Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 800GS  (gelezen 4312 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 800GS
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2008, 12:06 »
Ik weet nix van BMW's, maar jongens toch, geen ruzie maken. Zelfs bij BMW zul je de vering toch wel naar eigen inzicht kunnen (laten) afstellen? Reiger kan dat zelfs voor een DRZ (en die vering is pas echt ruk!)  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: 800GS
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2008, 13:23 »
Is dit Oossie dan?
Of dit (geen letsel)  ;D


Als 'ie achteraf geen letsel had kan het Oossie niet zijn...


GJ
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: 800GS
« Reactie #32 Gepost op: 16-04-2008, 13:29 »
 ;D ;D ;D :-X ;) :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: 800GS
« Reactie #33 Gepost op: 17-04-2008, 09:02 »
Wel een gemiste kans idd van BMW dat ze niet die gasveer onder de F800 hebben gezet :P  :-X

Maar als Pierre Karsmakers BDM voor de Hero's Legend vraagt de Wilbers er weer onderuit te schroeven en de luchtveer terug te plaatsen dan is dat ding zeker niet 'ruk', my 2 cents

Ik zal binnenkort die F800GS eens testen, niet dat ik 'm waarschijnlijk koop omdat ik nu een 1100GS heb staan die bijna naar de zin is.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: 800GS
« Reactie #34 Gepost op: 17-04-2008, 12:29 »
Maar als Pierre Karsmakers BDM voor de Hero's Legend vraagt de Wilbers er weer onderuit te schroeven en de luchtveer terug te plaatsen dan is dat ding zeker niet 'ruk', my 2 cents

Daar zat ik ook aan te denken. Als er onenigheid is over iets lees en luister ik altijd liever naar mensen waarvan ik denk dat zij iets grondig en in de voor mij belangrijke situaties hebben kunnen testen. Oossie zal zijn mening ook wel met een grondige test kunnen onderbouwen, maar voorlopig hou ik het bij de meningen van oa Max die 'm al heeft kunnen testen in Spanje en andere mensen die ik dan wel niet persoonlijk ken zoals Pierre maar wel een redelijke ervaring kunnen neerzetten.

Ik heb er voorlopig nog maar 1500 km mee gereden , waarvan 2 dagen in Ronse offroad gereden en wat op mijn woonwerk route door het bos heb uitgeprobeerd, maar zal pas een mening kunnen vormen als ik terug ben van een weekje portugal en de OER....

En nu weer terug naar de 800GS  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: 800GS
« Reactie #35 Gepost op: 03-05-2008, 09:31 »
Met vering is het "horses for courses" of tewel, geschiktheid van vering (cq de afstelling ervan) is afhankelijk van wat je ermee gaat doen.
Luchtvering is voor het rijden van motocross parcours (met heel veel knippen per 100 meter) minder geschikt, de unit warmt zich dan snel op en wordt daardoor springerig. Voor het rijden van een rally zoals Heroes Legend, Alto turia, Tuareg etc ligt dat heel anders. De luchtvering is excellent in het opvangen van harde klappen, biedt de rijder buitengewoon veel comfort en zorgt voor veel grip. Onderschat het comfort aspect niet, wanneer je 12 uur per dag (en dat twee weken lang) op je motor moet staan, begint dat zwaar mee te tellen. Omdat luchtvering veel beter aanspreekt op kleine hobbeltjes (unit is prakltisch wrijvingsllos itt hydraulische schokbreker) is er ook sprake van beduidend betere tractie (grip).
Ondanks dat de Wilbers schokbreker op onze G650X fietsen in de HL gewoon goed functioneerden, gaven Pierre en Harrie (de nr 1) na enkele dagen toch de voorkeur aan de originele luchtschokbreker vanwege bovengenoemde argumenten.
Pierre was in 2007 al overtuigd geraakt van de luchtvering toen hij op onze HP2 enduro aan de HL meedeed en derde werd.

Momenteel werken we al weer aan de fietsen voor de Heroes Legend 2009. Dat wordt waarschijnlijk de F 800 GS, we onderzoeken of het mogelijk is daar ook luchtvering op te zetten.