Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Extra olie + koeler op EXC  (gelezen 5635 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #15 Gepost op: 26-12-2005, 14:39 »
Kan je ook verklappen dat oliewisselen tijdens een rallye geen pretje is...Alles wat je vooraf kunt voorkomen aan extra werk tijdens de rallye is meegenomen!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #16 Gepost op: 26-12-2005, 15:37 »
Olie en filters is inderdaad een snel klusje. Tis trowuens 1,2 liter ;-) Je moet alleen wel opvangbak etc. meenemen. Tijdens de Alto Turia is één keer verversen genoeg. In Afrika zit je er niet op te wachten maar het alternatief heeft Corné genoeg ervaring mee. En ik met de R 80 GS Rallye ook.

Het product wordt vooral verkocht op koeling, niet op langere inerval. En koeling zijn betere alternatieven. Ik vind hem te kwestbaar.

@ Meindert, jij gaat de 18/20 liter tank ombouw doen? Waar heb je het bevestigingsmateriaal en zadel ombouw vandaan?

Ik heb straks een 8,5 een 13 en een 20 liter tank. Bij die laatste moet één en ander omgebouwd worden.

- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #17 Gepost op: 26-12-2005, 16:26 »
idd olie wisselen is zo gebeurd op een EXC, opluchten hoeft niet en de filters kunnen gewoon blijven zitten... dacht zelf om na 3 dagen Tuareg dit te doen, maar dat hangt ook af van het aantal gereden km's... volgens het boekje is het om de 15uur (+/- 750km) en dat zal wel aan de conversatieve kant zitten...

@ Erik, ik heb een 18L Lc4 tank uit 1997, bevestigings materiaal komt gedeeltelijk van sommer (de rollen), de rest van de bevestiging is maatwerk. ik ga vermoedelijk van het lc4- en exc zadel 1 maken.... Voor een 20L tank zul je waarschijnlijk dezelfde trucen moeten uithalen, hoewel er kant-en-klaar bevestigings/zadel beschikbaar is $$$

http://www.ktm-mittermaier.de/20exc.html
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #18 Gepost op: 26-12-2005, 16:46 »
idd olie wisselen is zo gebeurd op een EXC, opluchten hoeft niet en de filters kunnen gewoon blijven zitten... dacht zelf om na 3 dagen Tuareg dit te doen, maar dat hangt ook af van het aantal gereden km's... volgens het boekje is het om de 15uur (+/- 750km) en dat zal wel aan de conversatieve kant zitten...

@ Erik, ik heb een 18L Lc4 tank uit 1997, bevestigings materiaal komt gedeeltelijk van sommer (de rollen), de rest van de bevestiging is maatwerk. ik ga vermoedelijk van het lc4- en exc zadel 1 maken.... Voor een 20L tank zul je waarschijnlijk dezelfde trucen moeten uithalen, hoewel er kant-en-klaar bevestigings/zadel beschikbaar is $$$

http://www.ktm-mittermaier.de/20exc.html

Waarom al dat moeilijke ombouwen? Sommer heeft voor € 389,00 een 24 liter tank die zo past op een EXC vanaf 2004. Bij de eerdere jaren hoef je alleen een andere buddy te monteren. Nou ja.. natuurlijk wel duur als je het vergelijkt met tweedehands via ebay ofzo



Zie : http://ktm-sommer.de/SP_PDF_06/26_RALLYE_213_217.pdf
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #19 Gepost op: 26-12-2005, 17:30 »
Ik heb ooit bij Sommer eens gevraagd. De tank bevestigen is een makkie. Daar zijn een paar setjes voor. Het zadel is het lastigste.

D'r is er nog één die dit soort werk doet. Ben verdorie de naam kwijt, begon met een F  :(  Prijzen allemaal in dezelfde richting.

- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #20 Gepost op: 27-12-2005, 08:34 »
Waarom al dat moeilijke ombouwen? Sommer heeft voor € 389,00 een 24 liter tank die zo past op een EXC vanaf 2004. Bij de eerdere jaren hoef je alleen een andere buddy te monteren. Nou ja.. natuurlijk wel duur als je het vergelijkt met tweedehands via ebay ofzo


Zie : http://ktm-sommer.de/SP_PDF_06/26_RALLYE_213_217.pdf



Tuurlijk kan je ook de 24L of 30L zo uit het rek halen, maar ik vind deze tanks nogal lomp. 18l lijkt mij ideaal, de kick zit het um ook in het "lets fabricate!" - idd, teveel occ shoppers gekeken...  ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #21 Gepost op: 01-01-2006, 15:22 »
Waarom al dat moeilijke ombouwen? Sommer heeft voor € 389,00 een 24 liter tank die zo past op een EXC vanaf 2004.

Die tank past niet 'zomaar'. Als je over de schrik heen bent van de afschuwelijke oranje kleur, die ook totaal vloekt bij het (ook al lelijke) oranje van KTM, dan kom je er achter dat de tank niet helemaal "af" is.
Hij wordt geleverd met 1 kleine benzinekraan (dezelfde als bij een 640 Adventure aan de rechterzijde). Die kraan moet je rechts monteren omdat daar een standaard kraan tegen de uitlaat aan komt. Een standaard EXC kraan zou je wel links kunnen monteren.
De bijgeleverde benzineslang past niet op het aansluitpijpje van de carburateur.
De beugel afsteuning naar het frame moet aan beide zijden een stuk weggeveild worden omdat je anders niet bij de bovenste boutjes van de carterplaat bevestiging kan komen.
Verder is het aan te bevelen om de standaard tanksteunen aan het frame (bij een EXC) extra bij te kopen om deze te bevestigen aan de radiateurs (zijkant).
De opening tussen tank en radiateur opvullen met een foamstrip (van een LC4) en aan de bovenzijde van de radiateurs loopt de tank nauwelijks vrij. Dit is op te lossen met rubber.
Vooraanzicht en zijaanzicht is ok, maar als ik op de EXC zit dan doet de tank me denken aan m'n BMW R100 GSPD, Wat een joekel...... ::) Voordeel is wel dat je geen benzinepomp nodig hebt, dit i.t.t. een 28l tank van een Adventure, en de standaard EXC buddy past er zo op. Verder voordeel is dat je het benzine niveau door de tank heen kan zien bij een beetje schudden 8).
Naar mijn mening is deze tank of een kleinere 18l LC4 tank, met de nodige aanpassingen voor dit type, de beste keuze voor een EXC (ieder moet natuurlijk zijn eigen voor en nadelen afwegen) ombouw naar Rallye-Raid
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Extra olie + koeler op EXC
« Reactie #22 Gepost op: 01-01-2006, 18:36 »
Klinkt als een ervaren ombouwer ...  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)