Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TKA: KTM 525 EXC  (gelezen 1201 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
TKA: KTM 525 EXC
« Gepost op: 23-04-2019, 13:06 »
Omdat ik weer een GS ga kopen:

Te koop aangeboden:

Een KTM 525 EXC uit 2005, origineel nederlands geleverd en met kenteken.

Sinds halverwege 2016 in bezit en eigenlijk niet al te veel gebruikt; hij staat inmiddels dan ook alweer anderhalf jaar stil..

De teller staat nu op ongeveer 590 uur en hij start en loopt uitstekend. De laatste ritjes die ik ermee gedaan heb ik eind 2016 een rondje Markelo met Appie Wagenaar en begin 2017 een dagje Bilstain.
Sindsdien staat hij stil in een verwarmd schuurtje en is hij er afgelopen weekend na een lange winterslaap weer uitgekomen; nagelopen, o.a. klepspeling en andere basale dingen gechecked, verse benzine erin en hij start weer keurig op de electrostarter.

Door de vorige eigenaar is eind 2014 is bij 520 uur op de teller het blokje gereviseerd bij AB Motoren in Leiderdrop volledig gereviseerd (toen ik hem kocht hebben ze dat telefonisch bevestigd, heb er geen bon van):
-> Cilinder gehoond + nieuwe zuiger.
-> Drijfstang en bikend lagers vervangen.
-> Alle lagers in het blok zijn vervangen en voor de rest is alles nagekeken.
-> Schakelvork en tandwielen vervangen
-> Frame/wielen gereviseerd waar nodig, o.a. remmerij aangepakt en lagers vervangen.
De vering is in 2015 door Toine van Dijk onder handen genomen en ingesteld op 100KG, de originele onderdelen krijg je erbij.

Wat moet er gebeuren? Mweh, niet zoveel; misschien de carb reinigen en verse dempingswol in de uitlaat kan hij ook wel gebruiken. Maar dat laat ik aan de volgende eigenaar.

Alle onderdelen die ik nog heb liggen krijg je er ook bij; o.a. nieuwe binnenbandjes, ketting/tandwielen set, extra rem en koppelingshendels en een lading lucht en oliefilters. Los krijg je er ook knipperlichten en een spiegeltje bij. En natuurlijk een Haynes werkplaats handboek.

Kortom: Een goed gebruikte, maar ook prima onderhouden KTM 525 EXC met kenteken.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: TKA: KTM 525 EXC
« Reactie #1 Gepost op: 15-06-2019, 15:51 »
Topic mag dicht, fiets blijft! GS komt er voorlopig toch maar niet.

Wat er wel is gekomen is een PW 50 voor mn zoontje en voor ons beide een cross licentie wat direct verklaart waarom ik hem ga houden :)