Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Baja Saxonia  (gelezen 40385 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Baja Saxonia
« Gepost op: 29-12-2009, 12:50 »
De inschrijving voor de Baja Saxonia is geopend. Dit is een wedstrijd met een apart klassement voor zware allroads, dus de forumleden hebben geen excuses meer  8)

Je rijdt drie dagen wedstrijd in een mijnbouwgebied van 500 hectare, vlak ten noorden van Leipzig in Oost Duitsland. Voor de google maps liefhebbers, klik hier . Er doen ongeveer 250 deelnemers mee. In de drie dagen rij je minimaal 400km in special. Er zijn grote hoogteverschillen - snelle stukken - kleine miezerige bospaadjes - heerlijk rijden.

De aanmelding loopt als een tierelier, dus wil je mee - schrijf je dan snel in. Ik heb inmiddels twee keer meegereden met de auto en het is een leuke wedstrijd, competitief als je wilt (en kunt) en gaaf om mee te rijden als je ergens middenin het klassement hangt.

Foto's en aanmelding via www.baja-saxonia.de

Dus... wie gaan er mee?


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Baja Saxonia
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2009, 12:57 »
ik zit een beetje moeilijk in de tijd (ivm OER) maar staat zeker (of Dreslau) op het menu voor 2011... Jeez... dat klinkt ver weg...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Baja Saxonia
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2009, 13:54 »
Dat ziet er best wel leuk uit, beetje mini-erzberg. En voor 250 euro, camping en wat benzine ben je klaar.
http://www.youtube.com/watch?v=s3F_9hNxKHQ#noexternalembed

Wel genoeg luchtfilters meenemen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Baja Saxonia
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2009, 18:39 »
Ziet er leuk uit. Heb nog nooit iets competitief gedaan met mijn Twin. Dit lijkt me de uitgelezen mogelijkheid om mijn Africa Tractor eens goed los te laten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Baja Saxonia
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2009, 17:04 »
Hey, dit evenement kende ik nog niet,
 
Lijkt me een prima gelegenheid om kennis te maken met de rally sport, en het is nog betaalbaar ook!
Zojuist direct ingeschreven, hoop dat het gelukt is, kreeg geen bevestiging dat de inschrijving verzonden was of iets dergelijks.
 
Gaan er nog meer nederlanders mee of moet ik het in mijn eentje opnemen tegen onze oosterburen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Baja Saxonia
« Reactie #5 Gepost op: 30-12-2009, 18:09 »
Vorig jaar deelgenomen, zand, hard, grindwegen en hoogteverschillen.
Navigatietechnisch was het een roadbookrondje van max 40 km per dag, wat je dan een aantal malen moest rijden binnen een tijdslimit.
Na 2 rondjes weet je de weg wel en hoef je niet meer veel te navigeren en vindt je de controleposten wel.
Goede geneeskundige ondersteuning, het klassement met de elektronische stick ging zoveel computerdata opleveren, dat het met verwerken daarvan mis ging. Echter wel na finish gelijk een uitdraai met aangedane controleposten en gemiddelde snelheid per rijder, dat was knap.
Motoren en auto's rijden niet samen, is goed voor de veiligheid, het kan er bij droogte in de bruinkoolput goed stoffen.
Kan dit evenment zeker wel aanbevelen, hoop dat ik zelf ook weer kan gaan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Baja Saxonia
« Reactie #6 Gepost op: 30-12-2009, 18:21 »
Hey, dit evenement kende ik nog niet,
 
Lijkt me een prima gelegenheid om kennis te maken met de rally sport, en het is nog betaalbaar ook!
Zojuist direct ingeschreven, hoop dat het gelukt is, kreeg geen bevestiging dat de inschrijving verzonden was of iets dergelijks.
 
Gaan er nog meer nederlanders mee of moet ik het in mijn eentje opnemen tegen onze oosterburen?

he yorick, leef je nog man! hoe is het met je fiets ;)

dit lijkt mij wel een leuk evenement, met de Alto Turia een week later echter geen goed idee voor thuisfront, volgend jaar misschien
gr Hilbert

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Baja Saxonia
« Reactie #7 Gepost op: 30-12-2009, 19:36 »
Hey Hilbert!
 
En of ik leef!
Wel t nodige meegemaakt afgelopen jaar...
africa twin rijd nog (na nog 2x vallen op asfalt), van t weekend zet ik eindelijk de nieuwe kappen er op (kan even duren maar dan heb je ook wat) Stuur is wel n beetje scheel, maar gebruik m nu alleen nog voor woon/werk.
Voor het echte offroad werk heb ik een ktm exc 525 gekocht!!!
 
Afgelopen najaar al een aantal off the road ritjes gereden en geoefend in de kuil. (
helaas ligt er nu overal sneeuw... :confused: )
 
2010 wil ik gebruiken om de exc op te tuigen tot rally motor, wat een geld kost dat...
2011 hoop ik een eerste echte rally mee te kunnen rijden, welke dat wordt weet ik nog niet, kiezen is best moeilijk :)
Om het wachten niet al te lang en ondraaglijk te maken dacht ik dat dit wel een prima evenement moest zijn om eea uit te testen.
 
Ben je er met het Oer weekend ook weer bij? ik in iedergeval wel!
Met je arm is alles neem ik aan weer in orde gekomen?
 
Groetjes,
 
Yorick
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Baja Saxonia
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2009, 20:40 »
kijk da's het betere werk Yorick, veel plezier met je oranje monster  ;)
ik heb ondertussen de oude DR ingeruild voor een DRZ400E, wereld van verschil hoor

arm is prima gegaan, OER overleefd
OER weekend loop ik nog over te denken, wie weet zie ik je daar
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Baja Saxonia
« Reactie #9 Gepost op: 31-12-2009, 10:18 »
kijk da's het betere werk Yorick, veel plezier met je oranje monster  ;)
ik heb ondertussen de oude DR ingeruild voor een DRZ400E, wereld van verschil hoor

arm is prima gegaan, OER overleefd
OER weekend loop ik nog over te denken, wie weet zie ik je daar

ik heb nog een plekje vrij voor het oerweekend :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
Re: Baja Saxonia
« Reactie #10 Gepost op: 31-12-2009, 15:59 »
ik heb nog een plekje vrij voor het oerweekend :-X

ik denk dat Yorick wel met je mee zou willen rijden, hij komt uit Monickendam dus daar kom jij vlak langs
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: Baja Saxonia
« Reactie #11 Gepost op: 31-12-2009, 16:07 »
ZO, AANGEMELD  8)
Ook voor Nils,
wie nog meer?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Baja Saxonia 13 - 15 mei 2010
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2010, 20:44 »
Baja Saxonia 13 - 15 mei 2010
 
Voor info zie :
 
http://www.baja-saxonia.de/index.htm
 
Schijnt erg leuk te zijn en niet duur (  Euro 250 ) , ik ga het proberen en heb vandaag ingeschreven.
 :)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Baja Saxonia 13 - 15 mei 2010
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2010, 20:54 »

moderators hebben het al aangepast :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Re: Baja Saxonia 13 - 15 mei 2010
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2010, 21:14 »
Gaat goed komen in de bruinkoolgroeve, ik ga me ook aan melden als het nog kan en ga ook op de DRZ, vorig jaar ook gedaan, leuk rijden daarzo, en een degelijke duitse orga.
Baja Saxonia 13 - 15 mei 2010
 
Voor info zie :
 
http://www.baja-saxonia.de/index.htm
 
Schijnt erg leuk te zijn en niet door (  Euro 250 ) , ik ga het proberen en heb vandaag ingeschreven.
 :)