Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ONK Enduro 2015  (gelezen 70929 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
ONK Enduro 2015
« Gepost op: 29-12-2014, 19:49 »

De kalender voor 2015:

21 februari 2015 Eindhoven ONK Enduro MAC Veldhoven www.delandsard.nl
7 maart 2015 Holten ONK Enduro MAC De Holterberg www.macdeholterberg.nl
NNB Amersfoort ONK Enduro MSV Salz www.msv-salz.nl
3 oktober 2015 Havelte ONK Enduro MC Havelte www.mchavelte.nl
10 of 11 oktober Bergeijk Braboteam www.braboteam.nl
24 oktober 2015 Vorden ONK Enduro VAMC De Graafschaprijders www.vamc.nl
7 november 2015 Zelhem ONK Enduro ZAMC www.zamc.nl
14 oktober 2015 Hellendoorn ONK Enduro MCNH www.mnch.nl
21 november 2015 Harfsen ONK Enduro HAMAC www.hamac.nl
12 en 13 december 2015 Eindhoven ONK Enduro MAC Veldhoven www.delandsard.nl

Checklist voor daglicentierijders


Vooraf:


1. Motor in orde: claxon, verlichting, 13mm achterband, geen speling op lagers, stepjes veren terug, remmen werken goed, tank vol, stuurschuim (bar pad)
2. Regel je service, dit kun je zelf doen, maar makkelijker en gezelliger is het om je aan te sluiten bij een service team. Bijvoorbeeld EaSt Brabant, stuur mij een PM voor de contactgegevens. Zij zorgen dat je motor afgetankt wordt op de TC's, er milieumatten zijn, een tent zodat je droog staat, gereedschap en eten en drinken.
3. Benodigheden voor tankstop: benzine in stalen jerrycan, reserve bril, handschoenen... en wat je nog meer denkt nodig te hebben

3b. Indien je 2takt rijdt, heb je zeer waarchijnlijk een 2e jerrycan nodig bij de verre tankstop
4. Neem je kentekenpapieren, offroadlicentie (indien geen licentie, aanvraag daglicentieformulier vooraf printen en invullen van club website), rijbewijs en geld mee. LET OP! Je kunt met je offroadlicentie 3x gratis een daglicentie krijgen, je krijgt dan een knipje in je licentiepas. Na 3x moet je een daglicentie kopen.
5. Transponder opladen en monteren indien je deze niet ergens geregeld/gehuurd hebt
6. Neem stift en ductape mee, zodat je ergens op je motor je TC tijden kunt zetten
7. Check vrijdagavond enduro.nl voor de laatste informatie (tijden, route info)
8. Op enduro.nl is een Excel te vinden (rondetijdenrekenhulp). Hier staan alle TC tijden op. Neem deze mee (op je telefoon of uitprinten)
9. Check de club website voor de starttijden. Kijk naar de laatste tijd van de licentierijders. Daarna starten de daglicenties (tussen 9.30 en 10.00)
10. Zorg dat je de volgende ochtend ongeveer 2 uur voor de starttijd (dus tussen 7.30 en 8 uur) ter plekke bent. Dit zorgt ervoor dat je alles op je gemak kunt regelen

's Ochtends ter plekke:

1. Ga inschrijven (mits er niet al een hele lang rij (> 20 meter) staat, doe het inschrijven dan tussen stap 6 en 7).
2. Ja, eerst inschrijven, keuren doe je daarna! Da's dus precies andersom in vergelijking met een OTR.
3. Bij de inschrijving krijg je startkaart, startnummers, barcode en je starttijd. Plak/bevestig/schrijf deze op je motor
4. Schrijf alle tijden van je starttijd op een ductape (tijden overnemen uit de Excel) en plak deze op een plek waar je ze goed kunt zien
5. Breng je benzine en spullen naar de service (indien je een jerrycan nodig hebt bij de verre stop > uiterlijk 7.45 bij EaST Brabant voor transport)

6. Geef je startnummer aan Irene door voor de foto's.
7. Doe je uitrusting aan. LET OP! vergeet niet je startkaart en kentekenpapieren mee te nemen!
8. Ga met je motor naar de technische keuring
9. Zet je motor in het parc ferme
10. Nu rustig wachten tot je mag starten (5 minuten voor je starttijd kun je je motor ophalen in het parc ferme)
11. Have fun!

Ik heb nog nooit een enduro gereden, hoe gaat het in zijn werk?

http://www.enduro.nl/beginnen-met-enduro/

Hoe werkt dat nou met die tijden en TC's (tijdcontroles) tijdens de wedstrijd?

Meestal zijn er 2 tankstops in de route, hier wordt je tijd ook geklokt. Daarom heet dit de TC (tijdcontrole). Je hebt dus TC1 en TC2, waarbij de laatst meestal ook start/finish is. Voor elke TC krijg je een tijd die je er max. over mag doen, bv;

TC1 - 55 minuten
TC2 - 65 minuten

Als je dan om 10 uur mag starten en 2 rondjes moet, zit je schema er zo uit:

10:55 - TC1
12:00 - TC2 (je hebt nu 1 ronde gereden)
12:55 - TC1
14:00 - TC2 (finish, 2 ronden)


Als je nu steeds netjes op tijd bent, dan kun je rustig tanken en eten. Ben je te laat, dan kun je die minuten niet meer inhalen. Dan schuift je hele schema op. Dus 5 minuten te laten op 10:55, betekent bij de volgende 3 stops ook 5 minuten later weg. In totaal mag je dus maximaal 30 minuten te laat zijn (dus om 14.30 aan de finish). In het begin kun je dus ook gewoon wat strafminuten pakken, zodat je een beetje rustig aan kunt doen.

