Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk  (gelezen 72551 keer)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Gepost op: 18-08-2008, 21:27 »
Komend voorjaar kunnen we weer offroad gaan rijden in Noord Frankrijk bij Appie Wagenaar. Uit de verhalen van voorgaande jaren weten de meesten wel hoe mooi en leuk dat kan zijn. In tegenstelling tot voorgaande jaren staan we niet meer op de camping aan het meertje, de camping gaat november verkocht worden...

Gelukkig heeft Appie Antoinette bereid gevonden om op haar privé terrein te mogen kamperen. Uiteraard voorzien van sanitaire voorzieningen. Net als voorgaande jaren is het concept simpel: 's-middags of 's-avonds aanschuiven op de camping bij Appie, dan drie dagen rijden met Appie als gids, daarna met een brede glimlach weer naar huis.  :D

Kosten voor dit uitstapje: €175,- voor Appie, en verder je kosten voor de camping, eten, brandstof etc. Periode waarin dit kan: tussen 2 april en 2 mei. specifieke data volgen nog. In princiipe ma-di-wo OF do-vrij-za.

Voor wie zijn deze ritten geschikt: eigenlijk voor iedereen die een beetje bedreven is met allroadrijden. Noppen verplicht, geen straatbanden. De zwaarte van de ritten ligt vooral aan het weer, en het gehanteerde tempo. Soms komt Appie met een suggestie om hier of daar een leuk stukje mee te pakken dat misschien wat zwaarder/technischer/steiler is. De groep beslist in dat geval ( => dat we dat stukje natuurlijk meepakken!! ;D ). Je ziet dus al dat het het handigst is als je als rijders een beetje bij mekaar in de buurt zit.

Appie heeft aangegeven graag een of meerdere groepen van Allroadmaniacs te willen ontvangen. Afhankelijk van de belangstelling leek het ons (lees: Appie & Max) het best één of meerdere groepen te vormen die qua niveau een beetje bij mekaar in de buurt zitten. Een groep bestaat uit 5 of 6 personen. 4 kan natuurlijk ook, maar dan lapt de rest een beetje bij om de vijfde man te dekken.  :P

Zijn er mensen die belangstelling hebben? En dan niet van "lijkt me wel leuk ja" maar serieuze belangstelling. Verdere inschrijving en vorming van teams zal de komende maanden vast plaatsvinden. Eerst maar eens een rijtkje met namen verzamelen?


PS: Deze rit is helaas niet voor tweetakten, en voor gasten die echt willen knallen. Op een 450 EXC of CRF is het hier op zich hardstikke leuk rijden, maar reken niet op een "enduro-tempo". Ook herriepijpen zijn niet welkom, je rijdt konstant door de natuur en Franse koeien houden niet van open uitlaten.




De data zijn:

2-3-4 April:
Bolski
Bulletsmith
Kibbe
Enzo
Lowlander

6-7-8 April:
Silbertanne
Huub
Dries77
Erik
HP2 (Roy)

16-17-18 April:
BigPilot
Stergios
zappa.suzuki
Frans van Roosmalen
Henry

23-24-25 April:
StevenD
bmva
JW
Hip
Dutchie
MadMax


30 April, 1 & 2 Mei:
Toon
Nilz
Klei
Marianka
J-P
Ria

7, 8 en 9 mei
Do
G-Spot
Dennis
Charlotte
Max

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2008, 21:48 »

PS: Deze rit is helaas niet voor tweetakten,


Waarom niet voor tweetakten  ???

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2008, 22:00 »
O dat wil ik best uitleggen.

Bij Appie wordt soms best rustig gereden, vooral in de bossen. Is het terrein open dan gaat het tempo lekker omhoog. Heb je dan een tweetakt in de groep dan slaat de uitlaat in de rustige stukken een beetje vet. Geef je vervolgens een dot gas dan komt er een walm uit. Voor degene die achter je rijdt niet leuk. Zeker niet als dat eigenlijk de hele dag doorgaat van 9 tot half 4.

En het geknetter van een tweetakt is voor sommigen geen prettig gehoor. Je doet er sowieso goed aan je uitlaat/motor zo stil mogelijk te maken. Teveel herrie is helaas niet rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2008, 22:08 »
Dag Max,
Zet mij maar op de lijst onder voorbehoud van de datum (ivm werk in het buitenland).
Gr. Marcel
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 18-08-2008, 22:09 »
Yep, geldt ook voor klei/Marianka/Ria en mij.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • conditie is 1, rijden is 2 !!
  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 18-08-2008, 22:18 »
Hoi , heb zeker serieuze interesse e.e.a. wel afhankelijk van de definitieve afspraken (dagen van de week enzo ) en wil graag op de lijst.
groeten Uppie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 18-08-2008, 22:21 »
O dat wil ik best uitleggen.

O, maar dat is ook wel het minste wat ik had verwacht

Heb je dan een tweetakt in de groep dan slaat de uitlaat in de rustige stukken een beetje vet. Geef je vervolgens een dot gas dan komt er een walm uit. Voor degene die achter je rijdt niet leuk. Zeker niet als dat eigenlijk de hele dag doorgaat van 9 tot half 4.

Ook dat begrijp ik en daar is ook een oplossing voor. 2Takten achteraan.....

En het geknetter van een tweetakt is voor sommigen geen prettig gehoor. Je doet er sowieso goed aan je uitlaat/motor zo stil mogelijk te maken. Teveel herrie is helaas niet rijden...

Hmmm, dat is een perceptie en wellicht voor "oudere" tweetakten een feit. Het gedreun van sommige 4takten draagt vele malen verder.

"Men" doet er in het algemeen goed aan om de motor zo stil als mogelijk te maken en IK ben absoluut tegen herrie en kan je verzekeren dat de meeste 4takten meer geluid produceren dan mijn huidige 2takt en mijn inziens is teveel herrie niet rijden - ook voor 4takten.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 18-08-2008, 22:47 »
Max, wil je mij er op zetten voor komend voorjaar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: 18-08-2008, 23:08 »
Ik heb ook wel interesse. Met al dat Bob de Bouwer spelen komt het niet veel van rijden, dus dat moet ik maar eens inhalen, toch? :D

Brommertje is in betere conditie dan vorige keer (half afgekloven MT-21's, olieverbruik een ruime liter per dag en speling op het balhoofd) en inmiddels weet ik ook beter wat ik van het pootje kan verwachten (vorige keer veel te behouden gereden), maar nog steeds ben ik geen superrappe of supertechnische rijder.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: 18-08-2008, 23:10 »
Max, wil je mij er op zetten voor komend voorjaar?

Je laat me twijfelen Bolski.......lijkt me heel verleidelijk dit...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: 18-08-2008, 23:26 »
mmmmmm.... Max....Me interested!
Serieus uiteraard. Groet, Jeroen
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1345
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: 19-08-2008, 01:05 »
Hoi Max, Hip wil graag op je lijstje. Periode die je noemt is wel beperkt.....moet wel bij de baas passen. In ieder geval graag optie do-vr-za en dan denk ik het eerst aan eind van april.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: 19-08-2008, 01:20 »
Ga graag mee :)

licht voorbehoud ivm datum's maar sta graag op de lijst ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: 19-08-2008, 11:02 »
Ik hou me aanbevolen voor begin april.

groet Gerald (Gonzo)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Voorjaar 2009: Offroad rijden in Noord Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: 19-08-2008, 11:03 »
Wij houden ons aanbevolen voor eind april/begin mei...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer