Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: nieuwe Ossa enduro 300?!  (gelezen 1345 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
nieuwe Ossa enduro 300?!
« Gepost op: 06-03-2011, 11:03 »
"In de wandelgangen" vernam ik dat het spaanse Ossa binnenkort een nieuwe high tech 300 cc 2 takt enduro lanceert. Weet iemand hier al meer over.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: nieuwe Ossa enduro 300?!
« Reactie #1 Gepost op: 06-03-2011, 14:41 »
Op de motorbeurs stond de trial Ossa 280. Injectie, uitlaat aan de achterkant, tank waar meestal de radiateur zit.

Een van de mannen die erbij hoorde had het wel over een enduro, maar wist ook nog niet hoe wat en wanneer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: nieuwe Ossa enduro 300?!
« Reactie #2 Gepost op: 06-03-2011, 16:10 »
Even deze vraag op het GS-forum gezet waar iemand zit die voor Ossa werkt.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?p=677443#677443
Post Merge: [time]zo 06 mrt 2011 16:52:38 GMT-1[/time][/color][/size][/color][/size]
Uit betrouwbare bron ( ::) ) vernomen: Ja.

Vertaling van een interview met de grote baas van Ossa (uit augustus 2010!):

Vertaling van het Spaans in het Nederlands
De terugkeer van het Spaanse merk van klavertje vier zal niet worden beperkt tot een enkele eenheden van haar innovatieve trial bike. Nee Ossa Factory in dit nieuwe fase, ambitieuze en zelfverzekerde steekproef ook de aanval van de markt voor enduro. Wanneer? De volgende lente.

Solo Moto: Nauwelijks een paar maanden geleden, je jezelf we bevestigd dat de productie deadlines werden gehaald. Is het nog steeds zo?
Joan GURT: We hebben alles klaar om te beginnen met het produceren op 1 september. We hopen voor het optimaliseren van de werking van de injectie, die werken aan Kokusan, maar uit Japan hebben ons verteld dat in ongeveer 20 dagen en we zullen. Als we dat niet elke industriƫle, 1 september gaan produceren. Kijk naar die tijd sprak ik op 1 augustus, en nu ik zeg 1 september. We zijn zo voorbij, het werken op zaterdag en zondag, om deadlines te halen. Wij zijn bereid, en vandaag kunnen we niet denken dat iedereen gaat mislukken.

SM: Dus wanneer zal de fiets te koop?
JG: In september wordt verwacht dat de eerste 200 eenheden produceren, dus ik cijfer dat uit de 15e en zal worden in een dealerschap.

SM: De eerste productie is al verkocht aan verschillende importeurs en distributeurs. Welk deel van het verblijf in Spanje en hoe het de rest toegewezen?
JG: Ongeveer 250 zullen worden verkocht in Spanje, Portugal en Andorra, en de resterende 80% wordt verdeeld tussen Europa, Japan, Canada en Nieuw-Zeeland.

SM: Heeft u bevestigen dat de toekomstige productie van een enduro fiets?
JG: Als er iets mislukt, we zijn van plan om live te gaan in maart of april 2011. Het zal zeer lichtgewicht, 250 cc 2T, ook neergeschoten en esthetisch ... verrast door de locatie van haar elementen. Later willen we ook een racefiets met retro. In principe zal een nostalgische motorfiets. maar we vinden dat het veel.

Bron

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: nieuwe Ossa enduro 300?!
« Reactie #3 Gepost op: 06-03-2011, 19:34 »
Leuk!

Ik heb met de hand destijds deze vertaling gemaakt:


SM: Kunt u bevestigen dat u de toekomstige productie van een endurofiets gaat oppakken?

JG: Als er niets tegenzit, zijn we van plan om live te gaan in maart of april 2011. Het zal een vederlichtgewicht, 250 cc 2-takt motorfiets zijn, ook met injectie, niet alleen lichter maar ook esthetisch ... met verrassende componenten. Later willen we ook een straatfiets in retro-look maken. In principe zal het een nostalgische motorfiets worden. maar we verwachten dat we nog veel moeten doen.