Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ONK Enduro 2014  (gelezen 106257 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2014, 11:11 »
Alles is bijna rond, dus dan kan ik er ook aan beginnen!

Joosto | N2 nationalen | rijnummer 501



Goed bezig, jij laat er geen gras over groeien! Gelijk een licentie en in Eindhoven je allereerste enduro begrijp ik?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2014, 12:05 »
Ja, ik was bang dat ik het leuk zou gaan vinden.  :D
Eindhoven meteen aan de slag. Nog de medische keuring, en ik las net iets over een barcode in het reglement...


http://www.enduro.nl/18231/barcode-hoe-zit-het-nu-precies/


Alleen mailen dus. Of weten jullie meer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2014, 12:12 »
Ja, ik was bang dat ik het leuk zou gaan vinden.  :D
Eindhoven meteen aan de slag. Nog de medische keuring, en ik las net iets over een barcode in het reglement...


http://www.enduro.nl/18231/barcode-hoe-zit-het-nu-precies/


Alleen mailen dus. Of weten jullie meer?


Inderdaad die barcode! Goed bezig... moet ik ook nog even regelen  ;)  Volgens mij idd gewoon mailen en dan bij de eerste enduro ligt ie klaar en plakken ze erop bij de technische keuring.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #18 Gepost op: 23-01-2014, 21:15 »
Klopt! Je krijgt alleen geen bevestigings-email. Waarom weet ik niet; ik ben anders opgevoed, maar ja....
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #19 Gepost op: 02-02-2014, 19:01 »
Nou, maar even een update-je.
Enduro competition's gemonteerd, lagers en remblokken vervangen, koplamp en schakelaar vervangen.
Ik woon in NH dus geen crossbaan in de buurt.
Dus vandaag in De Kuil gaan rijden. Ik had een horloge op m'n stuur gemonteerd met stopwatch functie.
Ik heb geprobeerd om een zo'n groot mogelijk rondje te maken aan de buitenkant van de kuil.
En dan 30 minuten continu het zelfde rondje rijden. Dat was eigenlijk best effectief.
5 minuten bij de bus wat gedronken, toen weer 30 min. een iets ander rondje.


Ik heb ook nog aan het eind van elke stint een rondje 'crossbaan' gedaan als CP zeg maar. Dat leek natuurlijk nergens meer op  :D .


Na die 2 stints waren m'n armen en handen wel aardig stuk. Voelt als 3 rondjes OTR...
Daarna de benen gepijnigd met hardlopen.


Jullie nog aan het trainen/voorbereiden?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #20 Gepost op: 02-02-2014, 20:05 »

Jullie nog aan het trainen/voorbereiden?


Goed bezig! Zeker, vandaag ruim een uur op de crossbaan bezig geweest, dat leek erg op een enduro proef  ;D  Behoorlijk nat... Had tijdens de laatste OTR een peesschede ontsteking opgelopen in mijn onderarm. Dus rustig opbouwen en niet te gek doen. Ruim een uur gereden, arm hield het goed. Blij mee  :D  Ohja, en gister nog even 11 km interval gelopen. Goed weekendje dus.









KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #21 Gepost op: 02-02-2014, 21:03 »
Vandaag behoorlijk technisch gereden met Arjan (NK nv40) Peter en Marco van team de Doelen.
 
Twee rondes van 25 minuten over zwevende, natte en met mos begroeide boomstammen, talud op/af, klei-sporen met water die zadeldiep waren, slootjes etc etc..... Helemaal GAAF!
Ik vond het alleen jammer dat mijn achterwiel me een paar keer inhaalde en ik daardoor moest "lossen" (al heb ik het idee dat ze maar op 70% reden ::))
Na die vette klei-sporen bodemonderzoekjes kreeg de ktm lucht in de achter remleiding...... en was het over met de pret.

