Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 690 Goodies Time  (gelezen 33006 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
690 Goodies Time
« Gepost op: 16-05-2014, 13:24 »
Zo, Goodies time is aangebroken, gadgetes en noodzakelijk kwaad;
  • Rally Dash voor de roadbookritjes
  • Rally Dash knoppen zooi
  • Rally Dash Power box om de spanning rond te strooien, beter dan allemaal losse draden naar achteren trekken
  • Foam Grips
  • Adventure Spec Bash plate, is incl rempomp bescherming
  • Adventure Spec Case savers om gaten in het blok te voorkomen
  • Rally-raid UK radiator bescherming
  • MD Roadbook van de plank (roadbook uit 2005 zit er nog in, tijd geleden dus dat ik zoiets gereden heb  :-\
  • Roadbookdrager
  • niet op de foto, staat nog in nabestelling: Scott Mounting plate en toren voor de stuurdemper
  • Rally Dash voedingskabels voor de gps en extra stroompunten (autostekker/usb)/li]

    Komend weekend is er goed weer voorspelt dus we gaan lekker rustig aan alles opbouwen en vastlakken, ik zal tussendoor proberen af en toe een update in de lucht te gooien.


Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2014, 15:28 »
vind ik leuk!

word het een ''project''? anders kan die ook mooi in een andere sectie ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2014, 15:37 »
Project is een groot woord, hoewel, zo'n motor is natuurlijk altijd een project  :P

Laskwaliteiten van KTM zijn nou niet om naar huis te schrijven. Mede hierdoor zijn de tank bout setjes door derden ontwikkeld, de lasen braken af en er kwam beweging in de tankophanging.


Vervelend als je niet het juiste (veel te groot voor een standaard Torx setje) bitje kan vinden en de zooi toch best wel vast zit met Loctite en dus maar op een alternatieve wijze los gemaakt:


Bovenste bouten zitten er in, nu de onderste. Voor het sleutelgemak de tank maar even omgeklapt.


En nu op naar de radiator bescherming....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #3 Gepost op: 16-05-2014, 17:11 »
We willen meer zien, dus dat is altijd leuk! Is ook wel een type motor waar veel mensen in geintreseerd zijn natuurlijk. Wat mij betreft mag die bij de projecten ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #4 Gepost op: 16-05-2014, 18:05 »

Citaat
  • Rally Dash Power box om de spanning rond te strooien, beter dan allemaal losse draden naar achteren trekken
  • Foam Grips
  • MD Roadbook van de plank (roadbook uit 2005 zit er nog in, tijd geleden dus dat ik zoiets gereden heb 
  • niet op de foto, staat nog in nabestelling: Scott Mounting plate en toren voor de stuurdemper
Dit dreigt relevant te worden Ferd  :D
[/list]
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #5 Gepost op: 16-05-2014, 19:24 »
Zo, de radiatorbescherming zit er ook op, en meten de boutjes maar even Thumper proef vast gezet ;) Originele radiatorbescherming past ook goed, op de beugels zitten draadeinden om hem weer vast te zetten dus de ty-rips kunnen achterwege blijven. Enige modificatie hieraan was de bovenkant van de bescherming, daar heb ik bij de beugels een centimeter vanaf geknipt.


De claxon zat een beetje lullig tegen de rvs beugel aan, onder spanning natuurlijk. Dus een gaatje in de claxonbeugel gemaakt en 90 graden gedraaid. Ding blijft herrie maken dus voldoe ik gewoon aan de regeltjes....


En nu maar aan het stuur begonnen. Knoppenwinkel erop, de roadbookhouder, spanning aanleggen etc. Eerste dilemma ben ik al tegen aan gelopen, de originele knipperlichtbediening. Waar moet ik die zooi laten? Is er en mooi smal alternatief voorhanden? Of misschien aan de rechterkant plaatsen.... Morgen maar eens verder kijken.

De knopjes van de Rally Dash bediening zijn trouwens wel heel erg fijn, heel anders dan een hele oude ICO.

Kon het toch niet laten om de Rally Dash zelf ook even aan te sluiten. Ziet er toch wel gelikt en heel erg duidelijk uit.


