Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aansluiten IMO-100R  (gelezen 13374 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2006, 22:16 »
Gezien het feit dat de post van 16-1-2006 is, mag Roos concluderen dat ze een nieuwe heeft, dunkt me

Ut ding komt van Arjan Brouwer. Veel kans op ouwe meuk dus :-X
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2006, 22:44 »
Yep, GJ, maar ik bedoelde dat de post op het TT forum (van 16-1-2006) gaat het om het feit dat de nieuwe IMO 100R geen contrastknop meer heeft. Het lijkt er op dat Arjan dit keer geen meuk heeft verkocht  :-X

Roos: aansluiten en gassen voor meer contrast  ::) ;D

BTW: TT doet over het algemeen niet zo moeilijk met service ten aanzien van IMO's
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2006, 00:33 »
Oh en ehhhh, als hij het bij jou niet goed genoeg doet weet ik in Lisse nog wel een IMO-loze motor te staan  8)

Nee hoor, ik heb m'n IMO al weer terug  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #33 Gepost op: 11-02-2006, 16:44 »
joepieee, blond zijn heeft dus soms zijn voordelen  ;D

Al voor jullie racties, vanmorgen het ding gewoon aangesloten, nog even magneetje goed vastplakken en ja hoor na 2 meter al prima zicht  ;D en de teller loopt zelfs synchroon met de suzi teller.

Ook leuk te weten dat ik dus een nieuwe versie heb, nu nog de afstandsbediening.
Iemand nog redenen waarom dat goedkope dingetje van 40 euro niet zou voldoen?

Helaas Ferd, ik was niet van plan er afstand van te doen  :P :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #34 Gepost op: 11-02-2006, 18:33 »
Gefeliciteerd Roos! En die AB: tja, tot noch toe heb ik niet veel het corrigeren van hoofdafstand gebruikt. Wellicht komt dat nog. Als je er prima mee kan nullen dan zou ik zeggen: waarom niet dat ding van 40euro.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2006, 20:25 »
Ik heb zo'n lekker luxe TT 7functie-fernbedienung maar heb die totaalafstandcorrectie knoppen nog nooit moedwillig gebruikt. Wel per ongeluk waarschijnlijk wat van de totaalafstand afgehaald omdat ik op de verkeerde knop drukte om te nullen. Het gaat al wel beter dan met de 1100GS waar een 5functie-exemplaar op zat. Daar had je nog meer van dezelfde knoppies...nog meer kans op misdrukken  :-\

Ik zou voor dat goedkope ding gaan als je een wat beperkter banksaldo hebt
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2006, 12:37 »
Bij de rally gebruik je juist de totaalafstand correctie.

Ik was ook een overtuigd "nullend" rijder hier. Maar op die lange afstanden vond ik het juist lekkerder op totaal te rijden.
- de totalen staan groot in het roadbook
- de afstanden zijn groter waardoor het voordeel van het ook nog zelf weten of de tussenafstand 200 of 800m is niet meer van belang is (zeg maar wel of niet nog flink weggassen)
- bij het toch op nullen rijden heb ik me daar 1 keer in plaatje vergist en ben ik 6 ipv 4 km verderop naar de volgende situatie gaan zoeken. dat kan eigenlijk niet gebeuren bij totaalstand rijden.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2006, 12:46 »
Precies, je weet altijd bij welk plaatje je bent...zo ik in NL ook graag willen
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #38 Gepost op: 21-02-2006, 21:44 »
Oke volgende vraag, ik heb nl toch zo'n TT ring met 5 knoppen op de kop kunnen tikken......

Nu zorgt 1 knop ervoor dat ie het ene motortje (vooruit) van het TT roadbook aanstuurt en de andere knop het andere motortje (achteruit).
Hoe kan ik dat nou ombouwen dat die 2 knoppen dat ene motortje van het MD roadbook vooruit en achteruit laten draaien?
Dus wisselstroom ? ::)

Ik heb een stekkertje met 3 draden op volgorde: rood, groen, blauw.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2006, 22:03 »
Je bedoelt ompolen ;) Wisselstroom zal het motorje van de MD al snel in rook laten opgaan  :-X

Hmm, ik denk dat je minimaal een relais nodig hebt om dat juist om te polen. Mail Dabit van het GS-forum eens en leg het probleem uit. Hij is erg handig met dit soort dingen.

Edit: ik ga kijken of ik het schemaatje duidelijk kan maken, maar zover ik kan nagaan kan je het met één dubbelpolig relais doen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2006, 07:37 »
Hoe kan ik dat nou ombouwen dat die 2 knoppen dat ene motortje van het MD roadbook vooruit en achteruit laten draaien?

Heb je niet zo'n flipschakelaar voor je MD-roadbook?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2006, 07:50 »

Al voor jullie racties, vanmorgen het ding gewoon aangesloten, nog even magneetje goed vastplakken en ja hoor na 2 meter al prima zicht  ;D en de teller loopt zelfs synchroon met de suzi teller.


Roos,

Kan het zijn dat jij afgelopen vrijdag met je blauwe machine geparkeerd stond voor de Motorbeurs Utrecht?

Indien ja, er zijn mensen die je motor gezien hebben en er bij stonden te kwijlen en mij spontaan opbelden 8)

Toen ik ze vertelde dat er een jong blond ding op reed stonden ze helemaal versteld!!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2006, 08:10 »
Yep, dat was ik, donderdag en vrijdag even geweest. :)

Flip schaklelaar heb ik zelf gebouwd, werkt op zicht prima, maar kon deze voordelig kopen en ik weet dat er mensen zijn die het op de MD toegepast hebben, dus het kan wel. Ik heb Dabit ook aangeschreven.
Montagemogelijkheden gaf de doorslag. die schakelaar zat al niet optimaal en waar moest ik nou dat 3 knops ding weer kwijt, tussen ook nog eens die originele armaturen waar je knipperlicht en groot licht schakelaar op zitten. Zo'n ring is toch wel alles in 1 smalle schijf en gebruikersvriendelijk (als het er eenmaal op zit)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2006, 12:51 »
Bij mij bedient het het lekkerst met een beetje ruimte tussen handvat en knoppenring. Misschien moet je originele bediening gewoon d'r af ... (of ergens in het midden van je stuur monteren.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Aansluiten IMO-100R
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2006, 15:06 »
Ik wou 'm tussen handvat en orig bediening zetten, met mijn kleinere handjes hopelijk ver genoeg, anders schuif ik de boel nog wel verder door. orig bediening moet wel blijven voor groot licht.