Dinsdag ga ikzelf in revisie bij de kinisioloog om volgende week misschien naar Bilstain te kunnen ;)
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #22 Gepost op: 02-02-2014, 21:52 »

vandaag ruim een uur op de crossbaan.... een peesschede ontsteking opgelopen....  Ohja, en gister nog even 11 km interval gelopen.



Zo dan! Kom ik aan met m'n 4 km  ;D  Als ik naar jouw enduro verleden kijk mag ik wel een tandje bijzetten  ;)
Hoop dat het pees euvel wegblijft

Post Merge: 02-02-2014, 21:54
Vandaag behoorlijk technisch gereden met Arjan (NK nv40) Peter en Marco van team de Doelen.


Klinkt heel vet. Was dat bij Peter achter?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #23 Gepost op: 03-02-2014, 07:23 »
Ik deel de lokatie alleen met fysieke vrienden, niet op www en zelfs niet " onder ons" omdat deze achtertuin ook overbelast dreigt te worden......
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #24 Gepost op: 03-02-2014, 09:07 »

Goed bezig! Zeker, vandaag ruim een uur op de crossbaan bezig geweest, dat leek erg op een enduro proef  ;D  Behoorlijk nat... Had tijdens de laatste OTR een peesschede ontsteking opgelopen in mijn onderarm. Dus rustig opbouwen en niet te gek doen. Ruim een uur gereden, arm hield het goed. Blij mee  :D  Ohja, en gister nog even 11 km interval gelopen. Goed weekendje dus.




Doe je goed Oliver! Die baan in Emmen kan tering zwaar zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #25 Gepost op: 03-02-2014, 10:29 »
Twee rondes van 25 minuten over zwevende, natte en met mos begroeide boomstammen, talud op/af, klei-sporen met water die zadeldiep waren, slootjes etc etc..... Helemaal GAAF!


En dit heeft als doel om weer eens een paar endurootjes mee te pakken?  :P

Post Merge: 03-02-2014, 10:32

Hoop dat het pees euvel wegblijft


Ja, pees blessures zijn echt niet fijn. Herstelt langzaam... vooral als je er dom mee door rijdt.





Post Merge: 03-02-2014, 10:34
Doe je goed Oliver! Die baan in Emmen kan tering zwaar zijn.


Klopt ja... da's wel prettig om eens zonder tijdsdruk steeds hetzelfde diepe spoor of pap-stuk te rijden. Een paar jaar geleden zou ik die hele baan zo'n beetje gestept hebben, zoals het er gisteren bij lag  ;D  Nu kwam ik aardig rond, maar als je dan sommige crossers nog voorbij ziet komen, valt er nog heel veel te leren  :o
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #26 Gepost op: 03-02-2014, 13:07 »
Ja, ik wil in NL iig Hellendoorn rijden, in Belgiƫ een of twee en extreme enduro Dudelange.
maar eerst training van Alex v.d. Broek en ballade les passe partout  :D

genoeg om naar uit te kijken dus...
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #27 Gepost op: 05-02-2014, 21:43 »

Ik sta in de deelnemerslijst.  :)



http://www.knmv.nl/motorsport/Nieuws-motorsport/2014/februari/barcodestickers-onk-enduro/


Nog meer barcodenieuws.


Over helm keuren; ik heb het een kenny helm van vorig jaar. Het is een prima ding, uiteraard ziet hij er niet "winkelnieuw" meer uit. Maar ook niet afgeschreven.
Er staat wel in het enduro reglement dat je met een winkelnieuwe helm op de proppen moet komen, voor de helm keuring. Iemand ervaring mee hoe strikt dit gehanteerd word?








Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #28 Gepost op: 05-02-2014, 21:45 »
Niet meer helemaal winkelnieuw heb ik em ook wel is gekeurd gehad.


Maar het moet natuurlijk niet lijken alsof je er mee gecrashed bent.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK Enduro 2014
« Reactie #29 Gepost op: 05-02-2014, 21:56 »
Zo is die van mij ook ongeveer. Had je toen wel een back-up plan of was je er van overtuigd dat het goed zat?
Misschien neem ik maar een reserve helm mee.