Ik ben in de aankooplijst trouwens nog de Offroad Dongel vergeten te zetten, die is als het goed is onderweg.
Hier als geheugensteun nog even de handleiding zoals een ADV-rider het heeft uitgepuzzeld, de originele handleiding laat behoorlijk te wensen over:
Citaat
well, i believe i have unlocked the mysteries of the offroad abs dongle for the 690 after reading a link posted in here for instructions and then a little testing outside on the bike.

as previously posted, there is a perfect spot to slip the rubber over to mount the dongle located under the ecu - just pull it up and out of the way and you will see a plastic piece it can slide onto.

as far as the different abs modes, this is what i've found:
you can never have access to all three modes while the bike is running. there are basically two "base" settings - one that ha both front and rear abs and one that has front only. from that "base" setting, you can then hold the abs button and turn the abs that is functioning completely off.

in order to get into the different base settings you simply have the "emergency off" button in a different posssition when you turn the keyed ignition.

so, in order to have full abs (function rear wheel abs) - have the emergency swiitch in the "off" position when you turn the keyed ignition on. when you turn the keyed ignition on with the emergency switch in the off position, the base setting is now "road abs" - or both front and rear abs. then when you hold the abs button on the dash board, it disables both front and rear abs. there is no way to get into off road abs without turning the keyed ignition off from this point.

in order to go into offroad abs as the base setting, have the emergency switch set to "on" position when you turn the keyed ignition. now the base setting is the offroad abs mode, or front only abs. from there holding the abs button will disable the front wheel abs, and then holding it again will turn the front wheel abs back on. there is no way to get the rear wheel abs functioning, without turning off the keyed ignitions, setting the emergency switch to off, and then turning the keyed ignition back on.

hope this rambling makes sense. for me, i don't like the sensitivity of the rear abs, so i'll always use the offroad abs mode. which means i need to always have the emergency shutoff switch in the "off" position when i turn the keyed ignition on.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #6 Gepost op: 16-05-2014, 19:31 »
Daar wordt je motor zwaarder en je portemonee lichter van 8)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #7 Gepost op: 16-05-2014, 20:23 »
Best ingewikkeld zo Ferd, is tevens een soort alcohol slot? Met een slok op kom je daar niet uit! ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #8 Gepost op: 16-05-2014, 20:29 »
Knoppenwinkel erop, de roadbookhouder, spanning aanleggen etc. Eerste dilemma ben ik al tegen aan gelopen, de originele knipperlichtbediening. Waar moet ik die zooi laten? Is er en mooi smal alternatief voorhanden? Of misschien aan de rechterkant plaatsen.... Morgen maar eens verder kijken.


Knoppen van CEV, ook met knipperlichten. Als je het goede model hebt kloppen zelfs de stekkers.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2014, 11:51 »
Maar die zal niet veel smaller zijn, wel?


Mooi spulleboeltje, Ferd!
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2014, 13:41 »
De kleine aanpassing aan de standaard radiatorbescherming:


De case savers zijn geplakt, nu nog even drogen:

De Duct-tape is uiteraard tijdelijk  ;)

Nu verder aan de navigatie opbouw, eerst maar eens spanning aanleggen, blijft lastig om daar een logisch plekje voor te vinden, enginszinds makkelijk bereikbaar voor op en afbouw van de navigatiezooi, maar ook zo weggewerkt dat de "permanente voedingsbehoeftigen" stabiel bevestigd zitten:

De printkwaliteit van de RallyDash sticker mag wel wat beter, met remmenreiniger is die zo weg  :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2014, 14:09 »
Als licht switch heb ik deze gevonden, 2,9 cm breed ipv van de originele 4,3cm:


http://www.ebay.com/itm/Switch-Light-Turn-Signal-Dual-Sport-Left-Motorcycle-KTM-exe-/251524111461?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3a90015c65&vxp=mtr

Nu nog even in Europa een leverancier vinden die tegen normale verzendkosten dat ding op de post wil gooien.

Of deze, uit China via Amazon, voor wel 3,09 pond:
http://www.amazon.co.uk/Handlebars-Motorcycle-Switch-Light-Signal/dp/B00EYTSU4G/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1400329035&sr=8-2&keywords=light+switch+turn+signal#productDetails


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #13 Gepost op: 17-05-2014, 18:08 »
Volgend punt van overpeinzingen......


Zou dit te hoog worden voor zittend rijden?? Zit al ff te zoeken naar voorbeeldfoto's maar ben er voorlopig nog niet uit. Ruitje wil ik eigenlijk niet verwijderen, daar moet de koplamp voor los en dat is nou niet het best passend systeem op de motor maar als die eraf zou zij kan het roadbook verder naar voren kantelen en zakken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #14 Gepost op: 17-05-2014, 20:38 »
Ik heb roadbookhouder vergelijkbaar gemonteerd, maar dan zonder het ruitje. Omdat je hem dan verder naar voren en beneden kunt draaien wordt hij prima te lezen, zowel staand als zittend. Ruitje voegt volgens mij nu toch weinig toe met zo'n roadbookhouder erboven....