Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk  (gelezen 46449 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #600 Gepost op: 16-09-2007, 23:38 »
Heren,

Bedankt voor een paar mooie, wijze en gezellige dagen. Nog veel te leren, maar vrees niet! I'll be back!

En KTM6nogeenbeetje, als echte achterblijver (XL500R), moet je inderdaad je best doen om bij te blijven, maar ik heb er van genoten om op mijn grens te rijden!
Training, goede voorbereiding en het "juiste" (ja, inderdaad geen K**) materiaal en banden kan alleen maar tot betere resultaten en kortere wachttijden leiden!

Ga ff met imageshack aan de gang om de foto's te posten!!!

Iemand nog een AT kopen?


XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #601 Gepost op: 16-09-2007, 23:40 »
-bij algemene ledenvergadering is besloten dat het tarief om achter Appie aan te mogen rijden volgend jaar €150,- zal zijn.

Opzich helemaal niet erg; buiten 3 gave dagen krijg je ook nog nuttige rij- en sleuteltips.

Citaat
-idee om groepen van gelijke snelheden te krijgen is om de snelste rondetijden op ARM circuitdagen te noteren op dit forum

Hmm. Niet helemaal mee eens. Ik zou niet weten wat ik op een crossbaan doe kwa tijd, maar waarschijnlijk haalt oma met rollator me in. Terwijl ik over de paden best redelijk mee kan komen. Dat vind ik ook het lekkerste ook trouwens: boenderen over die ellenlange gravel en graspaden.

Ik denk dat achterblijvers toch meer risico nemen als ze weten dat er mensen staan te wachten, zelfs al vinden die het helemaal niet erg om te wachten...

Ik denk dat dat wel meevalt. Als je elke kilometer 3x met je billen samengeknepen zit doe je vanzelf rustiger aan. Je rijd er toch om zelf een leuke tijd te hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #602 Gepost op: 17-09-2007, 08:46 »
Mooie foto's mannen, jullie hebben inderdaad geen honger geleden  :o

Ik denk dat een BIG trouwens een stuk beter presteert op de lange gravel wegen dan op de crossbaan.
Overigens had ik geen klagen over het niveau van onze groep, en aan een beetje wachten is niemand aan dood gegaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #603 Gepost op: 17-09-2007, 21:01 »
Heren,

Bedankt voor een paar mooie, wijze en gezellige dagen. Nog veel te leren, maar vrees niet! I'll be back!

En KTM6nogeenbeetje, als echte achterblijver (XL500R), moet je inderdaad je best doen om bij te blijven, maar ik heb er van genoten om op mijn grens te rijden!
Training, goede voorbereiding en het "juiste" (ja, inderdaad geen K**) materiaal en banden kan alleen maar tot betere resultaten en kortere wachttijden leiden!

Ga ff met imageshack aan de gang om de foto's te posten!!!



Goed te horen 8)! Dacht dat je na één dag rijden en een dikke knie zou balen. En dat terwijl juist jij prima materiaal bij je had (gave tent, gasstel, heater) en zelfs TWEE motoren. Alleen jammer dat je sliks op de XL had liggen.....

Succes met imageshack, ben benieuwd naar de foto's

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #604 Gepost op: 17-09-2007, 22:54 »
Ook weer thuis na 3 dagen Appie en de KTM-Sommer-Transwallonie-rit er achteraan. Weer gaaf in Frankrijk al heb ik er niet veel van gezien door de permanente mist (stof) die Appie opwierp. Was niet erg, want ik ging toch om te rijden. Om de omgeving te bewonderen kan ik nog wel een keertje met mijn moeder daar in een hotelletje gaan zitten en rondritjes met de auto gaan maken  ;)

Jammer dat Appie niet een beetje wilde doorrijden omdat hij heelhuids naar Spanje wilde. En als hij dan een keer gas gaf was het KTM640 die weer eens achterste voren op z'n motor zat en niet oplette (of kon hij het echt niet bijbenen???) waardoor die ene keer een beetje snelheid maken ook nog niet door ging. KTM640, je word weer bedankt.  8)
Overigens wel aardig van hem dat hij ons een beetje vermaakte met zijn acrobatiek op het asfalt....