Tussen de TC's rij je ook nog 1 of meerdere wedstrijdproeven. Deze tellen voor het klassement. Over de totale TC tijd moet je dus gewoon zorgen dat je op tijd bent, de proeven tellen voor de wedstrijd.

Help! Ik heb geen transponder!

Meestal heeft het EaST Brabant service team wel een transponder die je kunt huren. Dit moet je op tijd vooraf per mail regelen. Stuur mij een PM voor de contactgegevens.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2014, 20:18 »
Top, super openings post.  Datums genoteerd, nu nog opzoek naar een transponder.
Misschien nog een husky WR250 voor die tijd, ander lekker met de TT. Nog even de tijd om wat conditie op te bouwen.


Twee korte vraagjes mbt een transponder, hangt daar net als bijv een gps tracker een abonnement aan vast (jaarlijkse kosten)? Zijn er nog verschillende modellen op de markt, of is alleen de leeftijd bepalend voor de prijs?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2014, 20:54 »
Kan deze weer dik gemaakt worden en bovenaan geplaatst worden? Was handig.
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2014, 22:30 »
Super handleiding voor beginners Ollie, als er nog vragen zijn van beginnende endurorijders stel ze hier.
In "de wandelgangen" gehoord dat volgend jaar misschien tijdens de tweedaagse ook mogelijk is om je motor op vrijdagavond te keuren (als je alleen op zaterdag wilt rijden)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2014, 17:08 »
Twee korte vraagjes mbt een transponder, hangt daar net als bijv een gps tracker een abonnement aan vast (jaarlijkse kosten)? Zijn er nog verschillende modellen op de markt, of is alleen de leeftijd bepalend voor de prijs?


Kun je kiezen... je kan er 1 leasen maar ook kopen (290 euro): http://www.mylaps.com/en/products/mx-transponders-----rechargeable/77


Onlangs hebben ze ook een nieuw type transponder uitgebracht, de X2. Kun je gewoon direct op de accu aansluiten. Heeft een hoop extra opties. Zie nog niet het voordeel er van, is allemaal nog erg nieuw.


Andere optie is om er ergens 2e hands op de kop te tikken.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2014, 17:46 »
Je hebt er weer zin in, Ollie! :)
Zet nog even in je openingspost dat je motor 45 minuten vóór je starttijd gekeurd in het parc fermé moet staan. Iedere minuut later is een strafminuut.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2014, 19:48 »
Ook belangrijk voor de daglicenties: geef je startnummer aan Irene door voor de foto's.

De tweedaagse is in 2015 op zaterdag en zondag.  Zeker dat je vrijdag kunt keuren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #7 Gepost op: 31-12-2014, 00:24 »
Oeps correct op zaterdag en zondag, maar volgens "welingelichte bronnen" zou je dan ook op zaterdagavond kunnen keuren als je alleen op zondag mee wilt rijden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 76
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #8 Gepost op: 31-12-2014, 10:56 »
Ik ben erbij! Zondag dagje gereden op een 350. En nu weet ik heel zeker dat ik volgend jaar gewoon weer op de 300 rijd :p
En gister mooi de eerste sponsor voor 2015 weer binnen gehaald

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #9 Gepost op: 31-12-2014, 14:23 »
Ik ben erbij! Zondag dagje gereden op een 350. En nu weet ik heel zeker dat ik volgend jaar gewoon weer op de 300 rijd :p
En gister mooi de eerste sponsor voor 2015 weer binnen gehaald


Ik zeg toch... lomp zwaar ding met weinig vermogen zo'n 350  :P
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2014, 16:19 »
Ik ben erbij! Zondag dagje gereden op een 350. En nu weet ik heel zeker dat ik volgend jaar gewoon weer op de 300 rijd :p
En gister mooi de eerste sponsor voor 2015 weer binnen gehaald


Die 500m, dat was een stuk door de struiken  ;D




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 76
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #11 Gepost op: 01-01-2015, 13:38 »
haha zal hem over week of 3 een stukje langer proberen. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #12 Gepost op: 02-01-2015, 20:02 »
Jeej! Sticky
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #13 Gepost op: 03-01-2015, 18:29 »
Weet iemand of je dit jaar met offroadlicentie weer 1 of 3 keer gratis enduro mag meerijden?
En gaat het dan om alleen geen kosten voor de daglicentie of ook inschrijfgeld? (dus 18 euro licentie, 35 inschrijfgeld)
_??_
(?_?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK Enduro 2015
« Reactie #14 Gepost op: 03-01-2015, 18:31 »

Weet iemand of je dit jaar met offroadlicentie weer 1 of 3 keer gratis enduro mag meerijden?
En gaat het dan om alleen geen verzekeringskosten of ook inschrijfgeld?

Niks gehoord... Dus neem aan 3x. Gaat dan alleen om verzekering van 18 euro.
KTM 300 EXC TPI