

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Banden
« Reactie #209 Gepost op: 17-01-2019, 14:57 »
Voor mijn geen Dakar uitvoering meer van Mitas. Die wangen van dingen zijn knal stug, zo is hij gemaakt maar ehmm.., succes met bandje plakken als je onderweg bent.  :-[
Je red het wel, maar met een normale uitvoering gaat het toch makkelijker. ;)