Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)  (gelezen 15018 keer)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Waar op te letten bij tweedehands DR-Z 400S?
« Reactie #75 Gepost op: 25-08-2013, 23:44 »
Inmiddels ben je ook "schrijfgerechtigd" bij "ons". Excuus dat dat even duurde...
Woon in Best, en je bent welkom hier...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Waar op te letten bij tweedehands DR-Z 400S?
« Reactie #76 Gepost op: 25-08-2013, 23:47 »
Ik zag het net, dankjewel!
ZO-Brabant is goed vertegenwoordigd daar op 't honk :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #77 Gepost op: 03-09-2013, 13:34 »
Heb d'r gisteren nog wat opgeprutst:


Handkappen:



Enduro-steppies:


Post Merge: 04-09-2013, 12:27
Laatste zaken die ik op korte termijn nog wil aanschaffen zijn stuurverhogers en een iets subtieler achterwerk.
Volgens mij hebben veel mensen een DRC Edge (geen Edge 2 dus):


maar ik vind deze er eigenlijk fraaier uit zien (met kleinere knippers dan origineel):



http://www.spengineering.co.uk/product-drz400-tail-tidy-indicators.html

Heeft er iemand ervaring met deze?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #78 Gepost op: 07-09-2013, 20:44 »
Zo, vandaag "even" (6 uur lang) bij djustmie langsgeweest.
Toffe gozer en hij is nog handig ook!

We (vooral djustmie) hebben de 3x3 mod gedaan incl. Dynojet stage 1 kit. En een bandenklem vóór gemonteerd, die René nog had liggen.
Terug naar huis een stukje onverhard gereden en dat ging best relaxed op zo'n ieniemienieultralight-DRZ (vergeleken met m'n 1200GS)!
Toen het harder ging regen (had een doorwaaijas aan) ben ik maar de weg op gegaan.

Deze leerzame sleuteldag was prima verzorgd inclusief koffie, lunch en uitleg. Ik weet nu al een stuk beter hoe zo'n DZR in elkaar zit!
Ik weet nu ook dat een DRZ-carb maar nét tussen blok en frame past en de schroeven ervan moervast zitten.
Ook leuk om te zien hoe enthousiast René is over zijn DRZ, ook al heeft ie nog een héle mooie Husky in de schuur staan :-)

Vanwege tijdgebrek had ik nog nauwelijks op de DRZ gereden en vandaag voor de eerste keer met mijn crosslaarzen aan: al snel kwam ik erachter dat er maar verdomd weinig ruimte tussen steppie en schakelpookje zit, in ieder geval veuls te weinig voor een gezonde maat 45 crosslaars.
Daarom direct na thuiskomt maar een MSR 1"langere schakelpook besteld op eBay, ik hoop dat deze ook iets verder naar buiten steekt. De originele schaafde langs de case saver.

René, nogmaals bedankt voor alles, geef maar een gil als ik iets voor je terug kan doen. Ik ben niet zo handig met sleutelen als jij, maar als je bijvoorbeeld een keer een helmcameraman nodig hebt om een ritje op te nemen, als ik wat filmmontagewerk kan doen (ik ben wel geen prof), of wat dan ook, doe ik graag iets voor je terug.

@Steven: de Kenda achterband staat nu bij djustmie in de paddock.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #79 Gepost op: 25-09-2013, 13:25 »
Afgelopen weekend Suus maar eens van d'r dikke kont afgeholpen:



Offline member

  • DR-Z400E 2003
  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #80 Gepost op: 16-10-2013, 09:24 »
Hoi Rembeau - Net dit draadje gelezen, nog gefelicciteerd met je mooie S. Ik heb afgelopen weekend een E gekocht. Zocht ook een S maar ik heb me wel naar een E laten praten. Als ik jou zo lees was dat misschien toch niet nodig. Ik heb met mijn 1200GS minder offroad gedaan dan jij!

Mijn route ligt nu dus net andersom, er komen knippers, spiegels, snelheidsmeter op. Technisch kan ik niets, alle dingen die hier genoemd werden om te controleren heb ik niet gedaan.. Motor komt van Overveld, we zullen zien of dat niet handig was. Verder heb ik geen auto, geen aanhanger en woon in Amsterdam, dus zal nog een puzzelen worden hoe dat offroad rijden eruit zal gaan zien.

Was ook maar gelijk mijn eerste postje! Groetjes Miriam :)

PS @Hoelie Ik wacht ook nog op activatie op het Honk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #81 Gepost op: 16-10-2013, 09:39 »
Ook welkom Miriam!

Wat maakt het uit, een S of een E: uiteindelijk groeien beide volgens mij wel naar elkaar toe: de eigenaar blijft er toch altijd wel aan prutsen.
Ik ben niet zo'n poser, maar zo af en toe maakt mijn S nog wel eens een power-wheelie (dus zonder koppeling), voor mijn rijstijl en -ervaring vind ik dat ie zat vermogen heeft, zeker na m'n 3x3 mod. En de wat softere gasreactie ga ik komend weekend in de blubber (Brabo600) wel waarderen denk ik 8)

Ken ik je al van het GS-forum? Wat is je nick daar?
In Noord-Holland barst het inderdaad niet van de mooie off-road-paadjes. Je kunt in elk geval wel lekker oefenen in De Kuil, hier een fotootje van 't Honk geript:


Veel plezier met je DRZ en we komen elkaar vast wel een keer tegen, op de GS of de DRZ :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #82 Gepost op: 25-11-2013, 19:43 »
Toen ik net mijn xt660z verkocht had en de drz terug kocht heb
ik voor beide motortypes een ritje georganiseerd.
 
jouke had onderweg een leuk stukje gefilmd waaruit blijkt
hoe veelzijdig zo een drz-tje eigenlijk is
(hoewel sommige op een grote zware allroad beter rijden
dan ondergetekende op een enduro)  :-X
http://youtu.be/XeSBRX_2j9E
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #83 Gepost op: 25-11-2013, 20:05 »
Zowist maar net, afgelopen weekend nog superritje gereden tussen de 250, 390, 450 en 690 cc's en dat ging prima.
Zolang ik filmpjes tegenkom van mensen als Albert Oosting die met alle plezier OTR's rijdt op een AT heb ik niet de illusie dat de machine in mijn geval de beperkende factor is :)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #84 Gepost op: 26-11-2013, 11:38 »
Zoek maar even op xtz1200

Oke doe ik wel even voor je:
Yamaha XTZ 1200R SUPER TÉNÉRÉ al Pharaons Rally

Ik zoek nog een ander filmpje van een oud dakar of iets anders legende, maar die ben ik je nog even verschuldigd.
 
1200 super ténéré avec David Frétigné
ARM facebook HIER

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #85 Gepost op: 26-11-2013, 12:02 »
Zowist maar net, afgelopen weekend nog superritje gereden tussen de 250, 390, 450 en 690 cc's en dat ging prima.
Zolang ik filmpjes tegenkom van mensen als Albert Oosting die met alle plezier OTR's rijdt op een AT heb ik niet de illusie dat de machine in mijn geval de beperkende factor is :)


Plezier  ;D  Kan inderdaad met iedere motor. Lichter betekend vaak meer controle voor een beginnende rijder...





Trial rijden zal bijv ook wel met een XTZ 1200 kunnen, maar 't is toch anders.... :-X
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #86 Gepost op: 26-11-2013, 12:04 »
Lol dat plaatje ken ik.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Vragen DR-Z 400S (inmiddels gekocht)
« Reactie #87 Gepost op: 26-11-2013, 12:05 »
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog