Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kniebrace op voorschrift  (gelezen 4367 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Kniebrace op voorschrift
« Gepost op: 15-07-2011, 14:36 »
Vanwege een afgescheurde voorste kruisband, heb ik zojuist een kniebrace opgemeten gekregen op voorschrift. Deze moet ik zowel voor als na de operatie kunnen gebruiken, maar...
 
Ik had al het nodige gesurft over kniebraces (preventief en nadat er al iets kapot is) en er wordt het meeste gesproken over CTI en EVS, waarbij de knieportectie voorop er op en er af kan om de brace zowel met motorijden als post-op op straat te kunnen dragen gedurende de revalidatie.
 
Ik stond dus al klaar met een wensenlijstje, maar helaas, de ziekenkas vergoed alleen een door hun bepaalde brace (met bijleg van 150 eur)
Het gaat dus om een: "Bauerfeind", type "Secutec Genu"
Nog nooit van gehoord, google levert ook weinig gebruikerservaring en een probleem is dat die geen optie knieprotectie leveren, dus de voorkant van de knie is gewoon open...
 
Kent iemand deze brace toevallig al en weet of het een goede brace is?
En heeft iemand een idee of ik hier zelf een knieprotector op kan zetten?
 
Volgens google zou het dus om deze gaan (maar ik heb hem nog niet werkelijk gezien):

 
Ik weet niet of ik er nog veel aan kan veranderen hoor, maar er schijnen toch mensen te zijn die een CTI voor elkaar hebben gekregen, wellicht een kwestie van de juiste mannetjes spreken ofzo?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Kniebrace op voorschrift
« Reactie #1 Gepost op: 15-07-2011, 15:23 »
Ortema, heeft ook ortopedische hulpmiddelen die ook in de MX wereld worden gebruikt.

Zorg ervoor dat je 2 voor elkaar krijgt! Dan heb je gelijk een perfect brace plus bescherming.

Onlangs trouwens een artikel gelezen over nut van een brace, blijkt dat het iets van 80% van blessures voorkomt in tegenstelling tot normale knie/scheenbeen protectie. Grootste blessure is oa. verdraaien van de knie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Kniebrace op voorschrift
« Reactie #2 Gepost op: 15-07-2011, 16:34 »
preventief zullende meeste ortopeden niks voorschrijven, de ziektekosten verzekeraars denken ook steeds meer aan hun budget en er is de afgelopen flin misbruik van gemaakt.

De ene ortopeed is de andere niet ende ene verzekeraar ook niet.
 Mijn voorste kruis band ruptuur 2 jaar geleden,mijn orthopeed wilde absoluut geen brace voorsachrijven, want ik had geen lichamelijk beroep en alles wat hobby is, tja das hobby.
 maat van me zei bij het woord crossen al een cti....(andere ortopeed)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: Kniebrace op voorschrift
« Reactie #3 Gepost op: 15-07-2011, 19:50 »
heb asterisk braces. ik ben een keer gevallen en toen kwam mijn laars knel te zitten onder de motor. maar door de gang die ik had draaide mijn lichaam nog door. ik voelde de brace de draaiing opvangen en de rol werd gestopt door de brace. was ook nog mijn slechte knie die al een keer gebroken was. geen centje pijn!
ze zijn duur en even wennen in het begin maar de investering zeker waard! ik rij niet meer zonder.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Kniebrace op voorschrift
« Reactie #4 Gepost op: 15-07-2011, 23:09 »
Hoi Roos,
 
Dat is balen voor je ik wens je van harte beterschap.
 
Grz,
Peter

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Kniebrace op voorschrift
« Reactie #5 Gepost op: 16-07-2011, 10:43 »
Hey Roos, ben je al eens bij een bandagist geweest die niet aan een ziekenfonds verbonden is? Dus niet van de Voorzorg of Vivantia?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kniebrace op voorschrift
« Reactie #6 Gepost op: 18-07-2011, 09:14 »
Fietste vrijdag toevallig langs een ortopedische winkel in Leuven en zag de CTI brace achter de ruit pronken, dus even binnengesprongen en zij bestellen de CTI brace gewoon (in de VS), alleen kost het mij 20 euro meer dan die Bauerfeind...  ::)  (dat heb ik er natuurlijk wel voor over)
Ze zei ook dat die Bauerfeind helemaal niet sterk genoeg was voor zware activiteiten met een gescheurde knieband en dat de CTI de rolls royce van de kniebraces was....
Kan er ook gelijk de kniestukken en extra padding e.d. bijbestellen misschien met een kleine extra opleg.
 
Dus ik heb de Bauerfeind maar afbesteld en wacht nu op de orthopeed voor een nieuw voorschrift en dan op naar Leuven voor een CTI  :)