Ik stel voor om Brommer preferred kok van het ARM-forum te maken. Met deze eretitel zal hij zich vereerd voelen en ons allen met zijn heerlijke kookkunsten verwennen. Overigens zijn ook zijn pijnstillers ook van uitzonderlijke klasse en een ieder aan te raden.  ::)

Jammer dat Mototravel moest afhaken waardoor we de dagen niet met z'n allen konden afmaken. Maar Appie kent herkansingen (wel opnieuw betalen...) dus dat komt wel goed.

Het waren een paar heerlijke dagen, met uitzonderlijk lekker weer, wel een beetje koude nachten (brrrr) en (vele) goede moppen van Bolski en Appie.

Zaterdagmiddag dus tentje opgeladen en door naar de Transwallonie rit. Vier heerlijke dagen, een goede start van het off-roadende najaar!

In Frankrijk na de eerste dag bij het ketting smeren tot de ontdekking gekomen dat mijn Baja helemaal aan gort was (en was toch echt splinternieuw). Totaal 16 noppen zijn helemaal of gedeeltelijk verdwenen en het canvas ligt hier en daar open en bloot. De oorzaak zou moeten liggen in het langdurig rijden met redelijk hoge snelheid (tot 160 km/h) met bepakking (kampeerspullen). Ik ben nadrukkelijk gewaarschuwd niet boven de 170 km/h te komen vanwege de veiligheid en dat is dus ook niet gebeurd. Ik heb inmiddels wel vernomen dat de Baja snelheden boven de 180 a 185 km/h niet aan kan en dat die grens vrij scherp ligt. De deskundigen moeten het maar zeggen.

En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #605 Gepost op: 17-09-2007, 23:09 »
Hierbij de plaatjes, ff kijken of het ook werkt!!! ::) ::) ::)


Brommer & Bolski

KTM640 & Brommer in een typische ochtendpose


Le professeur avec lunettes


Interieur van het clubhuis


En de linker zijde van het kampement
XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #606 Gepost op: 18-09-2007, 08:40 »
Man oh man, wat een decadentie  :o
Jullie camp was toch een stuk groter dan die van ons  :-X

Mototravel nog met de AT gereden, of alleen met de XL?

Die appie hé, bij ons hield hij zich ook al in en deed geen gekke dingen omdat die naar spanje ging...alsnog niet bij te houden  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #607 Gepost op: 18-09-2007, 09:45 »
Ik miste de vloerverwarming wel :-X




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #608 Gepost op: 21-09-2007, 00:32 »
Yo Brommer,

Knietje doet nog steeds een beetje pijn!  :P Met name met het schakelen van 2 naar 3 op mijn XR600! ;D ;D ;D ;D ;D
Apie heeft me afgeraden om er een echte "peut" naar te laten kijken, maar heb je 23/9 ff tijd?
13:00 uur Haagse putje. KTM640 is uiteraard ook welkom!

XT600 '89 AT '97 XR650R '03
Gas is alles!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #609 Gepost op: 22-09-2007, 13:35 »
Moet ik morgen ff kijken.
Laat nog wel weten

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #610 Gepost op: 22-09-2007, 23:31 »

In Frankrijk na de eerste dag bij het ketting smeren tot de ontdekking gekomen dat mijn Baja helemaal aan gort was (en was toch echt splinternieuw). Totaal 16 noppen zijn helemaal of gedeeltelijk verdwenen en het canvas ligt hier en daar open en bloot. De oorzaak zou moeten liggen in het langdurig rijden met redelijk hoge snelheid (tot 160 km/h) met bepakking (kampeerspullen). Ik ben nadrukkelijk gewaarschuwd niet boven de 170 km/h te komen vanwege de veiligheid en dat is dus ook niet gebeurd. Ik heb inmiddels wel vernomen dat de Baja snelheden boven de 180 a 185 km/h niet aan kan en dat die grens vrij scherp ligt. De deskundigen moeten het maar zeggen.

Peter,
Nog wat gehoord over de Baja? Was het nou een productiefout of is je motor te zwaar? En hoe is het nou opgelost qua kosten, als ik vragen mag?